måndag

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt liv! Vaknade tidigt i morse och hade sovit dåligt, många tankar och funderingar som känns i luften nu...En jobb-dag och en lång sådan blev det också, var trött som vara den och när jag kom hem så hade älsklingen lagat mat och dukat så fint. skönt att sätta sig vid ett färdigdukat bord när man har jobbat hela långa dagen..
Han är för go han!
Han är som en man ska vara!
Det har blivit många skratt och mycket kul på jobbet idag, trivs som fisken i vattnet..
Just nu har jag många funderingar men jag har bestämt mig att jag ska inte tryckas ner mer, inte lyssna på vad andra säger eller göra som dom vill utan det är faktiskt min vilja som jag ska gå¨efter hur jag vill ha det!
Jag ska göra det som känns rätt för både mig och andra människor i mitt liv, jag måste tänka inte bara på mig utan på dom andra som också är inblandade..
Jag har ett sånt bra liv idag så jag tänker inte börja om med bråk och tjafs igen utan jag vill ha det som jag har det idag, bra alltså...
Så jag har bestämt mig nu. det får bära eller brista men jag täpper till nu, jag släpper taget nu och jag går vidare med det liv som jag vill leva utan att andra ska lägga sig i...
Jag ska tänka framåt nu och se hur bra det kan bli bara jag kan säja ""nej""...vilket jag inte kunnat förut men nu har jag fått nog, ingen ska hunsa mer med mig och ingen ska bestämma över mig vart eller med vem jag ska bo med?
Det bestämmer jag själv helt enkelt så är det bara..
Jag har ett eget liv, och jag måste ju få må bra som jag gör, jag vill inte halka ner i den där avlägsna tråkiga. trista grunden igen där jag har vart i många år, förstå mig och var vuxen..
Om man vill vara vuxen ska man också bete sig som en eller<+
Man kan inte vara än det ena och än det andra, man får faktiskt bestämma sig!
Nu tänker jag leva det liv jag vill ha, jobba när jag vill och rå om mig själv för att jag ska få göra nånting själv..
Jag tänker inte lyssna på vad andra vill eller ställer så stora krav på mig som man gör?
Om jag så måste ta steget att rymma härifrån så kommer jag göra det då jag bara vill ha lugn och ro i mitt liv! Kan man få det eller nån gång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0