freda och helg

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade när klockan ringde vid 6 i morse och var så trött då jag varit vaken mest hela natten men det var bara att masa sig iväg till jobbet och göra ett skift......Kollade på tv igår kväll och försökte somna ganska tidigt men de gick inte i alla fall....
Ja som sagt då har man gjort ett skift idag igen då, det känns kanon skönt, bäddat rent i sängarna till natten hihi, har jag också gjort, och skrivit handlingslistan så den är klar också, plockat undan det lilla som fanns att stoppa undan....
Druckit mitt himla äckliga men näringsrika och nyttiga teet och min cappiochino såklart!
I natt att har det kommit snö, och det är fruktansvärt kallt ute, (tycker jag i alla fall).....
Jag VILL inte ha nån snö, jag vill ha sol och sommar och kunna sitta ute i solen och njuta av värmen istället, men det är ju ett tag till dit hihi...
Igår kväll gick jag en långpromenad igen, bra för kroppen och för hälsan och den måste man tänka på ibland också..
Man kan inte bara stoppa i sig en massa fetsaker och gött utan att röra på sig också....
Ja, nu är det fredag (igen) och äntligen helg som betyder en massa för mig med umgänge med vänner och en massa skoj och gemenskap med min underbara familj...
För jag har världens bästa familj som nån kan ha faktiskt......
Jag är nog en av de mest lyckligt lottade i alla fall trots alla misstag som blivit gjorda, alla onda människor som jag har mött av och till i mitt liv, och varit så sjuk och ändå haft hoppet kvar nånstans långt där inne...
Jag har varit så långt ner som man kan komma i underjorden och grävt och trots allt har jag ändå lyckats tagit mig upp igen, det har varit som att man legat i ett mörkt kallt gruvhål och frusit och inte kunnat klättra upp igen, bara väntat på att man får dö, men nu dom senaste åren har jag verkligen klättrat på upp fort som fan, och jag är äntligen uppe på toppen igen, med fina härliga vänner och ännu fler nu än jag nånsin har haft, en rar och fin familj och mina härliga barnbarn som verkligen är livets efterrätt....
För det är dom verkligen!
Dom är guld värda.....
Finns bara en massa många härliga skratt varje dag...
Med  fantastiskt härliga människor.....
Jag vill inte byta bort för allt som finns i världen mot det som jag har idag...
Tänk att det ska ta så lång tid att inse att nånting är riktigt fel i livet ibland?
Tänk vad jag har sårat människor och inte ens har jag fattat det?
Fast dom har även sårat tillbaka, det är aldrig ens fel att flera bråkar....
Men idag lever jag med det som jag har och tänker göra det också, jag vill ha det som jag har det nu, jag vill inte leva i nån annan värld där alla inte kan eller vill umgås med alla andra pga att nån känner sig utanför?
Jag vill att alla ska kunna umgås med alla och att alla ska vara glada för varandra..
Jag har upplevt så mycket avundsjuka och elände i mitt liv så det räcker och det har stått mig ända upp till öronen, så mycket lögner från alla håll så jag visste varken ut eller in till sist.....
hade Inte en aning om vem eller vad som var sant!
Men idag vet jag vem och vilka framförallt som jag kan lita på, vem jag kan skratta och ha skoj med, och vem som ger mig glädje i mitt liv, och det är jag så himla glad för, och så långt har jag hunnit idag och jag är livrädd att få in nån mer i mitt liv som inte är positiv nog!
Idag vet jag vem eller vilka av er som stod  sig starka kvar bredvid min sida när jag mådde som mest skit, och dom finns i mitt liv och kommer alltid att göra det, dom är guld värda.....
Jag vill  ha positiva människor i mitt liv, det är dom som får mig att må bra igen...
Det är dom som har fått mig dit som jag är idag, hade det inte varit av allt push jag hade fått av dom så hade jag inte mått så bra som jag gör idag...
Vem vill om man nu tänker efter ha nån som ser allt på ett negativt sätt i sitt liv?
Vem vill ha nån i sitt liv som bara ser andras brister men aldrig sina egna?
Ingen antar jag om jag ska vara säker!
Medans man har livet på topp ska man nog noga känna efter vem eller vilka som verkligen ramlar in i ens liv!
Jag har tagit bort flera vänner i mitt liv som inte ger mig ett dyft, inte  ger mig nån energi som är bra alls eller som jag helt enkelt inte passar ihop med av nån anledning, alla kan inte tycka om alla och alla ska inte heller behöva känna sig tvingade att göra det!
Alla ska vara värda att leva det liv som man själv vill ha!
För en längre tid sen tillbaka var jag inte värd vatten av vissa av mina barn och är inte fortfarande idag av endel, det kan jag gott och väl förstå idag och jag kan inte vrida tillbaka tiden, heller tyvärr,  för  och jag tror som sagt att allt har trots allt en mening i alla fall det som händer och sker, men en sak vet jag idag, och det är att jag kan hälsa på mina barn idag och dom hälsar tillbaka och dom pratar med mig idag, och vet ni vad?
Det är en stor lycka för mig!
Den glädje och lycka jag känner när jag sitter hos min dotter och min son pratar med mig i timmar går inte att beskriva eller jämföra med nån lycka jag haft i mitt liv förut, det får mig att se det med glädje och att jag kan nöja mig med det lilla som jag får och har idag, och jag behöver inte ha mer för att jag ska må bra och känna mig glad med mina barn!
Jag kan hälsa och få ett hej tillbaka, det lever jag länge på!
Jag kan prata och diskutera med dom idag, man behöver inte alls bli bästa barn och mor vänner utan huvudsaken för mig är att man kan gå förbi varandra och säga ett enkelt hej och prata när man träffas!
Att man kan prata när man träffas ute eller hos nån gemensam vän!
Jag har helt underbara svärsöner som jag kan skratta och ha skoj med.....
Fika och bara mysa med.....
Det är en stor lycka för mig och vet ni vad?
Jag har så mycket mer idag som jag gläds åt mot vad jag hade bara för några fjuttiga år sen, jag har verkligen hittat tillbaka hem igen och jag kan le när jag ser mina fina barn som jag själv har skapat.....
Och deras fina små härliga familjer och glädjen i när dom kommer och hälsar på oss....
Det är min lycka det och jag behöver absolut inte mer än det lilla, kom ihåg det......

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0