måndag och ny vecka igen!

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt liv! Vaknade tidigt i morse alldeles själv i den stora sängen då älsklingen jobbar och Charlie är i skolan, och jag får lite egen-tid som jag tycker är så skönt....
Igår fixade som sagt Lollo och älsklingen min bil så nu har jag styrning igen hahahaha, lustigt hur det kan bli och snacka om att jag har haft änglavakt, men jag kände ändå ett lugn i min kropp så det var nog ingen fara i alla fall och för den delen så är jag absolut inte rädd för döden för dit ska vi en dag allihopa i alla fall...
Jag tror att det är en fin värld dit vi kommer så småningom...
Ja, ja så är det och mamma är ju med mig hela tiden tack och lov,hihi..
Inte konstigt att hon blinkat i mina lampor hihi....
Livet är ju så att varje gång som man är sjuk så öppnar man sig bara mer och mer och det har väl nån anledning antar jag då...
""Andliga sjukdomar"" kallas det...
Sjukdomar Som ska ut ur kroppen och rensas undan för att man ska Helas och få bli hel och ren igen!
Tränga undan allt sjukt för att bli en ren och hel människa med god och bra energi igen!
Kan man inte rensa det som varit i tidigare i ens liv och i tidigare liv som man har levt en gång förut  och även det som man har gått igenom så kan man ju inte släppa in nåt nytt igen!
Det gamla och tunga trycker undan det nya och fina!
Man måste göra klart det som varit och lämna det bakom sig för att kunna öppnas på nytt igen....
Så alla sjukdomar som spottas ut ur min kropp idag ""men tack o lov i mildare grad"" än  nånsin förut och har gjort det gör mig bara mer och mer öppen för mitt nya härliga liv och det har som sagt börjat...
Om man inte kan se att  ens sjukdomar kommer ut bara för att man ska rensas  ur i kroppen så kan man inte öppna sig heller..
Man måste ner och vända i helvetet innan pärleporten öppnar sig för det nya och friska!
Det kan ta lång tid beroende på hur man levt och i vad?
Om man lever ett destruktivt liv  med mycket negativt runt omkring sig dag ut och dag in så kan sjukdomar komma ofta och i  mycket stora mängder  och man är ofta sjuk och jag hade det så att jag var och blev sjuk jämt ,men idag kommer det i mindre mängder och i små doser och för att jag lever i ett positivt liv nu idag...
Om man lever i bitterhet, svartsjuka, och avundsjuka och inte kan se nånting alls positivt i livet utan ser allt hela tiden negativt så blir man innesluten och negativ i sig själv,  man ser inte allt det fina som faktiskt finns runt omkring en men kan man förlåta allt som varit och det viktigaste är att man förlåter sig själv helt och inser vad man gjort för fel och brister i livet då kan man öppna sig för nya vidder och man lever i det som är positivt..
Den som inte kan förlåta skall få leva i det bittra och sura, så är det bara!
Jag ser inte längre nån negativitet alls i mitt liv för jag har insett att positivitet är så mycket mer värt att ha i sitt liv!
Man måste vara positiv och tränga bort det som är negativt...
Man måste våga förlåta och man måste inse sina misstag för gör man inte det så cirkulerar man i samma bubbla hela tiden nu och även sen!
Om man bara ser misstag hos andra men inte inser sina egna misstag också så är man ju en bitterfitta, så är det ju bara!
Jag har insett mina misstag och jag är så himla glad för det för idag har och jag glada barn och barnbarn och jag älskar dom mer än nåt annat....
Dom livar upp mitt liv helt och fullt...
Jag kan vakna på morgonen och ha värk i kroppen men ändå inse att mitt liv är så himla lyckligt, jag kan titta ut genom fönstret när jag vaknar och inte vilja kliva upp men tanken på alla fina människor jag har i mitt liv får mig att vilja leva ut mitt liv ännu mer.....
Bilen kan gå sönder men vet ni!
Jag blir inte ens arg eller  ens besviken utan jag små-ler lite för mig själv istället och tänker på allt bra som jag har istället, vad är en bil värd mot allt annat fint som jag har i mitt liv!
Ingenting!
Jag kan vara fattig en månad men ändå har jag känslan att det löser sig Och vet ni vad!
Det gör det också på nåt konstigt sätt!
Alltid!
Det gäller att se livet på ett sätt som man trivs med, och att alltid ha glädjen i behåll för det som man har!
Man ska vara rädda om varandra för i morgon kanske nån av oss inte vaknar mer och då är det försent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0