Söndag

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt liv! Har inte skrivit på några dagar här nu igen , men har inte haft tid ändå faktiskt......
I Torsdags så var jag i stan en sväng och jobbade ett skift där, det var ett tag sen, och på Fredag morgon var jag här i Gränges....
I Torsdags hade min älskade man lagat mat och diskat och kokat Lingonsylt medans jag jobbade så det var bara att sätta sig ner vid bordet och äta, är inte van att ha det så, jag har alltid fått laga min mat själv förut annars har det bara blivit  så kallad(slarvmat)
Ingen riktigt god mat i alla fall...
Bättre att ha en man som är självständig än att ha en som aldrig har fått lärt sig det.....
Sen latade jag mig hela dagen, ingen tvätt, ingen städning och ingen disk då jag och mannen i huset alltid hjälper till här hemma så det alltid är snyggt och fint i vårat fina moderna hem,hihi...
Sikken karl va?
På Lördag tog jag det bara lugnt första på morgonen då jag åkt på en bihåleinflammation igen, blir aldrig av med den ska jag tro.....
I Lördags var jag sen iväg och köpte en jätte fin krans med ett ljus och blommor i till min mammas grav och det blev så fint på graven..
En sväng till Ikea blev det också såklart hihi...
Är så glad att (jag än en gång fixat) graven så den är fin, då kan ingen annan kan komma och säga att dem ser hemsk ut i alla fall, tur att mina föräldrar åtminstone har  barn som tänker på dom, det är dom allt värda och mycket, mycket mer..
Vem vill inte att ens föräldrars grav ska vara fin?
Men alla barn tänker tyvärr inte så då..
Nu är den fin i alla fall och jag vet att det är bara (jag) som fixat det...
Det var så fint på kyrkogården med alla ljus som var tända överallt, så passade vi på att åka till min mans mormors grav och tända lite ljus också..
Bella var hit och visade mommos lilla tjej Wilma också hur fin hon var när hon skulle på sitt allra första helloween disko, oh vad dom börjar bli stora dom små barnen,hihi..
Är så glad att jag har dom och Bella som är så snäll som kommer förbi och visar oss hihi..
Älskade barn....
Idag har jag gjort ett skift och nu ska jag laga mat och det blir hemlagat potatismos och falukorv idag,och sen ut och göra ett skift till..
Lite klirr i kassan blir det allt..
Julkalappar har jag också köpt till mina barnbarn och lite adventskalendrar, såklart ska dom ha det.....
I år längtar jag faktiskt till julen för en gångs skull, har inte gjort det förut sen mina mamma dog,det har varit så himla trist.....
2011 satt jag helt ensam på julafton då vi precis hade gått isär, det var en jobbig tid att veta att ingen bryr sig när man är själv, men så blir det ibland, jag är dock inte ensam om det!
Men i år längtar jag till att få ta fram tomten och sätta ut granen med ljusen på gården och att få pynta i hemmet med alla stakar som blir så fint..
Bara få mysa och slippa tänka på att laga all mat utan kan få sätta mig vid ett dukat bord med massor av god mat en gång jag också och bara få äta,få slippa all stress inför julen och bara tänka på mig själv för en gångs skull...
Bara att veta att man har nån i sin närhet som finns och är där och bara få ta allt lugnt...
Alla barn har flyttat hemifrån så nu kan jag njuta, dom har sina familjer att fira med så jag behöver inte ha nåt samvetskval för det heller, det är så himla skönt...
Alla är vuxna och har egna familjer, det är häftigt!
I morgon ska jag klippa mig igen, nice vad skönt det ska bli.....
Så jag ska vara ledig då, jag har så himla ont i kroppen också så jag behöver vila, men det går nog igen nöd på mig skulle jag tro då jag har det som jag behöver ändå....
I Fredags fick jag papper igen som ska lämnas in hur mycket jag ska jobba nästa år, tänkte öka lite grann för att få lite mer inkomst i alla fall få se om jag orkar annars tar jag tillbaka det igen...
Skönt att man kan bestämma själv i vilken utsträckning och ork som man kan och vill jobba och ändå ha en liten inkomst bredvid.....
Tur att försäkringskassan införde det för oss med sjukersättning.....
Jag är så himla glad att jag har det som jag har det idag, är trygg och kan göra som jag vill,när jag vill.....
Om jag inte hade fått en chans till detta livet så har jag fortfarande stått och stampat på samma ställe, mått lika dåligt som då, inte varit trygg och framförallt inte träffat den underbaraste karl man kan träffa som är helt unik....
En man som är snäll och inte hittar på nåt så fort man kommer på sanningen, och en man som inte är feg, utan kan prata utan att vara elak och sätta kvinnor på plats, usch för såna män....
Om inte kvinnojouren hade hjälpt mig den där dagen har jag stått i samma dåliga dager men dom fick mig att tänka om som tur var.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0