Torsdag

Hejsan igen min kära blogg idag! Vaknade av att det luktade  kaffe på nedervåningen och det var såklart färdigt som alltid varje morgon och solen lyste in på mig genom fönstret.....
Lollo kom förbi och drack kaffe och jag åt min frukost, drack mitt kaffe och gick ut i solen och fixade lite i husvagnen..
Härligt!
Mina svärfäräldrar var förbi och kollade på vagnen och tyckte att jag hade inrett så fint i den, dom är världens snällaste och mysigaste svärfäräldrar som man kan ha...
Alltid snälla och rara och vill en väl..
Dom är alltid glada för oss och tycker att det är så kul med allt som jag gör i hemmet och så...
Dom tycker att jag är så duktig!
Det är lite svårt att ta till sig  det då man haft en ""så kallad"" svärmor som alltid höll på och kränkte mig och nedvärderade mig alltid, sa fula saker och allt jag fixade var fult, hot och elaka saker var min värld då,men idag kan jag försöka få njuta av livet och förstå att alla svärmödrar ej är elaka utan det finns fler snälla än elaka faktiskt som tur är..
Som tur är hade jag min extra svärmor Sanna på den tiden, en rak och ärlig tjej, inget knussel eller elaka saker utan henne kunde man skratta och känna sig välkommen och glad hos...
Hon var min ""riktiga"" svärmor då, saknar henne så fruktansvärt mycket men jag ska åka dit och hälsa på snart....
Barnens underbaraste farmor som dom kunde ha och som dom fortfarande har idag och även tar dom för sina barnbarn och bryr sig om mina barn..
(Vissa lever i en drömvärld, en väldigt vriden drömvärld medans vi andra möter verkligheten, sedan finns det dom som förvandlar den ena till den andra.....)
Och sen finns det dom som inte förvandlas till nåt alls utan står och stampar på samma ställe hela livet..
Alla slut är också en början till något nytt, vi vet bara inte om det just då?
Människor kommer in i ditt liv av en orsak, för en kort period eller för resten av ditt liv....
Först när du förstår av vilken orsak kommer du också att förstå hur du ska förhålla dig till denna personen, men ibland litar man på fel person....
När någon kommer in i ditt liv, är det för att fylla antingen sorg eller glädje i ditt liv, antingen på gott eller ont, De är där för att du ska lära dig nånting, men så plötsligt utan att man gör något fel så kommer personen att göra något som gör att det tar slut , antingen på vänskap eller förhållande....
Ibland går dom bara och lämnar en eller så dör dom helt enkelt, ibland är dom elaka så man tvingas att ta ett eget viktigt beslut, det som är viktigt här är att man måste förstå att behovet är mättat nu, och ens öde är fullbordat av just det, arbetet dom har gjort för dig är klart och utfört...
Det är nu dax att gå vidare i livet!
Det är dax att vakna och se skogen igen!
Några kommer in i livet i perioder för att lära dig att växa eller lära av dina misstag,och nu är det upp till dig att lära och växa....
Var aldrig rädd för någon, den gör att man inte kan tänka klart...
Rädsla kan få nån annan att tänka åt en och då styrs  den av fel tankar och det kan vara fel människa som gör det, man måste få säga vad man själv tycker utan att behöva vara rädd...
Var modig och bestäm själv hur du vill ha det i ditt liv....
Jag fann vad jag sökte då jag slutade leta, då plötsligt stod han bara där framför mig och jag såg nåt jag aldrig sett förut, kärlek och den var också äkta...
En dag kliver nån bara in i ditt liv och först då förstår man varför det inte fungerade med nån annan!
Bara för att ditt förgångna inte blev som du tänkte dig så innebär det inte att resten av ditt liv behöver bli så, framtiden kan faktiskt bli mycket bättre än du nånsin drömt om...
Lev här och nu och var glad, var lycklig för det är varje människa värd att vara....
Idag var Linda förbi med deras lilla bebis, gud så söööt han var, en riktigt charmig kille,hihi, han skrattade och var så glad...
Nu längtar jag tills min bror kommer hem med sin bebis så jag får åka upp dit och mysa lite med den härligt!
I morgon blir det massören igen och det ska bli så skönt då min nacke och axlar värker nu....
Sitter i min stilla ro nu och  njuter i min ensamhet då mannen som jag älskar så himla mycket är på jobbet och tjänar lite pengar, så han har råd att göra nåt i sommar hihi...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0