Påskafton

Hejsan min kära blogg ännu en dag i mitt liv! Dagarna bara rullar på som vanligt i snabb takt här hemma, och jag har för det mesta vinglat mig fram här hemma, men nu börjar det i alla fall avta lite i huvet på mig och jag börjar bli en liten aning bättre....
Skönt..
Hela veckan har jag försökt att vila lite men haft mycket besök såklart av både min dotter Isabelle och barnbarnen och min dotter Madde och Christoffer också..
Så kom min son Mattias förbi en sväng med barnen och min bror och hans familj har varit förbi här också....
Mitt barnbarn Jessica har varit förbi flera gånger hihi, mysigt...
Igår var jag upp till barnbarnen med lite godis inför påsk och tog en kaffe nere hos min dotter Therese också...
En promenad ner dit blev det för att träna balansen lite...
Mötte också där Jenny och mitt barnbarn Amilia på vägen hem, oh Amilia var så fint utklädd till påsk-kärring, hon är i all fall duktig Jenny med att klä ut dom...
Hon var så himla fin Amilia...
Det sa jag till henne också och hon tackade så fint hihi,härligt!
Härligt att träffa dom och hälsa på dom, dom börjar ju bli så stora alla barnbarnen nu hihi...
Är så glad att dom vet att jag är deras farmor i alla fall och att vi kan hälsa på varandra och prata med varandra...
Jenny är trevlig mot mig i all fall, så det är väl bra...
Saknar henne lite sen jag kunde komma och hälsa på barnen på kyrkbacken...
Då var Amilia bara en liten bebis hihi..
Många saker kan komma emellan men jag tycker att alla väljer sitt liv och man ska få vara lycklig vem man än är, alla är värda lyckan i livet...
Lika mycket!
Vem man än väljer här i livet!
Jag är i alla fall farmor åt dom goa barnen...
Skönt att dom inte bor så långt bort utan i närheten, så man kan se dom och träffa på dom med jämna mellanrum....
Skulle gärna kunna åka till dom och hälsa på men det blir en lite knivig situation på nåt vis, då mina barnbarn bor med ett av mina ex, och samtidigt varit låtsas papap åt mina barn och nu åt mina barnbarn,hihi, men som sagt alla ska få vara lycklig och ha den rättten att vara lycklig och leva med den man vill leva med, så är det bara, dom är alltid mina barnbarn i alla fall och så är det ju...
Är glad att Jenny i alla fall hälsar och att hon talat om för barnen vem jag är....
Vem vet en dag kanske?
Förhoppningar finns!
Igår var även mina syskonbarn här hela dagen då min bror var tvungen att åka iväg långt härifrån, så Syskon barnens mamma var hit en sväng och fikade, och det var kanon kul då det var evigheter sen vi  sist träffades,hhi..
Vi har ju jobbat olika och inte riktigt haft tid att träffas på sista tiden, men nu har hon fått körkort så nu kan hon inte säga att hon inte kan längre hhahhahahaha.....
Idag var vi nerbjudna till mina svärföräldrar och äta påskmat, gud så gött det var hihi, jag är proppmätt och tror inte jag vill se nå mer mat idag hihi...
Min bror var hit på förmiddagen så goa glada skratt blev det..
Är så himla glad att jag har alal fina människor i mitt liv idag och det blir bara fler och fler och det är så här livet ska vara....
Alla mina pusselbitar har fallit på plats igen (nästan alla) i alla fall och man ska vara glad åt det man har, man vet aldrig vad som kan hända i morgon?
I veckan tvingade min man i mitt liv med mig till Borlänge och så köpte han en ny cykel åt mig, den bästa mannen som finns och som nånsin funnits i mitt liv....
Så nu kan vi börja cykla och det är också jätte bra för balansen...
Jag har inte kunnat jobba på ett tag nu men jag vilar och vilar (försöker ) i alla fall, rastlös som jag är men har nog inget val nu mer än att jag måste vila ett tag...
Tur att man bara är vikarie så man kan välja tid själv hur man vill jobba...
Och söka vad eller hur man vill...
Ja solen skiner ute idag trots att det har snöat inatt....
Men nu är sommaren snart här igen, underbart!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0