Tisdag

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade då älsklingen åkte till jobbet i morse och jag fick somna om i den varma sängen ännu en gång ensam...
Vaknade sen vid 9 som vanligt och fixade mitt äckliga te hihi och mackor med leverpastej och gurka, mumma och åt i lugn och ro...
Igår kväll ringde min dotter med väldigt tråkiga besked, hoppas att allt kommer att gå bra nu , alldeles för tidigt att lämna jordelivet nu, jag har alltid tyckt om dig och du har haft många skratt i livet som jag har haft roligt åt....
Varför är det så orättvist ibland!
Men allt har en mening trots allt tror jag, jag har haft mycket funderingar nu här på morgonen och tycker att min dotter är så himla underbar, ödmjuk och rar och go. tänker på alla andra och försöker så alla andra får ha det bra...
Hon är absolut ingen egoist....
Hon hjälper och ställer upp på alla och hon är ett litet mirakel i mitt liv! 
När jag blev gravid med henne så tog det sin tid, det kan jag lova, hon fanns i min mage och jag hade räknat att bli själv då när pappan hade varit otrogen, (det kom fram efter typ 20 år) men lättlurad som jag var gick jag på lögnerna i många, många år, men det får stå för han!
Min dotter är i alla fall ett mirakel och hon klängde sig kvar då jag hade tvillingar i magen och hennes bror dog i min mage, när hon föddes med sina små goa blåa ögon var jag salig, hon är så himla unik denna underbara tjej, och hon ställer upp och tänker på alla runt omkring sig, och är så go mot alla, hon har fått godhet av mig tror jag då jag lever ett lyckligt liv idag, och har det jätte bra, jag har idag en väldig trygghet i mitt liv idag...
När man har levt som jag i misshandel dag ut och dag in och man har llevt i otrygghet, och vånda och lögner, ofrivilligt sex så blir man så van vid det, man tror att det är ens eget fel, men idag har jag förstått att det inte är så!
Det är väl inte mitt fel att nån annan slår, att nån annan ljuger eller att nån annan inte kan eller är trygg i sig själv...
Min barndomstrygghet fick ett absurt slut och jag blev innesluten i mig själv, jag som har varit så öppen och glad jämt...
Jag som haft en sån trygg uppväxt som barn...
Idag lever jag med en man som har samma uppväxt som jag (en trygg sådan) och det är mycket lättare för oss båda att vara trygga.....
Men en dag som idag tänker jag tillbaka att allt var ändå en mening, jag skulle lära mig av mina misstag då jag gjorde många såna till och med mot mina egna barn, jag har inte sett saker som dom inte vågat berätta för mig, vad var jag för mamma egentligen...
Men som sagt idag pratar jag med alla mina barn, dom är det finste jag har och jag har verkligen inte insett vad jag förlorade en gång i mitt liv, bara pga en enda människa....
Idag pratar jag med dom, vi skrattar och kan mötas, det är för mig ett stort steg i mitt liv, jag älskar alla mina barn ovillkorslöst.....
Min bror och jag har även kontakt idag, är så skönt att se hans fina leende igen, vi som var så tajta innan NÅN kom och trände sig in pga sin otrygghet emellan oss som var redan trygga och förstörde mellan oss...
Tänk faktiskt om tänker jag ibland om jag inte varit så medberoende eller rädd, då kanske mitt liv varit som för dom flesta och jag har kunnat njuta av mina barnbarn alla men idag är det inte riktigt så än, och jag vet inte heller om det kommer nån gång att bli så!
Men en sak vet jag att (man får älska sina barn ändå) fast man inte träffas och umgås, det kan ingen nånsin ta ifrån mig!
Men idag har jag ett sånt fantastiskt liv med kärlek, godhet och ödmjukhet runt om mig så jag kan lägga det onda bakom mig och se det som är bra istället...
Man måste kunna se framåt, och se det som är bra, inte det som var så dåligt....
Man ska vara glad för det som man har..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0