Söndag

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade helt utsövd i morse och redan hade älsklingen varit ute i garaget, och målat mopeden, så den blir så fin, helt i nyskick....Drömde nåt otäckt i natt men allt har som sagt en mening, det tror jag på absolut!
Om det händer så händer det ändå så är det bara, jag får mer och mer  till mig för varje dag som går nu...
Jessica har sovit här i natt, dom var uppe ganska sent igår kväll, men dom sov länge i morse också....
Hon har varit helt underbart snäll så det är lugnt och kul att hon vill vara hos  sin mormor och morfar...
Hon frågade ju Honken (hihi) här förra gången som hon var här om hon fick kalla han för morfar?
Gulligt tyckte jag!
Klart att hon får,  sa han då ändå hennes biologiska morfar inte  bryr sig eller vill ha med henne att göra och den låtsas morfar som hon en gång hade bryr sig inte heller, då är det allt bättre att ha en morfar som i alla fall bryr sig så som en morfar ska, fast det bara är en låtsas..
Jag pratade med henne om det idag vid frukosten i morse och hon tycker om Honken så fantastiskt mycket och det gör mig också så himla glad!
Bättre att ha en i verkligheten än en i nån dröm som bara inte kan infinna sig ändå!
Hon tycker ju om han jätte mycket så det är bra, det gör alla mina barnbarn, han är så himla go med dom små änglarna som vi har turen att få ha vid våran sida i livet!
Är så glad att jag har den man som jag har idag, man är inte morfar ""bara för att"" man lever ihop med nån som har barnbarn förut utan bestämmer man sig för att vara morfar så fortsätter väl man vara det livet ut, det är väl ändå inte barnens fel att man själv valt att vara morfar eller?
Det är ett val man gör själv som vuxen!
Igår kväll var vi upp till dotter och firade min svärson som fyllde 25 år i Torsdags, myste lite med barnbarnen och hade det allmänt bra....
Jag köpte en cappiochino maskin åt han och jag tror faktiskt att han blev nöjd med den!
Nu kan han göra bara en kopp till sig själv på kvällen när dotter inte vill ha nå kaffe, det är mys det, tror att jag själv ska köpa en sån där då det finns mer smaker och sorter till den än den som jag har idag....
Fick jätte god tårta där, mumma...
Sen när vi skulle åka hem så kom det 2 snöskotrar förbi och stannade till vid dotter och det var min son och hans fru och mina härliga små barnbarn som dom nu inte vet om att jag är farmor till då, men det har sina orsaker och det får jag stå för idag...
Och det står jag för också!.
Dom är härliga ändå och mysigt att se en sån mysig och härlig familj ute på en tur...
Det viktiga tycker jag är att vi kan hälsa och prata med varandra och inte vara osams, det betyder så oerhört mycket för mig i mitt liv idag....
Dom har sin helt underbara farmor i Kicki som dom alltid har haft, och jag har insett att det som är viktigt i livet ska man ta vara på, barn kan inte rå för hur det blir och dom ska få ha sin trygghet att ha den farmor som dom är vana vid!
Huvudsaken är att vi kan prata och att jag får prata med barnen när vi träffas, att min son och hans fru inte blir sura om jag pratar med barnen och det är en sån fantastisk lycka gör mig idag....
Klart man har saknat många människor och mycket saker i sitt liv, i många, många år, har levt i mycket konstigt, och varit medberoende men allt går inte att skylla bara på en, utan jag har stor del i allt som jag inte har förstått att det faktiskt var så att det var mina barn och barnbarn som var viktigast i livet för mig, men jag insåg inte det då jag var i så dåligt skick,  (men som (sagt jag skyller inte bara på det heller idag) utan jag var en riktigt elak bitch var jag men idag har jag tagit nya tag och kommit mycket långt i livet och fått mycket tillbaka som gör mitt liv så himla mysigt och härligt igen!
Jag pratar med alla mina barn idag (lycka) och med min bror ,och jag har fått härligheten att få ha och träffa mina underbara syskonbarn som bara är för härliga!
Jag har både nygamla och nya en massa vänner att umgås med och att ha skoj med, mina underbara barn och deras härliga familjer och se att dom är lyckliga, det är dom värda mina små änglar som har blivit stora nu och fått egna familjer....
Man ska vara glad åt det man har för på bara ynka 2 år har jag fått ett helt annat liv än vad jag är van vid, jag har fått en sån glädje och lycka som jag inte kan förstå att jag är värd egentligen.....
Jag blir glad varje gång jag träffar mina barn och få prata, jag har underbara vänner i mitt liv, jag har byggt upp ett helt fantastiskt nytt och fint hem helt själv (igen) som jag en gång hade för länge sen.....
Jag har den underbaraste man som en kvinna kan ha i sitt liv, ödmjuk, säger fina ord varje dag, omtänksam och mjuk i sättet, älskar mig för att jag är jag helt enkelt...
Kan man begära mer, nej mitt liv har gett mig sån lycka så jag är nöjd med det som jag har idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0