lördag

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt liv! Vaknade av att det var alldeles täckt av vitt snö där ute på gården, och det bara fortsätter att snöa, och jag som hatar snö så mycket!
Låg kvar en bra stund med min värkande kropp och funderade faktiskt på om jag skulle gå upp över huvudtaget idag!
Men jag tog mig upp till slut i alla fall, med en kram från bästaste partnern och sen så blev det fart minsann!Men man får väl hålla sig inne och mysa ner sig under en varm härlig filt istället med en kopp varm te och tända lite ljus och kolla på film, det är ju inte helt fel det heller hihi...
Det är bara mysigt det också.....
Sovit dåligt i natt har jag också gjort igen och trött som fan är jag idag och ont i dom förbannade bihålorna fortfarande, ska det var så himla svårt att få dom och läka?
I morse tidigt åkte Charlie iväg med sin syster Therese  och barnen till lek och buslandet, det är mys det att få busa med dom små härliga änglarna en hel dag.....
Hoppas att hon har kanon skoj.....
Hon älskar att vara med sina underbara syskonbarn och jag är så himla glad att hon har dom syskon som hon har att göra nåt skoj med  och att dom är så himla snälla och tar med henne ut på nåt och man ska vara sams och umgås och ha kul, jag har lite mer dålig erfarenhet av syskon men det är som det är och alla kan faktiskt som sagt inte komma överens jämt.......
Bara för att man är släkt så behöver man inte tycka om varandra, blod är inte (alltid) tjockare än vatten!
Det är dom som finns nära en, dom som bryr sig, dom som man kan skratta och ha skoj med (leva livet med) och dom som man känner att man hör ihop med och dom som man kan lita på och känner sig trygga med och mår bra ihop med som är dom som står närmast en.....
Man kan faktiskt ha vänner som sina närmaste!
Ibland kan vänner stå en närmare än släkten!
Som jag har sagt förut och säger det en gång igen att alla människor gör sina egna val, man väljer själv vilka man vill umgås  och vem man mår bra med och jag är så himla glad för allt som jag har fått tillbaka i mitt liv, allt som jag har missat i några år och bara var borta är tillbaka här igen!
Och det  jag har idag,  lägger jag ner energi på också !
Det som jag har som är positivt idag istället för att lägga ner på nåt som inte kan förändras, herre gud vi lever väl bara här och nu eller?
Tänk att alltid ha dom glada och fina människor i sin närhet som jag har idag, bara positiva och skrattande människor som ser allt ifrån den positiva sidan (hur eländigt det än kan vara så tar man alltid  nya tag)
Hur sjuk eller hur fattig man än är så ser man ändå det ljusa i allt och alltid framåt!
Varför ska man haka upp sig på saker som man inte kan förändra eller göra nåt åt?
Jag har fått så fantastiskt fina människor i mitt liv som finns där, som stöttar och ger mig så mycket näringsrikt liv...
Som jag bara kan umgås med en kort stund så är jag på bra humör igen!
Fan, lev livet här och nu, i morgon kan man ju vara död!
Alla människor passar inte ihop eller alla behöver inte tycka om varandra men man kan vara snäll åt varandra i alla fall, man behöver inte vara dum, man ska inte behöva vara rädd för nån, för det är nåt som jag har lärt mig , att jag inte ska umgås med människor som skrämmer mig och som jag ska känna att jag är rädd för!
Man ska vara trygg med dom som man har i sin närhet, och jag har världens underbaraste man, hur man nu kan hitta en sån gåva, det fattar jag inte själv, han är fan en gåva ifrån änglarna där uppifrån och det är nåt jag fick antagligen som jag var värd efter allt som har varit i omgångar i mitt liv!
Han gör saker som ska göras utan att man behöver säga nåt, han är en man som är självgående och låter mig leva mitt liv på mitt egna sätt, jag gör det jag vill, när jag vill, jag umgås med vem jag vill när jag vill och inga frågor ställs!
Jag åker till mina barn precis när jag vill....
Han är en skänk ifrån ovan och han blev min!
Helt sjukt, tänk om alla vetat hus snäll han är?
Tänk om alla vetat vilken romantiker han är?
Han är BARA min...
Idag ska jag bara laga mat idag och inget annat och faktiskt tycka i alla fall (lite) synd om mig själv Hahahaha, med min onda kropp....
Igår kväll var vi till Saxdalen en sväng och våran fina vän har äntligen fått tid för sin operation nu, så glad han var och jag önskade han lycka till han kommer att få bli en helt ny människa efter det.....
Idag har jag beställt ett nytt batteri till min Samsung mobil, och sen ska jag sälja den och faktiskt köpa mig en ny mobil, jag vill ha en mega eller Notes istället,  eller en Samsung 5 som snart kommer ut på marknaden för man måste ju hänga med i min egen familj hihi..
Nu sitter jag och dricker min Cappiochino  som jag älskar, det är det bästa kaffe som finns hihi...
Älsklingen har åkt en sväng till stan men jag ville inte följa med, jag vill ju ha min egen-tid också!
Tänk vad livet kan förändras för vissa och tänk vad framsteg jag har gjort, bara av att få vara (jag) inget stoppar mig nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0