söndag igen nu då

Hej min kära blogg ännu en härlig dag i mitt liv! Vaknade och mitt hjärta var uppe och tapetserade det sista i sovrummet, det blir så himla fint....
Men min man är världsbäst på att tapetsera så det kanske inte är så konstigt  då att det blir så  bra då heller va? hihi...
Han är så duktig och noga och kan verkligen göra det också....
Nu är rummet i alla fall klart och jag har varit in till stan och köpt en lila hissgardin och vita gardinstänger och en vit sydd lampskärm, kanon fint kommer det att bli alldeles snart...
Nu har vi snart renoverat hela huset,hihi...
Nu vankas det snart mat här och jag har skalat potatis så vi ska göra riktigt hemlagat mos idag och falukorv, mumma ska det bli!
I morgon ska jag göra hermlagade potatisbullar, också mumma...
Igår var jag till Borlänge och shoppade lite, med Anita, Moa ,Emma, Julia och Sofie, vi hade kanon roligt och mycket tok och skratt blev det minsann, den resan gör vi om flera gånger....
Jag köpte mig 3 par nya svarta jeans som var jätte snygga, 3 nya skitsnygga t-shirtar åt min karl, en ny badrumsmatta (igen) hihi...
Sen fick jag äntligen tag i dom lila kronljus som jag har letat efter det....
Och så åt vi på matpalatset och fikade på stationen innan vi åkte hem...
Väl hemma var jag så trött så jag hade kunnat somna på en gång...
Sen ringde min dotter Bella och frågade om jag hade några cider,hahaha, (vilken fråga) jag har ju rena systembolaget här hemma hahaha, så hon var hit och hämtade några, även Therese min andra dotter var med hit, kul att träffas, sen kom min som Charlie hit och hälsade på och jag blev jätte glad, jag skickade med henne sina grejer som var hennes hem till henne då hon nu bor hos sin pappa, men det känns faktiskt jätte bra...
Hon har mer kul med sin pappa och gör mer saker med han även om dom bor mesta tiden i bilen,hahahaha, men huvudsaken att hon mår bra så mår jag också bra....
Här satt hon bara hemma och inte ville göra nåt men bra att man rör på sig hela tiden och gör saker så livet inte blir så ensamt och tråkigt...
Man ska ha vänner och man ska vara ärlig emot dom annars mister man dom nån gång, vem vill ha en vän som bara ljuger så det har jag lärt mina barn att vara snälla och framförallt ärliga...
Det fick jag lära mig i mitt hem i alla fall när jag växte upp och jag hörde aldrig några lögner hemma under min uppväxt men alla barn har inte samma tur att ha så fina föräldrar som jag hade tyvärr, vissa är uppväxta med BARA lögner tyvärr...
Trist men sant....
Jag är så himla glad att jag har min så fina familj nu idag och mina fina goa barn och barnbarn, dom är guld värda,  och mer därtill och tänk om jag bara hade sett det så mycket tidigare även förut...
Tänk om jag hade sett min bror som den där goa som han var när vi var som tätast av syskon, men ibland kommer nån och lägger in nåt som inte är sant  bara för att få förstöra och man tror tyvärr på fel människa, men idag har jag insett mina misstag och jag är glad för det, för det är som min vän Hasse säger att ( Idag syns det att jag har faktiskt ett liv) (och idag har jag gjort så mycket i mitt liv på bara en kort tid som är  så många ljusår ifrån vad jag gjorde förut....
Helt fantastiskt vad det har gått bra för mig på en kort tid, och jag trivs mycket bättre idag, jag mår mycket bättre idag, men jag lever också med BARA positiva vänner och familj bredvid min sida, och det gör mycket....
Nu har nyss Stefan varit hit och fikat, och vi skrattade som vanligt hihi....
Nu snart äta och sen plocka upp allt i det fina nya sovrummet...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0