2014 äntligen

Hej min kära blogg så här inpå det nya härliga året 2014 som jag känner kommer att bli ett helt fantastiskt år! Nu är vi äntligen här på 2014 och går in i 7:ans år, där är ju jag hihi...
Charlie också!
Vi hör hemma här och nu i år!
Igår kväll var jag på jobbet med mina underbara arbetskamrater, myste och hade riktigt bra och jag fick framförallt vakna utan nån enda baksmälla i morse vilket jag antar att många andra fick göra och vara denna dåliga idag...
Jag är inte alls mycket för att festa men ibland kan det vara kul att göra det med vänner och dylikt, men bara med riktiga vänner som kan dricka med måtta annars får det vara, men jag förstår inte vissa faktiskt som bara lever för det där, nej usch säger jag, inget att stå efter...
Man kan göra så mycket roligare saker än det!
Ja, som sagt nu idag är det ett helt nytt år, (igen) och jag har avverkat både 2012 och 2013 som mina bästa år i mitt liv där det hände så mycket fantastikt, mycket lycka och mycket har hänt under bara dom 2 fjuttiga åren som har  gått i raket fart och samtidigt gjort mig till en helt annan ny människa, jag har lärt mig vilka som jag kan lita på, vilka som verkligen är mina allra riktiga vänner och att man kan faktiskt leva i lycka med goa och glada människor och inte bara behöva var i nån negativitet alls i livet!
Jag har lärt mig att leva i det som är bra idag och att jag ska lämna allt dåligt bakom min rygg, som man absolut inte behöver.....
Varför slösa energi på det dåliga när man kan lägga energi på det som är bra?
Så många fina vänner och människor som jag har träffat bara på denna korta tid trodde jag inte fanns...
2012 började jag skolan, jag träffade så fantastiska människor i mitt liv som verkligen gav mig något positivt och fick min efterlängtade utbildning som jag velat ha i många år, jag fick jobb, och träffade ännu mer fantastiska människor där också och  jag träffade den mest fantastiska man som finns och som man kan ha, jag  förlovade mig på ett mirakel datum som man kommer minnas hela livet, som aldrig mer kommer tillbaka och har varit med mina underbara barm och barnbarn och bara haft skratt och tok och glädje bredvid mig, precis så som det ska vara!
Jag har fått kontakt med människor som inte velat ha kontakt med mig pga vissa saker förut, mina fina vänner som säger att jag är Ulla nu äntligen igen, jag har fått kontakt med många av mina barn, dom är allt för härliga och fina individer, det finaste som jag har faktiskt, och fina goa och ärliga svärsöner som man kan skratta och ha skoj med....
I år och speciellt i morse låg jag och funderade igen när jag vaknade att det jag har upplevt på 2 år är ju precis så jag faktiskt vill ha det!
Dom här åren har gett mig så himla mycket i mitt liv!
Jag vill fortsätta att ha det så här!
Jag vill bara ha goa glada positiva människor i mitt liv för de är ju det som jag har mått bra av och gör fortfarande...
Det är så här livet ska kännas och vara!
Så jag bestämde mig en gång för alla i morse att alla mina fina vänner som jag har fått till baka under dessa år är dom som jag är lyckligast med..
Det är dom som verkligen gör mitt liv till det bra som det är idag....
Dom skrattar och gör mig glad,  dom har ingen negativitet och inget skitprat, orkar bara inte med såna människor längre i mitt liv som sitter  och säger en massa saker på fyllan och sen när man en gång blir nykter så kommer skit pratet, och man vågar inte stå för det som man sa tidigare, men nej såna falska människor har jag fått nog av..
Jag har kastat bort såna människor i mitt liv, plockat bort dom ifrån fejjan för jag behöver inte dom mer!
Dom Sitter och skriver sms på fyllan och beklagar sig för vad dom gjort och vill bli vän igen NEJ säger jag bara, inte med mig i alla fall, jag har lärt mig att säga ifrån nu...
Sitter och pratar in på min telefonsvararen hur ledsen man är för att man sagt dumma saker på fyllan, men vad fan  DRICK INTE DÅ om man inte kan vara den människa som man är annars när man är nykter...
Ta tag i ditt liv för fan och ryck upp dig!
Jag vill ha den här tryggheten som jag har idag, som jag har haft i hela 2 år och den lycka jag har idag, den fina gemenskapen som jag har idag, om man vill snacka skit om mig bakom min rygg,(snälla försök inte spela att du vill vara min vän om du ändå inte menar det) och var inte min vän då för jag behöver dig inte så är det bara...
Jag klarar mig så himla bra utan dig i vilket fall, för dom som pratar skit är dom som inte har några liv, som bara ljuger på andra och hittar på om andra för att dom inte kan erkänna själva att dom mår dåligt, kanske inte har sanna vänner som jag nu råkar ha......
Karma heter det ju, det har jag fått erfara men nu går allt bara framåt igen, jag står på den högsta bästa punkten i mitt liv och ibland undrar jag (är jag värd det här)????????
Ja tydligen så har nån där upp hos änglarna velat att jag ska bli lycklig igen, att jag ska få ett sånt här bra liv.....
Nu ska jag laga mat för nu snart kommer min härliga dotter och svärson med familj på middag här idag....
Sen ska jag bara njuta av dagens ledighet och sitta och le för mig själv och tänka på det nya bra året som äntligen har infunnit sig igen......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0