Lärdag

Hej min kära blogg ännu en dag av mitt liv! Vaknade vid 8 och var pigg, skönt kliva upp och kaffet var som vanligt klart och kunna få sätta sig ute i solen i trädgården och äta frukost, härligt att bo i hus och kunna gå ut och bara ""vara""  sig själv en liten stund!
Jobbat i Torsdags och igår och många glada skratt har det blivit som vanligt!
Nu har vi planerat en kryssning med jobbet, det kommer bli så himla kul och mycket tok skulle jag tro också..
Var en sväng upp till Mona igår och hämtade mina vitamniner och nu har jag ett bra tag, mycket billigare och ändå samma saker....
Igår kväll när jag kom hem hade älsklingen tänt grillen och det blev hamburgare med original dressing ifrån Max mumma, Charlie och Elisabeth tyckte det var kanon gött, men mannen i huset är suverän på att grilla, han kan verkligen det kan jag lova, har aldrig tyckt om grillat förut men idag bara älskar jag det, men som sagt aldrig hadf en man till grillmästare förut heller så dert säger väl allt!
Idag ska vi fira hans bror som fyller år och jag har äntligen fått tag i dom stolar och bort till trädgården som jag vill ha så dom ska vi åka och köpa idag också härligt!
Tvättar lite och hänger ut också när vädret äntligen tilllåter...
Är genom förkyld, och nyser hele tiden och tung i huvet, typiskt när det är fint väder ute också!
Idag ska jag göra våfflor, och grädde,det är mumma en sån här härlig dag.....
Tänk vad bra jag har fått det, och hur man kan gå vidare i livet och få allt mycket bättre än vad man en gång trott?
Ibland tror man att man känner en människa så himla väl och man litar på den, men i själva verket så kan det ta många, många år innan sanningen visar sig som man en dag blev varnad för, men jag tror att vi ska lära oss av våra misstag och jag tror aldrig att jag kommer göra ett sånt misstag mer i mitt liv!
Så alltså har jag lärt mig ,allt har en mening..
Sorgen är stor då det visar sig att att man inte kände människan för ens en liten 25-öring ,som man en gång trodde....
Hur bra mår en sån människa egentligen som bara levt i en stor lögn men ändå alltid vetat sanningen?
Såna människor är för alltid borta ut mitt liv  idagoch jag har idag ett rikt liv, fulla av vänner , alla mina härligt 7 barn som jag kan prata med och umgås med....
Alla fina barnbarn som dom har skapat, det är livets efterrätt det!
Dom är ju mitt liv, mitt härliga liv, och världens bästa svärsöner, glada och skrattar och är trevliga jämt....
Livet är så att matar vi den med en lögn får man lögn,men matar vi den med sanning får vi gott...
Ja ni vet vilka ni är som jag älskar och det gör jag idag högt, ni är det bästa som har hänt mig, jag har missat massor men idag är jag tillbaka dit jag ville vara.....
Tack för att ni finns i mitt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0