Måndag

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt liv! Vaknade tidigt i morse,hade lite tankar om livet och allt, ska man verkligen förstå det eller?
Har inte skrivit på ett tag nu här, jobbade i måndags men armen hängde inte riktigt med eftersom jag lätt domnar bort i den pga min fibro, men s¨å 'r det, en nerv som kommer i kläm hela tiden, och det gäller att ta nya tag fast man har denna värk....
I Tisdags vilade jag och i onsdags, Torsdags var jag till min massör igen och det gjorde fan så ont kan jag lova, men nu är jag lite rörligare i alla fall även om värken finns kvar fast mindre än före då.....
I onsdags fick jag ont i magen igen, klarade mig flera dagar men sen var det kört, I Lördags fick jag uppsöka akuten igen, dom ville inte att jag skulle köra till Falun själv eftersom jag fick remiss dit på en gång, ambulans+,skojar dom hahaha...
Jag åkte hem och hämtade min underbara karl och han följde med  mig såklart....
Fick vara i Falun i 8 timmar, höll på att bli tokig, alla prover togs ju i Ludvika men dom skulle göras om igen, lite högt blodtryck dock men inte nå jätte allvarligt...
Dom hittade förstås en cysta på andra sidan den här gången, operation längre fram här igen då, men det var det som gjorde så djävla ont, nu vet jag varför, har bestämt mig för att vila lite mer i mitt liv nu, jag har ju allt jag behöver, som mina älskade barn  och svärsöner och svärdöttrar och barnbarn och min älskade man som är också mitt liv både för mig och mina underbara barn....
I Torsdags tänkte jag mycket på mina fina 2 minsta barn som skulle på begravning, deras underbara farfar gick bort, jag är glad att jag träffat han i alla fall och fått umgåtts lite med han, han var en bra man han, en bra farfar och väldigt snäll....
Jag skickade blommor till begravningen så jag hoppas att dom var fina, en sista hälsning ifrån mig, det var du värd och mycket mer än så, glöm aldrig det!
Vi kommer ses nån gång, det är jag helt säker på vännen!
Sen förstår jag inte hur vissa tänker och hur dom kan bete sig så himla illa till en så snäll människa som barnens farmor ( Sanna) när hon fått sorg?
Hur funtad får man bli?
Elaka människor är det värsta jag vet och såna har jag verkligen fått nog av i mitt liv, har man levt i många år, med bara negativitet runt sig så orkar man inte se det dåliga, nu idag har jag det fina och bra och jag kan se framåt och vad livet är värt att leva med snälla människor men skulle aldrig ens TÄNKA tanken att häva ur mig nå så otroligt sjukt.....
Jag tycker om Sanna och jag kommer att fortsätta att umgås med denna härliga människa om ett tag då hon fått ha sitt för sig själv, hon vet vart jag finns och hon kommer alltiid att vara mina barns farmor, så är det bara!
Hon är en underbar människa där man kan vara sig själv och hon är rolig, hon ger mina barn det en farmor ska ge, (förståelse) och mycket mer....
Livet kan förändras så fort (jag vet) har mist både mamma och papapa och 2 bröder i mitt liv, och man förstår inte varför, men livet måste gå vidare fast det är tungt ibland, och jag tror att allt är skapat den dagen när vi föds....
Jag har gått vidare även om många dagar är tunga då man ska gå till graven och sätta blommor för att det ska vara fint där, man saknar och man längtar efter sina nära, fast man inte kan vara nära dom...
Men jag ser det jag har idag istället, allt fint som har kommit till mig bara på snart 3 år, livet jag hade velat leva för många år sen men inte haft en chans att få göra!
Mina barn såg men inte jag, hur kunde jag vara så dum?
Men idag är jag glad att jag har dom, dom har tagit mig till sig igen och jag skulle aldrig lyssna på en man igen,istället för mina barn i alla fall inte en som är så förljugen, så idag är jag glad att jag har en man som vet hur man ska vara just (en man )...
Jag vet att karma kommer till slut, var snäll så får man gott tillbaka, ljug inte eller hitta på nåt som inte är sant, sanningen kommer alltid fram, så är det!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0