Fredag och snart helg igen då

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt liv! Vaknade redan vid halv 6 i morse men somnade som tur var om till 7 i alla fall, med många tankar och funderingar i livet är det just nu.....
Igår morse fick jag ett trist besked om en nära vän att det var jätte dåligt med han, och jag satt och grät här vid datorn och tyckte att fan vad livet verkligen är orättvist för vissa, tårarna sprutade och jag ringde min karl och berättade då det även är en mycket nära vän till han, det var så djävla jobbigt att höra då han legat länge på sjukhus och det blir inte bra.....
Pga läkarnas miss...
Jag tog mod till mig och skjutsade i alla fall min son Charlie till stan till läkaren för hans remiss till Uppsala, allt gick bra och jag var hos min  allra bästa vän Anita och drack lite kaffe under tiden och träffade Janne också, kanon kul och fick slappna av lite i alla fall över att allt känns så himla tungt just nu....
Körde hem Charlie och lagade lite mat,och sen kom min son mattias och mina små underbara barnbarn  på besök, härligt dom sprang omkring och åt glass medans vi drack kaffe, älsklingen målade hyllan i garaget och allt kändes för ett tag ganska bra faktiskt...
Kom in och hade fått ett ,ja ett mycket elakt  och argt om inte ett groteskt mail av nån som tyckte att jag var och kallade mig för patetisk och inte skulle skriva på face om en person, (varför i hela fridens namn skulle jag skriva om den personen egentligen) men hallå, jag hade inte ens skrivit om den personen, jag blev hemskt ledsen igen och frustrerad hur en människa kan skriva nå sånt elakt till mig (en människa som jag alltid trott varit snäll och tycker om jätte mycket)och  när min nära vän ligger i koma och kanske inte överlever dagen eller natten som kommer?
Jag grät igen och skrev ett svar att det inte gällde denna personen,  (FÖRSTÅS) fick naturligtvis INGET svar tillbaka, hade inte räknat med det heller.....
Ibland tar människor bara  för givet att man menar ""nån"" utan att tänka sig för att det finns faktiskt ett liv utanför dom också där andra mår dåligt också,jag har väl också vänner och ett liv Eller?
Man kan väl fråga i alla fall,.och inte bara vräka ur sig vad som helst utan  den minsta anledning.....
Man ska inte anklaga nån för nåt som man inte har gjort....
Nu mådde jag skit pga en nära vän som låg i koma ch då skriver man inte och tar för givet att det gäller nån helt annan...
Jag blev jätte ledsen förstås, och berättade för min karl, som jag även visade mailet för, som han kallade ett påhopp, det var ett hemskt mail som man inte alls vill få när man försöker hoppas på att ens vän ska vakna igen..
Jag låg och funderade hela kvällen och irriterade mig på att människor kan vara så himla egoistiska.....
Allt handlar inte alltid om en själv?
Sov dåligt och min dotter Isabelle var förbi på morgonen och min svärson och drack kaffe.....
Jag satt mig vid datorn igen och jag fick ett glatt besked idag att min vän har vaknat och är jätte pigg, yes,yes,yes säger jag bara, gäller att vara positiv och inte hänga upp sig på negativa saker så lönar det sig till slut....
Så nu kan vi hälsa på han i alla fall i morgon som vi hade tänkt, tänk vad livet kan förändras oh så glad jag blev, först från jätte dålig och nu nya hopp om att allt kommer trots allt att gå bra...
Så nu kan jag trots allt se framåt igen och hoppas att han snart blir frisk och får komma hem igen då vi saknar honom nå enormt....
Jag tror gott ger gott och tvärsom, det är det som är livet....
Om man är en god människa vilket jag nu var så fick jag goda nyheter tillbaka också....
Skönt att det ordnar sig i alla fall till slut...
Mitt liv har inte alltid varit så himla lätt, med svek, otrohet och lögner bakom ryggen, manipulativa människor som tros sig veta allt, och man ser inget utan är lind...
Min son sa till mig igår (kärleken är blind) tyvärr....
Idag har jag mina älskade barn och barnbarn igen tillbaka och ingen är lyckligare än jag idag...
Ibland tjänar man på att byta ut en enda mot många och det är det värt, det lovar jag....
Jag har världens bästa och snällaste man en kvinna kan ha....
Vem vill leva i ett helvete när man kan leva i paradiset....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0