Ny vecka igen nu då

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade och fick somna om tidigt i morse och vaknade till en solig härlig dag idag igen som alla andra dagar förstås....
Skriver inte så ofta här mer som ni kanske har sett men livet rullar ju på i härlighet med mina nära och kära och jag har faktiskt fullt upp hela tiden, måste hinna med allt som man ska hinna med innan man dör hihi...
I torsdags jobbade jag i Ludvika hela dagen och satt också ute i solen och njöt hihi...
I fredags fick jag jobba här i Gränges hela dagen och sen var jag ganska slut i min värkande kropp.....
I fredags hämtade jag också Charlies flickvän Elisabeth efter jobbet som skulle vara här över helgen hos oss, en trevlig go tjej, så jag hämtade henne vid bussen i Fredags......
Hon tyckte jätte mycket om att vara här, lugnt och tryggt och många glada skratt och glada människor precis som det ska vara i en familj.....
Hon tyckte även att jag hade jätte fint hemma , städat och snyggt som det också ska vara (i alla fall i mitt hem).....
Tycker inte om stök alls....
I Lördags så skjutsade jag in dom på marknaden och jag och älsklingen gick i affärer, gick igenom hela marknaden på typ 10 minuter hihi..
Åkte lite fyrhjuling i det vackra vädret och åt  lite glass nere på byn gjorde vi också......
Igår var det då Söndag och sista dagen på förra veckan ""igen"", gud vad tiden går fort....
Klev upp och åt frukost och åkte in till stan snabbt med Elisabeth till bussen och vidare till min kära mammas grav och satt en blomma åt henne på mors dag, tankade bilen och in snabbt på Willys och handlade dagens mat och vidare hem,lagade lite mat och gjorde tårta då Bella och Roy och barnen kom förbi och firade mig också på mors dag, och fick 3 jätte fina änglar av henne, min stumpa....
Hon är så ödmjuk och fantastisk min dotter....
Sen äta tårta och fika för att ta sig till jobbet och gör ett skift på eftermiddagen, alltså dagen var fullspäckad som vanligt här hemma ""on my place""...
Min dotter Therese skrev  och grattade mig på mors dag också, underbara hon med och Charlie fick jag en stor kartong cocosbollar av..
Vad skulle jag göra utan mina fina barn som jag har och som tänker på mig på mors dag, jag bara älskar mina barn så oerhört mycket......
Dom är guld värda...
Älsklingen var ner och firade sin mamma också medans jag slet och jobbade hihi....
Ja, så idag är det då en ny vecka igen, och nya äventyr som sagt....
Ska snart laga lite mat och sen ska vi äta upp tårtan som blev över igår hihi....
Hämta åkgräsklipparen ska vi gära idag då den ska säljas eftersom vi inte behöver den längre, är ju nästan ny och bara gått en enda sommar.....
Bättre nån annan som behöver den köper den....
I morgon måste jag hinna in till stan en sväng på förmiddagen då jobbet kallar på eftermiddagen igen hihi...
Mycket att göra nu och vikarier fattas det överallt så göra finns det minsann...
Hinner inte ens med att åka och hälsa på mina nära och kära, men det är ju fullt hus här jämt så jag umgås ändå med mina nära och kära....
Dom är så goa som kommer hit och fikar hos oss.....
I helgen kanske Elisabeth kommer igen,blir lite fler dagar då man är långledig..
Funderar själv på att ta mig ledighet hela helgen för att göra nåt kul...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0