Tisdag

Hej min kära blogg ännu en dag! Vaknade som vanligt tidigt när min kärlek åkte till jobbet och jag somnade om som vanligt igen hihi...Vaknade vid 9 nån gång och gjorde mig klar och drack kaffe, åt frukost och åkte in till stan och handlade det som behövdes (eller behövdes)???? Det som var billigt hahaha...
Nu börjar frysen bli så där full igen (fast jag sa att vi skulle äta ut det som vi har först) men som vanlig (skadad ) som jag är så måste jag ha massor av mat hemma hihi..
Så det blev lite idag också då...
Älsklingen är så glad att jag är skadad hahaha för att det finns alltid massor av mat här, han brukar skratta åt mig och tycker jag är kul hihi..
Kom hem frös in det som jag hade handlat, lagade mat till älsklingen kom hem, idag gjorde jag nåt nytt gott och han höll på att äta ihjäl sig som vanligt hihi..
Det blev fläskfile i gryta med Creme fraiche och persilja, dragon smaksatt creme fraiche och grädde och champinjoner..
Han älskar min mat och han säger det också hela tiden ,han är det finaste som finns, han uppskattar verkligen det som jag gör..
Det var så smarrigt så, och jag älskar att hitta på nya maträtter och fixa lite, för mat ska vara god och vällagad..
Ju längre man gör maten ju godare blir den!
Sen plockade vi undan och vi tog en promenad idag igen, ner till finaste svärföräldrarna som man kan ha, och drack en kopp kaffe där, sen hem och älsklingen gick ut i garaget igen hihi, han håller på att lacka moppen så den ska bli klar snart..
Annars har jag bara njutit av dagen och tagit det lugnt, vilat lite och haft det bra, precis som det ska vara1
Sen var det dags för tv och bara slappna av lite,  för i morgon är det en jobbar-dag igen, nice och skönt är det, lite extra pengar som kommer in i alla fall..
Det lär behövas då vi ska åka iväg på en resa bara vi två och rå om varandra riktigt ordentligt sen!
Det ska bli så spännande och mysigt att bara vara vi två..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0