Söndag igen nu då

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade ganska sent faktiskt i morse och mådde lite bättre än jag gjorde igår i alla fall...
Igår var jag sängliggande precis hela dagen så det är tur att man kan ta bort sig ifrån jobb i alla fall när man inte mår nå bra..
Jag hade sån mensvärk och hade så ont så jag kunde varken sitta eller gå eller stå, låg i soffan och kolla på tv hela dagen och jag som inte tycker om att bara ligga stilla...
Kändes som jag precis hade fött barn/fast det hade jag ju inte då, men så ont gjorde det, jag kunde varken äta eller vara uppe...
Kramper och mådde illa hela dagen gjorde jag..
Men jag har ju en sån tur att jag en underbar karl som lagade mat, en självständig man minsann och som åkte ner och köpte en hel påse med godis åt mig, (fast jag kunde inte äta det ändå igår)
Men som tur är så går ju sånt här över till slut, men är så himla trött på att ha det så här varje månad då jag får mens så cystorna skaver mot mina äggledare..
Jag ska prata med Falun nu nästa gång när jag ska dit igen om jag inte kan få ta bort alltihop istället, för vad ska jag med det till, bättre att få må bra och slippa få dessa cystor hela tiden, men det är en stor operation så dom vill gärna inte göra den om dom slipper...
Ja i Fredags kväll gjorde jag ett skift igen, och var trött som bara den  i kroppen....
Idag har jag haft besök av min dotter Therese som kom hit i morse och inte mådde så bra, hjärtat jag finns såklart för din skull (alltid)..
Sen åkte jag in till stan och köpte ett jätte fint hjärta till pappas och mammas grav som pappa fick idag på fars dag, så tände jag lite ljus åt dom..
Är så himla glad att jag har gjort graven så fin, då kan andra se hur fint dom har det och veta att man sköter om den, är himla stolt över mig själv att den är så fin....
Jag vet att mamma och pappa ser vad jag gör för dom!
Så när jag gick därifrån hade jag ett leende på mina läppar och mådde bra igen!
Var rädda om varandra, ingen vill ha detta besked som jag fick det året 1992 att min pappa hade fått cancer och det var ett helvete det han gick igenom då, var rädda om det som ni har för i morgon kan det faktiskt vara försent..
I morgon kan vara den dagen ni får ett tråkigt besked som jag då fick..
Ta vara på varandra ,älska varandra , säg inte ont ord om nån, utan var snälla mot varandra, man ska aldrig säga nåt ont eller dumt om nån annan, det kommer bara tillbaka till en själv en dag, så är det..
Jag är så himla glad att jag hade min bästa vän Robban då jag fick mitt tråkiga besked som tröstade och stöttade mig mitt i allt elände då...
En riktig vän, om fanns där hela tiden, den som skulle stått mig närmast just då svek mig allra mest...
Sen idag kom min dotter Bella och Roy med mina älskade barnbarn hit, och hade köpt rosor till min karl på fars dag (gud så gulligt av henne)...
Så härligt att veta att mina barn tycker om min man som jag har idag, en som bryr sig och finns för dom hihi..
Livet är underbart...
Min andra dotter Therese hade skrivit så himla fint till han , oh vad jag älskar mina barn, herre gud vilken lycklig mamma jag är som har så underbara barn..
 
 
Underbara ni, se så fin gaven är hihi, jag är helnöjd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0