Söndag igen nu då!

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade redan vid 5 i morse första gången och var så himla pigg, fattar inte att jag blivit så pigg på morgonen...
Men det är väl bra nu när sommar-säsongen snart drar igång....
Men jag somnade om till slut i alla fall och vaknade sen vid 7 lika pigg igen!
Igår kväll åt älsklingen och jag lite kex och ost, det var mumma medans vi låg och myste lite i sängen....
Vi var in till stan en sväng och släckte lite lampor i min bil så nu är det bara att besikta den, träffade Goth faktiskt igår, han visste inte ens om att jag hade den karl som jag hade eller att jag ens hade körkort, men han tyckte att jag hade en kanon fin bil, och det har jag ju, gäller att ha tur att hitta en bil för rätt pris och som ser bra ut, men jag har ju världens bästa bilmekaniker att hjälpa mig också hihi...
Kul att träffa han, det var ju ett tag sen, vi pratade om jobb och allting och han tyckte det var kanon bra att jag gått en utbildning och börjat jobba också....
Det är dom som servar våra bilar på jobbet hihi, tänk vad världen är liten i alla fall ibland!
Nu väntar jag på det där samtalet till veckan som ska ge mig ännu mera nya chanser här i livet, tänk vad livet kan gå framåt fort ibland, men det gäller tror jag att hitta den rätta vägen på den där hemska stängda igenväxta stigen som man har ibland också som man inte kommer ifrån utan fortsätter att klampa på trots alla motgångar som är.....
För att istället inte ta den där chansen att framförallt att leva i nåt som man mår bra i och med!
Ha nån som ser till att allt är bra och stöttar en i det som man vill göra i livet!
Livet traskar på i rask takt nu och allt blir bara bättre och bättre för varje dag som går....
Nya och gamla vänner kommer in i mitt liv varje dag och livet ska faktiskt vara så här....
Man måste ner och vända riktigt i skiten innan man kan klättra upp igen, men vet ni?
Allt blir bara bra mycket bättre när man har haft en lång nergång, så är det bara...
Ju längre ner man varit i skiten och allt negativt so varit så ju mer kommer man upp i glädjen igen, och för mig har det gått fort upp igen!
Det var värt det kan jag lova idag!
Alla mina vänner är så himla glada för min skull att jag mår så bra som jag gör idag, och att jag har det så bra, och att jag har verkligen träffat den man i mitt liv som är den rätta för mig och är snäll och rar och har allt en man ska ha...
Mina vänner älskar min karl på alla sätt....
Dom brukar skämta att gör jag slut med han är dom inte mina vänner mer, det betyder väl en hel del om hur snäll dom tycker att han är?
Han är det bästa som har hänt mig, aldrig svartsjuk eller säger elaka dumma ord, aldrig nekar mig till vem jag vill eller ska umgås med eller hindrar mig från att göra det som jag vill göra utan han stöttar mig i precis allt....
Kan man ha det bättre?
Några av mina vänner säger att han varit intresserad länge förut och sanningen var den att han hade ju det också hihi...
Tänk bara om jag hade vetat det?
Då hade jag upptäckt lyckan långt före innan jag gjorde det, men allt tar sin tid och allt har ju en mening i livet, så är det ju bara!
Jag har byggt upp hemmet igen med allt nytt, jag vill inte ha några handdukar som jag har haft med nån annan att torka sig med?
Därför fick allt bli nytt istället och fräscht...
Jag vill inte ha några gardiner som jag har haft med nån annan, ingen vill väl det antar jag, därför köpte jag nytt...
Jag vill inte ha saker över huvudtaget som man haft ihop med nån annan?
Inte jag i alla fall, jag vill bort med allt förflutet och gammalt och starta ett helt nytt fräscht hem som jag vet är bara mitt med min nya..
Jag har haft råd att fixa mitt eget lilla hem idag och allt gammalt är borta med vinden!
Nu lever jag livet nu istället och har det kanon bra, skulle inte för allt i världen byta bort det som jag har idag...
Det är guld värt och mycket mer ändå...
Det enda jag saknar idag är att umgås med alla mina barn och barnbarn, men samtidigt ser jag livet från ett helt annat håll idag, så länge som dom pratar med mig och hälsar på mig så är jag glad och lycklig, jag har gjort dom illa en gång i tiden och de står jag också för...
Jag skulle aldrig tvinga mina barn att umgås med mig om dom inte vill, alla måste ju få välja själva och alla måste ju få må bra, det är huvudsaken...
Spelar ingen roll hur många gånger jag ber om ursäkt, så har jag samvetskval ändå, som en mamma alltid har!
Dom är egna vuxna individer idag med jätte fina familjer själva och såklart ska alla få må bra...
Idag kan jag le och vara glad bara jag ser mina barn och barnbarn och förstå att saknaden är jätte stor men att det får kanske stanna vid det också...
Man kan inte haka upp sig på saker som man inte kan förändra eller göra nåt åt....
När jag skilde mig fick den jag levde med då chansen till både mina barn och barnbarn och jag fick den inte och så är det ju bara, vissa får chansen och vissa inte, men kom ihåg!
Allt har en mening...
Jag hade noll och ingenting, till och med alla papper blev snodda som var mina , alla viktiga papper som handlade om misshandel av just mina kära älskade barn...
Nån var nog rädd att sanningen skulle komma ut och fram.....
Men papper kan man alltid beställa nya...
Men som målsman har man ju rätt till alla papper så nu finns dom igen!
Satt och läste härom dagen alla papper och usch egentligen att jag försvarat en sån människa?
Men idag har barnen berättat en hel del och hade jag vetat då hade jag aldrig försvarat en sån människa..
Jag var väl lätt att manipulera antar jag då..
Idag är jag bara glad att dom har det bra och att dom har så fina familjer som dom har.....
Jag kan le och få prata med dom, se på dom och veta att jag har skapat dessa fina varelser och en gång i tiden fått mysa med dom och fått haft det bra....
Ibland blir inte livet som man vill riktigt men då får man vara glad åt det som man har istället...Jag älskar ju det jag har idag!
Idag ska jag ut och göra ett skift igen nice, fina pengar så här på en söndag så det gör jag så himla gärna...
Nästa vecka börjar nya projekt igen, nice säger jag bara!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0