Tisdag

Hej min kära blogg idag igen, en helt ny härlig ledig dag och nya utmaningar med fullt upp igen som vanligt i livet hihi.....
Vaknade och hade sovit kanon dåligt i natt så jag var trött i morse men blev tvungen till slut att kliva upp ändå...
Åkte en snabb vända till Borlänge idag igen och jag köpte lite presenter framöver till mina barnbarn ,så nu är lite redan gjort under det kommande året...
Älsklingen lämnade in sin bil och fick sina nya vinterdäck påsatt på bilen så nu får det bli halka om det så vill det!
Sen tog vi en promenad ner till min dotter Therese och firade mitt barnbarn som fyller hela 7 år idag...
Träffade mina barn Matte med familj och Tobbe och Bella med familj där också och mina fantstiska barnbarn som jag är farmor och mormor till också...
Therese svärmor var också där en mycket humoristisk och trevlig människa....
Så kom mina syskonbarn dit också så jag träffade min brors nya fru, verkar vara en jätte trevlig tjej och jag fick se deras lilla tjej, så himla lik Emil och Julia och lika fin och go...
Det var ett tag sen jag träffade Emil och Julia men jag och Jane jobbar så olika så det är svårt att få det att bli så vi kan träffas, men hoppas snart att vi kan träffas igen...
Är så himla ledsen att det har blivit som det har blivit, men jag känner att jag måste ändå  få gå vidare här i livet och inte haka upp mig på sånt som inte går nåt att göra nåt åt, eller ändra på, jag har vunnit tillbaka så mycket i mitt liv sen min skilsmässa så jag är jätte tacksam och jätte glad för det..
Jag kan inte tvinga nån att vara sams med mig, huvudsaken för mig är att man kan prata som vuxna människor och hälsa på varandra i alla fall..
Jag har insett att livet är för kort för att haka upp sig på sånt som inte går att ändra på...
Jag må ha varit dum och sårat  en hel del massa men jag måste också få gå vidare i livet utan att själv också bli sårad, det jag hörde idag sårade faktiskt mig (så jag vet vart du står), men ändå rätt åt mig, och jag har full förståelse för det också och det känns ändå bra att jag vet vart du står och jag bestämde mig ytterligare en gång mer bestämt åt att det får vara som det är och inget mer.....
Det är bäst så...
Livet går  faktiskt inte ut på att såra andra och försöka förnedra utan livet går ut på att vara snäll och försöka göra det bästa av situationen...
Jag är hemskt ledsen men jag känner att jag står där jag står så ingen mer ska behöva bli sårad igen!
Jag har mina barn och barnbarn och den jag lever med som betyder så mycket för mig idag...
Alla dom som jag har vunnit tillbaka bara av att byta ut en människa i mitt liv är guld värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0