Måndag

Hej min kära blogg en dag till i mitt liv! Vaknade i morse och fick äntligen sova ut i morse men vaknade ganska tidigt ändå...
Har inte skrivit här på ett bra tag nu igen då livet rullar på i snabb takt som vanligt och livet är bara för bra för att vara sant...
Nu är det nästan hela 2 veckor sen jag skrev här och det har som vanligt hänt en massa bra i mitt liv och lite tråkigt också...
Den 18:e på på Torsdagen så var jag in och handlade lite innan jobbet kallade.....Ett kvälls-skift  som jag tycker om såna, då behöver jag inte kliva upp på tidiga mornar med min onda kropp som är  som värst då innan man kommer igång...
På Fredagen så var det fullt upp och hela helgen utom Söndag kväll då jag gjorde ett skift igen var helt underbar, tv och mys med den jag älskar så himla mycket i mitt liv!
Måndag den 22:a tog jag det lugnt, handlade lite och det sista bara i stan och hjälpte Benji med lite ärenden att lämna in papper och så...
Tisdagen var jag och min dotter Bella till Borlänge och köpte sista julklapparna , så sen lämnade jag alla klappar till alla mina 11 underbara barnbarn, eller ja min dotter Therese lämnade till 3 av barnbarnen och jag till resten hihi...Men ifrån mig i alla fall, hihi...
Julafton var helt lugn och i stilla i ro med mycket god mat nere hos mina älskade svärfäräldrar och sen åkte jag till kyrkogården och satte ljus på mammas och pappas  grav och på Kjells (barnens) farsfars grav också, den var så himla fin, saknar han så himla mycket, han var en fin människa i mitt och barnens liv...
Ibland är livet orättvist!
Letade även efter en fin väns grav Stefan men hittade den inte, men fick reda på att han inte hade urnsatts än..
Sen på kvällen tog vi det bara lugnt och kollade på tv, bäddade ner oss tätt intill varandra i soffan och hade soff-mys...
Öppnade julklappar som vi fått av William och Christoffer, Wilma och Thilde, jätte fina förstoringar på dom små, tack så himla mycket för att ni är så snälla och att jag får vara en som får var med i era liv!
Av älsklingen fick jag såklart en lykta som hör till den jag fick av han när jag fyllde år hihi, han vet precis vad jag önskat mig hihi...
Juldagen, annandag jul och helgen jobbade jag i stan en sväng, alla hade tagit semester men som sagt det kommer synas på lönen hihi...
Idag har jag och älsklingen varit en sväng till Borlänge och shoppat, jag hittade lite nya tjocka luv-tröjor och en massa smått och gott, och träffade min dotter Madde och svärson Lars där också och mommos små prinsar såklart..
Sen hem och iväg till mi son Matte en snabb sväng och Bella, och där träffade jag även Elias mommos andra prins....
Ja dagen har varit full av lycka då jag träffade flera av mina barn och barnbarn och svärsöner /dotter,hihi...
Sen var vi ner til svärmor en sväng och älsklingen ska laga en god middag på nyårsaftonen , mumma, han är så duktig att laga mat bara han vill...
Han lagade mat när jag slutade jobbet i flera dagar, det är man inte bortskämd med kan jag lova?
Men han tycker att jag gör ju så när han jobbar så då gör han det med när jag också jobbar, lika för lika!
Ja nu är julen över för detta året igen och snart är väl nästa jul på ingång igen, jag hoppas att alla är nöjda och glada för det är i alla fall jag, bästa jularna har jag haft dom 3 senaste åren förutom när mina kära barn var små såklart!
Men jag har träffat den mest underbara man som man kan ha också, som tycker om alla mina barn och är snäll mot dom, han är en stjärna vill jag lova, dom växer fan inte på träna...
Han har d där lilla extra som man längtat i många år efter, han är så himla snäll och fantastisk, ödmjuk och go som få.....
Inga lögner mer finns i mitt liv, man kan alltid känna sig trygg!
Barnen tycker om han och jag är så himla glad för det, livet har verkligen fått mig att inse vad som är viktigt i livet, man ska kunna lita på varandra och vara trygg med den som man lever ihop med, det är ju A och O i ett förhållande, man måste få känna sig glad och omtyckt och framförallt få känna att det inte ska finnas nå fuffens som ommer fram långt senare, sånt byggs inte nåt bra på.....
I morgon åker jag in till stan och handlar lite inför nyår såklart, så vi får äta gott och bara mysa och rå om varandra...
På Onsdag kommer äntligen Benji hem så man slipper vara orolig för han, och hans nya tjej kommer följa med han hem så jag ska handla lite åt han med i morgon då han har dåligt med pengar, men såklart måste jag hjälpa han...
Ja snart är det nyår igen och året 2014 är snart till ända och året 2015 kommer infinna sig, jag hoppas att nästa år blir prcis lika bra som det gångna året som har varit helt underbart i mitt liv...
Om det blr så bra som 2014 så är jag helnöjd....
Jag kommer jobba lite mer nästa år då jag trivs med mitt jobb,jag  har ju helt fantastiska arbetskamrater, och helt fantastiska vårdtagare...
En helt fantastisk familj och 8My soulmate) som finns vid min sida..
Tänk att ibland kan det dröja så himla många år innan man hittar den rätte i sitt liv, men det var värt all möda och hemska besvär att vänta på för att jag skulle kunna få chansen att inse vad riktig kärlek och omtanke verkligen är..
För det är nåt som jag har fått känna på de sista åren, de är väl så livet ska vara eller?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0