Fredag äntligen...

Hej min kära blogg ännu en dag i detta härliga soliga väder som gör att man får såna starka vårkänslor och pirret som strålar ut i hela kroppen!
Vaknade redan vid  6 i morse och klev faktiskt upp,hihi, kaffet var klart och vi kollade på tv 4 nyheterna och åt frukost så tidigt hihi....
Bäddade och hängde en tvätt som jag tvättade igår, älsklingen gick ut och krattade då vi var till Borlänge igår för jag hade tid hos min homeopat, och då passade vi på att köpa några krattor, så nu är gården krattad och vi hann med ett lass till tippen också, så himla skönt.....
Nu är sommaren äntligen på väg då och solen lyser så härligt ute varje dag.....
Snart fram med trädgårdsmöblerna och börja grilla lite ute då jag har världens bästa man som man kan ha som grillar så fruktansvärt god mat.....
Förut har jag inte tyckt om grillat så mycket faktiskt ( men som sagt har man nån som kan konsten att grilla så är det ju skitgott)
Allt går bara framåt nu och dagarna rinner iväg när man har skoj, och mår bra!
Jag skulle ha jobbat igår men blev i alla fall ledig då min handledare var sjuk på mitt nya jobb, så jag åkte in till stan istället och handlade det som fattades , men det finns så fullt i alla skåp så året ut har vi nog mat hahahaha...
Skadad som jag är hihi...
Min man tycker att det är så himla underbart att jag är så noga med att ladda upp mat i skafferiet så det altid finns för det gör det här hihi, och nyttig mat ska det vara såklart...
Sen fikade jag hos bästa Anita en sväng innan jag hämtade min älskling som var så snäll och tog ledigt och följde med mig till Borlänge så jag slapp åka själv, en underbar man jag har hihi....
I förrgår var jag upp till min dotter och stekte pannkakor då hon hade lånat min lagg men tyckte att jag kunde laga mat där,hihi, min underbara härliga dotter som jag har, så Jimmy var där och Mats också så de blev en hel del glada och goa skratt minsann...
Kul att träffas och då myste jag med mina härliga barnbarn också förstås hihi...
Var som sagt till min homeopat igår och han konstaterade samma sak som Manzanares har sagt att njurarna  på mig var svaga men jag hade också grus i dom så nu måste det ut....
Så jag fick lite medel, och passade på att gå in på ÖB och köpa några plattor med dricka så det finns nu när det blir sommar och mycket äta gott ute på gården igen....
Ska tillbaka om 6 veckor igen men huvudsaken är att man är frisk eller blir det, hälsan är det så himla noga med....
Min homeopats fru sa att jag har sån utstrålning nu idag mot vad jag hade förut under alla år, ( vad konstigt att alla tycker det?) men jag mår ju bra idag och har världens bästa att leva med också, det gör det stora hela i mitt underbara liv....
Hon pratade med min karl och tyckte att han var så himla trevlig hihi,, bra det hihi...
Alla säger att jag har en sån utstrålning idag mot förut,  och att det syns att jag verkligen mår bra idag...
Det gör jag ju, jag har världens finaste barn och barnbarn som man ka ha och jag får prata med dom och det är en jätte lycka för mig, jag älskar verkligen mina barn..
Jag har världen snällaste och ödmjukaste älskling som jag lever med, som är bara DET för han har allt som en karl ska ha.....
Jag har dom finaste och vänligaste svärföräldrar som jag inte trodde fanns på denna jord....
Jag har ju haft skräckexempel förut kan jag lova hahahahaha......
Jag är alltså lycklig och det är jag faktiskt värd att vara (det tycker alla mina vänner också)
Jag har kontakt med mina barndomsvänner igen efter många,långa år och många fler vänner än jag nånsin har haft, det är väl ändå livet det?
Idag ska jag åka in till stan igen hihi, och fika hos Anita, är så mysigt och vi har verkligen kommit varandra så nära som vi var när vi växte upp, och det är så skönt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0