Lördag

Hej idag igen! Vaknade skit-trött i morse och kroppen värkte som bara den men jag fick sova vidare och det bästa av allt hur länge jag ville i morse!
Älsklingen jobbade idag och jag satt på kaffe och åt frukost, kröp ner i soffan och bara fick vara jag för en liten stund, härligt....
Kollade på en jätte bra serie, hur kan man bli så fast i vissa serier så man kan inte sluta kolla på dom?
Helt sjukt!
Annars har jag bara tagit det lugnt idag och älsklingen ligger ute i garaget och byter min drivknuts-madask på bilen, min hjälte och min fina bilmekaniker som kan allt, tur att jag har han....
Världens bästa!
Nu är det snart kväll igen och den här dagen är till ända som många andra dagar i mitt liv som går alldeles för fort och jag ska göra varma mackor till kvällen och tända lite ljus överallt och mysa ner mig som vanligt med mannen i mitt liv!
Till middag gjorde jag fläsk-kotletter i ugnen med creme fraiche och grädde och lite vitlök och oelek, och potatis till det, och såklart hemgjord Lingonsylt, vad annars!
Trist väder ute är det också och regnet faller bara ner, precis som det  förmodligen ska vara när det är höst men ändå.....
Ätit lite bullar som jag har bakat och bara njutit av dagen inomhus....
I den härliga värmen.....
Den här månaden har det varit extremt många roliga saker i mitt liv och månaden är inte ens slut än och mycket mer står på schemat, härligt!
Kroppen säger ifrån nu och det blir ju värre ju kallare det blir ute men jag har tur som inte vill äta mediciner för min värk och söker annan alternativ behandling istället i alla fall..
Mediciner är absolut inte ""bra att ha"", bara i yttersta nödfall, inget man äter bara ""för att"", utan mediciner gör bara kroppen sjukare med tiden, den hjälper bara just nu men inte i det långa loppet..
Man förgiftar mer eller mindre kroppen med sånt ju mer man äter.
Hur klarade folk sig förr i tiden när inga mediciner fanns....
Det kanske blir dyrare med alternativa behandlingar men i långa loppet mår kroppen bättre av det helt naturliga!
Nu håller jag på att sälja mina änglar, har tröttnat på dom och dom hör till det historiska nu i mitt liv så nu är det lyktor som gäller istället, fint med lyktor....
Har börjat tänka i andra banor nu och vill förnya hela tiden mitt hem, bara nytt och fräscht och inget som har funnits förut....
Alla mina guldsmycken som jag en gång fått i present och julklapp har jag sålt iväg, dom ger mig inget idag....
Allt som hör till historien har jag gjort mig av med...
Jag har ju börjat ett nytt fantastiskt liv!
Fick ett glatt besked igår igen,hihi, allt går bara framåt, precis som det ska göra men jag tycker att det går lite för fort ibland, är tvungen ibland att nypa mig i armen och känna efter om det är sant eller inte....
Trodde aldrig för några år sen att jag skulle få det så bra som jag har det idag, mina älskade barn och barnbarn har hittat tillbaka till mig och jag till dom, nu är jag så himla rädd om dom, och njuter av varje minut jag får vara med dom för dom är ju mitt liv ,och min man såklart, världens bästa och snällaste som man kan ha, man kan känna sig omtyckt varje minut och trygg med han, behöver aldrig vara rädd att säga som man tycker....
Mina barndomsvänner och jag har mer vänner idag än jag hade för 3 år sen och långt många år tillbaka, men jag är en annan människa idag som uppskattar mycket mer och andra saker än jag vågat se och förstå ens förut...
Jag har även mist många vänner också just pga lögner men dom är ändå inget att ha, dom valde och det får dom stå för, så är det bara...
Vissa kommer bara en snabb visit in i ens liv och försvinner och som sagt vi ska lära oss av det, lära oss av våra misstag som vi gör i livet.....
Annars kommer vi inte vidare och får se det som vi ska ha och vara i, det som är bra och som är kärlek....
Sån enorm kärlek som jag känner idag till alla mina barn och barnbarn är helt fantastiskt, dom är mitt allt, vad skulle jag göra utan dom, idag lever jag i en sund relation där det inte finns nå negativitet runt omkring mig, alla kan vara med alla och alla kan må bra, om mina barn mår bra mår också jag bra, tack vare den kärlek jag har idag har jag funnit lyckan och kärleken igen....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0