Fredag

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt liv! Vaknade och hade sovit ganska bra, hade förstås många tankar och funderingar igår kväll då jag kom hem, la mig i sängen och var helt slut i kroppen av all energi som varit runt omkring mig hela dagen...Jag hann inte skriva här igår då dagen var fylld av mycket nya vyer och nya utmaningar på ett helt annat plan, och spännande var det i alla fall....
Jag åkte till en kär vän som jag inte träffat på typ 10 år eller mer i alla fall, och min kära vän Mona bodde långt ute i skogen, jätte härligt ställe och mycket skog och tystnad som jag ju då tycker om...
Hon hade en kanon söt hund som låg vid min sida hela tiden då jag var där och i 7 timmar bara pratade vi och skrattade och pratade allvar också förstås....
Hon var så himla glad att jag kom ut till henne och vi hade riktigt trevligt en hel dag...
Hon lärde mig så mycket mer om livet, ännu mer spännande än jag redan vet om det fast jag vet ju redan mycket, men igår fick jag veta vad som rörde sig och varför allt blivit som det blivit, jag tror ju på karma och nu vet jag i alla fall svaret, det kändes så skönt att få ett svar ett avslut  och att få veta varför så nu är det bara det positiva som gäller....
Karma gäller även mig och mina dumheter som jag gjort i mitt liv...
Så är det!
Mamma var förstås med mig igen hihi, min älskade kära mamma, älskar henne så himla mycket, hon sa att hon börjar släppa mig lite grann nu då jag äntligen har träffat den där stora kärleken som jag känner att jag är och är trygg och lycklig med, så nu äntligen vågar hon känna att jag klarar mig utan att hon behöver vara orolig för mig mer som hon var i många,  många år då hon såg att jag levde med just hårdhet i mitt liv!
Kan inte tänka mig att jag levt så i flera liv, vad såg jag egentligen?
Alla har märkt det tydligen men inte jag!
Ja, allt har en mening i alla fall, och livet består av så mycket mer än att bara vara, det består av att man gör sina misstag  ingen är faktiskt perfekt och kan man inte gå ner i grunden och rensa det som varit så sitter man fast i sitt nuvarande liv, så är det bara!
Vissa är elaka med avsikt och sårar andra medans vissa tänker efter i alla fall lite före!
Idag är jag så trygg i det som jag har, och jag känner aldrig att jag har den där rädslan för att säga det som jag tycker är rätt och fel, jag kan ta konflikter på ett helt annat sätt idag....
Jag är alltid lugn och trygg och känner mig tillfreds med allt det fina som jag har i mitt liv idag!
Jag kan vakna varje dag och njuta av det som jag har, fast det kan finnas saker som jag saknat och vill ha men aldrig kan få, men som sagt allt har ju en mening, men man kan inte få allt, och det man har tänkt har man själv i sin egen handling skapat och det får man stå för..
Man får så det man har skördat så är det bara....
Även en sån som jag!
Men ändå är jag i trygghet idag, med mycket kärlek och ömhet varje dag som får mig att blomma ut till den vackraste ros som finns, men jag har världens finaste man vid min sida också, som man kan ha, och som säger fina ord, älskar mig för den som jag verkligen är och inte för nån som han vill att jag ska vara, och han är självständig som är en  sån stor sak för mig...
I förrgår fick tydligen min bror en dotter igen oh gud så söööt hon var, riktigt bebismys, så nu har jag blivit faster igen . även om jag aldrig kommer att få se henne eller växa med henne men tycka att hon är söt får man väl i alla fall göra, men som sagt det man sår får man skörda ""även jag"" så att säga och jag har varit dum och förstått och insett det men jag kan glädjas i alla fall åt att hon finns och att dom är en lycklig familj, det är det viktigaste....
Jag har mina andra syskonbarn som betyder så himla mycket för mig Emil och Julia som är världens underbaraste och finaste syskonbarn har nog jag fått hihi..
Dom är allt för härliga dom små änglarna i mitt liv!
Ja nu kommer snart min kära hem ifrån jobbet och jag ska laga mat sen ska jag ut med dom bästa brudarna ikväll, ska bli så kul, var ett tag sen nu hihi.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0