Sommaren snart slut

Hej min kära blogg en dag i mitt liv! Jag har inte skrivit här på ett bra tag nu, men som sagt så har man många att umgås med och ska hinna med allt så hinner man inget här hihi.....
Vaknade i morse och kroppen värker, var hos min massör förra Lördagen men måste nog åka tillbaka till han i veckan igen, inflammation i axlar ,nacke och rygg ännu en gång, och en envis förkylning på det!
Tiden går fort nu och jag har haft mycket umgänge med mina härliga barn och barnbarn och jobbat lite emellanåt, men nu är jag ledig och ska vara det ett tag framöver då värken kommer mer på hösten för att stanna hela vintern, men det får man stå ut med....
Finns dom som har det värre..
Jobbar några dagar här och där efter hur jag orkar, och sen när det säger stopp så vilar jag naturligtvis...
Massagen gör mig absolut inte frisk som vissa tycks tro  det men den får mig åtminstone lite mer rörlig så jag kan gå ut och gå och försöka göra saker som måste göras, för trots att man har värk så måste allt runt omkring också göras....
Det är nog typ 2 veckor sen jag skrev här och mycket har hänt sen dess....
Jag har haft barn och barnbarn på besök ofta och vi har fixat en massa runt om..
Charlie och jag har varit och kollat på en lägenhet åt han och den var jätte fin, så nu har Bella och jag tagit fram massor av grejer till den nya lägenheten, så det kommer bli så himla kul att inreda där snart...
Tur att han har mamma och syskon som hjälper han med detta!
Ja livet traskar på som vanligt och ibland möter man människor som betyder jätte mycket för en och ibland dyker det upp människor som man inte ens känner som har åsikter ändå!
Varför?
Ja det kan man ju undra?
Vissa människor träffar man bara på vägen och det är inte meningen att man ska lära känna dom (och tack och lov för det)
Alla människor som hänger med i tidens gång har ju koll på allt och alla andra gör väl nå annat hihi...
Man ska inte säga nånting om nåt som man inte vet utan då kan man lika gärna vara tyst istället så tycker jag, det är min åsikt.....
Jag har en ond kropp som jag gör mitt bästa för att ta hand om på mitt sätt och jag gör det på ett naturligt sätt utan en massa onödiga gifter i kroppen..
Får man göra på sitt sätt?
Nej för då finns det dom som måste opponera sig på sitt sätt och tycka synd om sig själva..
Det är väl för fan inte mitt fel att nån proppar i sig en massa onödiga saker, man har väl ett val, det har jag och jag har valt att vara naturlig....
Är det mitt val eller?
Var iväg igår och köpte en ny frys till, så nu ska jag passa på att baka upp och lägga i frysen innan vintern och allt det kalla kommer igen!
Firade älsklingen i Lördags som fyllde år med en massa trevligt folk på besök, många glada och goa skratt blev det åt en massa,hahahahaha.....
Han fick det han ville ha av mig, det är han värd och mycket, mycket mer kan jag lova!
Snart fyller också jag år (jag blir ju snart tant) hahahahaha, var det nån som sa, är inte nå rädd för att bli gammal men vissa andra tycks ju vara det, vad är problmet med att bli äldre?
Det är ju det som är det fina att bli äldre och förståndigare, man ska väl inte sjunka ner i ålder och bli tonåring igen!
I morgon är det dax at åka upp och ta nya prover igen få se om sänkan ligger lägre än 73...
Ingen vet vad det beror på men läkarna isstänker att jag har fått reumatiskt och att inflammationen gör att sänkan ligger högt!
Ja, som sagt livet går vidare för det, man lever som man gör, man kan inte hänga upp sig på allt för då blir man en surkärring, räcker med dom som redan  är det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0