Slut på veckan igen då

Hej min kära blogg en dag till i mitt liv! Sista dagen på denna veckan igen nu då och i morgon startar en ny vecka igen, med massor att göra och allting går bara framåt igen som vanligt, livet rullar på och jag bara hoppar på tåget och följer med hihi..
Igår var vi på motor-marknad i Falun och älsklingen gjorde några fynd, sen shoppade vi lite och sen åkte vi en sväng till Falu lasarett och hälsade på våran härliga vän som har haft det mycket svårt, men nu har det äntligen vänt men såklart är han trött efter all kraft som kroppen har tagit när han har varit sjuk..
Men nu är han på rätt väg igen och nu går det framåt, livet är orättvist ibland men jag tror att allt har en mening i livet, saker vi ska gå igenom och saker vi ska ta till vara på här på jorden..
Misstag vi ska göra och utsätta oss för dumma tokiga saker innan vi lär oss vad som är rätt och fel...
Ge oss in i helt fel relationer och lyssna på fel människor och  bara vara för godtrogna....
Leva och lita på fel människor och bli blåögda, tills vi vaknar upp en dag (som jag gjorde) och ser en helt ny vacker annan värld utanför det vi en gång hoppade snabbt in i...
Det gäller att spräcka bubblan som man lever i och se sanningen som den är...
Jag är så glad att jag är uppväxt i en trygg familj där mamma och pappa brydde sig och var snälla, ingen sprit och inga bråk utan en trygghet som barn ska ha.....
Så är nog livet skulle jag tro....
Igår kväll kom min son Mattias och hans snälla fru på besök och barnbarnen, svärson Jimmie var också med och robban, det var riktigt kul, och så dök Niklas och Jossan också upp hihi....
Ja livet rullar på som vanigt igen och jag är så himla glad för att ha fått tillbaka det liv jag hade för många år sen....
Idag lever jag med en seriös och snäll man som förstår att man måste ha vänner, att man måste få gå ut och ha kul ibland...
En man som har allt, ja, jag menar allt, hur kan man missa en sån man i livet?
Ingen vill väl leva i oro och misstro i sitt liv?
Idag har jag så himla många goa vänner som är stolta över mig att jag har klarat av att få ett bättre liv, att jag kom tillbaka efter mycket om och men....
Idag har bella och roy varit hit och druckit kaffe, sen kom Mattias och Robban idag igen, nice....
Gud vad jag är glad att mina barn finns, dom är ju livet, dom är mina änglar i livet, hur kunde jag missa det!
Det sägs att blir man manipulerad så ser man inte...
Idag förstår jag bättre, jag skulle aldrig genomgå det idag som jag en gång gjorde!
Vem vill leva i rädsla varje dag, att inte våga säga det man tycker eller våga göra de som man vill göra?
Snart fyller man 5 0,hahaha,ja du skoj, inga kriser än i livet och inte rädd för att bli gammal då jag är glad att bli äldre och klokare med åren, det sägs ju så...
Tycker livet blir bara bättre och bättre, för att för 3 år sen mådde som en gris då allt trist kom fram, alla lögner och att jag varit blind mot idag (bara på 3 år) byggt upp mitt liv totalt igen..
Nytt hem med allt nytt, inget gammalt kvar som ska påminna om det dåliga som en gång fanns i mitt liv, en ny härlig man,(giftermål snart kanske) hihi, Mitt älskade jobb och en utbildning...
Ett mående som är bättre än nånsin...
Men mina barn, barnbarn och mina vänner gör livet glatt, man ska vara rädd om sina vänner och familj, man ska inte ljuga och hitta på, sanningen kommer ifatt en (en vacker dag) i alla fall, man ska inte hota och göra den man tror att man älskar illa....
Livet är ju här fär att levas, att njutas av och att älska sina nära och kära....
Sen hoppas jag att alla också får det dom förtänar en dag, snälla som elaka, rättvisa ska skipas......
Man får det man ger, ljuger man och httar på om andra åker man oftast dit därtill själv så småningom...
Det är det som kallas rättvisa...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0