Fredag och helg!

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt liv! Vaknade upp ganska tidigt morse, har sovit dåligt som bara den och mycket tankar och funderingar som finns nu i mitt ganska så ihåliga huvud, så nätterna blir ganska långa med allt som man ska få att funka som ensam förälder med alla dessa ensamma ansvar....
Ingen hjälp eller nåt ifrån nån ansvarstagande utan bara att kämpa på  vidare helt själv...
Charlie åkte till Stockholm idag igen, trots att hon riktigt inte hade råd, men jag fick väl lägga till lite extra pengar denna månad också då som vanligt! 
Svårt att vara den ensamma mamman hela tiden som alltid ska betala allt hela tiden (och då menar jag allt)
Det är lätt för vissa att sitta och bestämma allt utan att man behöver bry sig!
Har man inte fått lära sig som sagt hemifrån att (ALLT ( kostar så kan man ju inte förstå eller också spelar man bara dum!
I detta fallet tror jag att spela dum är bara förnamnet för det är rättare sagt att det är så att det är DUM!
Så är det bara.....
Om man inte fattar att ALLT kostar både boende, mat, kanaler, internet, och alla omkostnader såsom mediciner fast man inte själv bett om att få astman som faktiskt inte alls är kul att ha, utan fått det helt gratis av nån oansvarslös och oklok  liten individ så är man kanske lite Lajk i huvet faktiskt....
Och inte kan förstå!
Men vissa är ju det som sagt...
Men snart är det i alla fall nya tider och livet går som sagt vidare, och man får ta det som man har det....
Så är det!
bBra att kämpa vidare och inse att det är kört liksom!
Tur att vissa kan lägga pengar på det som man själv vill ha och vissa har ansvar att faktiskt använda hjärnan till VAD det ska vara till!
Idag är jag Loy och mår bara sådär....
Arg och irriterad och det får man faktiskt vara ibland!Har inte skrivit här på hela veckan nu då jag har haft fullt upp som både en kvinna,  en mamma och en mormor och en älskarinna hahahha, men det är mys det.....
I alla fall om man har världens bästa familj som jag nu råkar ha!
För det har jag verkligen!
På Tisdag gick jag min dagliga långpromenad som varje dag bara för att hälsan såklart ska hålla i sig, lagade lite mat och fixade lite, och på Onsdag var jag på möte om det nya jobbet, det gick kanon bra, jag fick det också såklart jihi...
Det ska bli så himla spännande att börja på måndag så nu har jag lite mer att göra....
Jag Passade på att handla även i stan då jag i alla fall ändå var där..
Igår var det möte på Psykiatrin för första gången med Charlie, en jätte och kanon bra psykolog fick hon, så jag var med henne dit men tycker att hon även ska gå lite själv där då hon kan prata om sitt liv lite mer öppet utan mig som hon själv säger har upplevt det, eftersom jag fått reda på så himla mycket efteråt vad som har hänt, vill inte vara med när hon ska vika ut och in på sig hela tiden!
Saker som jag inte haft en aning om, men man måste bearbeta såna saker...
Man måste få upp såna saker till ytan annars kan man inte glömma det och gå vidare...
Sjukt i alla fall!
Sen handlade jag det som jag glömde i Onsdags och träffade även på bästa Sanna på Willys och även Maria....
Igår hade jag lilla Thilde en sväng också och fick mysa lite med henne, det gick kanon bra fast hon är så mammig och pappig, men vi lekte och kollade på tv så det gick kanon bra...
Hon skrattade så gott åt Honken....
Idag är det redan fredag och både jag och älsklingen sa igår att veckan gått så fort, han jobbar förmiddag och jag ska ut ikväll och jobba, nice.....
Så jag lagar mat tills han kommer hem och vi äter tillsammans sen får väl han vara i sitt älskade garage antar jag hahahaha......
På Söndag firar vi hela 2 år tillsammans men gud vad har tiden har gått fort och vart har den tagit vägen, fast de är nog som mina fina vänner säger att mår man så bra som jag gör idag i detta underbara förhållande  så går nog tiden lite fort, då man älskar och har det bra varje dag....
Jag älskar denna man bara mer och mer för varje dag som går och det känns som att vi alltid har hört ihop på nåt sätt, och jag är lite sådär att ""varför har jag inte upptäckt tidigare vilken underbar man han är tidigare?""
Vart har han funnits då jag inte ens har sett han?
Trodde allvarligt att såna män inte fanns, som är både romantiska, snälla, goa och rara och så kärleksfulla på samma gång!
Aldrig ett elakt ord eller aldrig en hård ton eller aldrig nåt som sårar eller ger spår i livet!
Men det tog ju som sagt tid att hitta han också fast han hela tiden fanns precis framför mina ögon hihi....
Men ibland ser man inte skogen för alla träden, så är det ju!
Ibland ser man inte det fina som faktiskt finns bakom det fula!
Ibland är man så inlåst i det man har runt omkring sig så man ser inte det fina som finns alldeles precis bredvid antagligen för att det är så nära!
Men nu har jag funnit min prins och han är min för evigt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0