Söndag igen

 
Hej igen min kära blogg! Gått en vecka sen jag var här och skrev nu igen, livet och veckorna rullar på så himla snabbt så jag hinner inte med längre,hihi...
I Måndags jobbade jag ett skift i stan igen, det fattas ju folk överallt....
I Tisdags jobbade jag här i Gränges ett kort skift...
I Onsdags var jag ledig och njöt av dagen bara och tog det lugnt, dottern var  också förbi en sväng efter jobbet ...
I Torsdags jobbade jag ett kvälls-skift och var helt slut och i Fredags ett morgon skift så jag var helt slut, var jätte tyst på jobbet och alla tjatade att jag skulle prata hahahahaha..
Dom tyckte att stämningen inte var bra då jag var tyst, sen skrattade vi allihopa hahahaha..
Jag brukar hålla igång alla på jobbet för då blir alla glada och det är väl bra...
Helt underbara arbetskamrater har jag vill jag lova...
Jag bara älskar mitt jobb!
Jag ångrar ingenting detta året 2012 som förändrade hela mitt liv totalt kan jag säga......
Från ett liv i helvete till in i härligheten..
Det året är nog bland det lyckligaste år som funnits i mitt liv och det  som jag kommer komma ihåg mest och veta att idag har jag det bra, mycket bättre än nånsin.....
2012 var ett år då jag för det första började min utbildning i Smedjebacken och det har jag aldrig nånsin ångrat, jag hann bara ha praktik och fick mycket bra i betyg och 2 dagar senare hade jag redan jobb fast utbildningen inte ens var klar...
Livet lekte som aldrig förr....
Jag hamnade dessutom i samma klass som min brors förra fru så jag fick kontakt med mina syskonbarn som jag älskar så fruktansvärt mycket, hela deras familj är guld värda....
Jag började mitt sommar vikariat denna sommaren i Grängesberg och samtidigt flyttade jag till ett helt eget hus där jag och min dotter bodde.....
Jag fick kontakt ,med min dotter Bella och deras familj igen och det kändes underbart att vara med i svängen igen....
Jag köpte en egen bil (min egen bil som ingen annan kan sälja)som bara blev min, en 945:a som jag var jätte stolt över....
Jag byggde upp mitt hem med nya fina grejer och möbler från att ha blivit utkastad med noll och ingenting till ett helt nytt och fint hem, allt gammalt förflutet skulle bort och allt som hade med mitt nya liv skulle naturligtvis in igen...
Jag började umgås med mina fina ungdoms vänner igen och livet började bli kul på riktigt, jag levde inte längre i den där bubblan på nåt vis,den där tomheten som alltid hade infunnit sig i och hos mig utan jag hade kommit ut som ULLA igen...
Mig själv!
Jag träffade den  mest fantastiska kille som finns som jag inte alls trodde att han var en sån som han är, han är den där jag drömt om i alla år,den trygga fina snälla mannen i mitt liv, han kom som en vindpust bara och stannade kvar....
Han som jag kan skratta med och aldrig finns några bråk, utan vi kan prata om allt, vi är måna om varandra och visar det på riktigt....
Vi ser till att få tid om vi inte har det emellanåt...
Vi förlovade oss också 2012.12.12 klockan 12.12 och det datumet kommer aldrig tillbaka mer så det är också magiskt och nåt  som bara vi två har tillsammans....
Jag fick en man som älskar och tycker om alla mina barn och barnbarn och mig fär den som jag är och vill vara och som verkligen gillar dom, och han har inga egna barn, men man kan tro att han har det för han är så himla strong och snäll, och jag mår verkligen toppen i hans närvaro...
Han är den som jag känner trygghet i precis som det ska vara, och den som får mig att se livet ifrån den ljusa sidan igen...
Jag fick världens snällaste och raraste svärfäräldrar som man kan ha, helt underbara, tycker alltid att jag gör så himla fint...
Älskar dom och att få skratta med dom...
Det var denna julen som jag fick lära mig känna glädje av julen igen sen min mamma dog ifrån mig, jag började se allt som var fint med julen igen, mysigt och allt runt omkring som jag inte sett förut, jag har haft jätte svårt med julen i många år pga att jag mådde inte bra med allt tjafs runt omkring mig, och allt har löst sig till allt är bra idag..
Firar jul med mina fina svärföräldrar och det är så himla skönt att bara slippa stressa sig igenom julen, få sätta sig ner vid ett dukat bord och bara få äta, slippa göra allt som innebär stress på julen, det är härligt...
Slippa laga all mat och jag lovar att min svärmor gör mat för hela I 13 hahahahaha....
Hela året 2012 var byggt på stora förändringar i mitt liv och jag skulle aldrig någonsin vilja ha mitt andra liv tillbaka mot det som jag har idag....
Det är ju så här livet ska vara, med allt bra som är runt omkring en,och allt det fina som verkligen finns i mitt liv idag...
Det var en himla stor förändring i mitt liv från det invanda och trista till det som är roligt och fint....
Igår hjälpte jag min svärson Roy att ta små flickorna några timmar medans dottern var på skoter-kurs så han fick fixa lite hemma i huset...
Vi målade och kollade på tv och Honken lekte flygplan med dom små och dom hade skit roligt hihi...
Är så himla glad att dom tycker om han så mycket..
Sen åt vi potatis och älgskav och hemgjord Lingonsylt såklart....
Han är verkligen en riktig låtsas morfar åt dom, en morfar är inte nåt som man bara tror att man är utan nåt som man blir!
Härligt att få mysa med dom små ibland...
Är så glad att Bella är förbi så ofta som hon är, då jag själv inte hinner så man får träffa dom små trollen...
I veckan som var ställde älsklingen ut julgranen på gården och det blev jätte fint, det är nåt som jag alltid också velat ha men aldrig blivit av innan jag träffade mannen i mitt liv hihi!
Idag åker Tomten ut och få stå ute och lysa framför granen..
Idag har jag också julpyntat lite och grejat lite här hemma, blir så himla fint med allt..
Igår var jag till graven och grattade min bror som skulle fyllt 70 år om han hade fått levat, grattis älskade bästa bror som fanns på din dag....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0