söndag igen nu då

Hej igen min kära blogg ännu en dag i mitt liv! Vaknade med en djäkla magkatarr i morse och upp och stoppa i mig lite omeprazol så löste det sig, åt lite frukost och drack lite kaffe och sen ut och gick en långpromenad, var riktigt skönt faktiskt...Sovit ändå som en stock har jag gjort, som tur var, hihi..
Igår kväll innan vi skulle åka in till stan och hämta Charlie vid tåget så fick vi främmande av Biltjuven och Kicki, härliga människor och många härliga skratt blev det...
Dom är så fantastiska människor, såna som gör en glad helt enkelt bara av att dom bara finns!
Kicki har jag känt sen jag var typ 7 år och Biltjuven sen jag var 15.....
Nu tyckte dom verkligen att det var våran tur att komma ut till dom och hälsa på, och det tyckte väl vi också, dom har varit hit så många gånger nu och nu är det fan våran tur nästa gång ,hahahaha..
Härligt med så fina och härliga vänner, och igår insåg jag ännu en gång och ännu mer att det jag har i mitt liv nu ger mig det glada och goa som jag behöver för att må bra, konstigt hur livet kan lösa sig bara sådär?
Varje dag som går så inser jag mer och mer att det jag har i mitt liv idag gör mig så himla glad och lycklig, det vill jag inte byta mot nåt annat!
Jag har tagit bort många människor i mitt liv som jag tycker inte ger mig nåt alls och som jag inte mått nå bra av, och vips så mår man mycket bättre igen...
Jag tänker mig noga för vilka eller vem jag släpper inpå mitt liv idag...
Det är väl så livet ska vara antar jag?
Sen har jag även fått chansen att träffa mycket nya härliga vänner som ger mig så himla mycket glädje och skoj i mitt liv!
Kicki har även varit en helt fantastiskt underbar farmor faktiskt till mina barnbarn, som tur är att det har varit hon, det är jag så himla tacksam för och att hon fortfarande är det..
Det får hon mer än gärna vara, och det är huvudsaken att nån som hon är det!
Det är faktiskt inte alltid blod som är tjockare än vatten har jag lärt mig och inte alls det viktigaste för varken barn eller barnbarn utan huvudsaken är att nån finns där för dom och är farmor åt dom.....
Hon är alltför mysig och go hon.....
Det är faktiskt barnen själva som bestämmer vem som ska vara farmor och vet faktiskt bäst vem som är lämpad att vara det också tycker jag....
Jag har många vänner som tur är som också har barn också som inte träffar dom, eller sina barnbarn så jag är inte ensam och jag känner att huvudsaken att dom mår bra så mår jag också bra...
Trodde förut att jag var ensam om det men det är jag ju inte och det känns jätte bra....
Alla har rätt att välja och man kan ju inte bli sur för det, för livet ramlar  ju inte ihop bara för det ändå har jag märkt bara för att nån annan tar över, man ska vara glad att det finns dom är så snälla som gör det!
Var glad åt det som finns och det som är...
Idag åkte gran djäveln ut hahahahahaha, nu är det fan slut på julen för detta året, och gud vad skönt.......
Idag kommer dotter och svärson på middag, jag ska göra gulasch soppa som min svärson älskar hahahaha. och alla älskar den hihi..
Nu är det sista dagen på den här veckan och i morgon börjar återigen en ny vecka, med nya utmaningar, jobb blir det till veckan och en massa skoj som vanligt hihi..
Längtar så till helgen nu då vi ska parta hela tjej gänget igen, dom bästa brudarna att parta med är det, ska bli så skoj att träffas igen och äta en god middag tillsammans och att få dricka gott och bara ha det bra med en massa skratt och skoj...
Ser jag fram emot, kan jag lova, älsklingen skjutsar och hämtar såklart, hihi, precis som jag gör då han partar med sina vänner hihi..
Ja året har börjat fantastiskt bra som sagt och jag ser verkligen fram emot allt skoj detta året, många nya utmaningar och mycket skoj på fronten som kommer hända...
Livet går som sagt vidare i rask takt och jag bara älskar det här livet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0