Onsdag

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt liv! Regnet faller utanför fönstret där jag sitter och kroppen den värker, men bara att ta nya tag och försöka räta ut sig så gott det går, massör i veckan hoppas jag ska få mina leder och muskler lite rörligare så man slipper ha ont så fort man rör sig i alla fall...
Vaknade vid 8 i morse och då hade Charlie redan åkt till stan och har tid hos sin psykolog plus arbetsförmedlingen idag, så sen när han kommer hem ska han packa ännu mer igen..
Igår var Ab hit med kontraktet så nu är det också inlämnat och snart är hans nycklar på plats för att flytta in i ett eget boende, men tur att det är så nära mig så jag kan ta med han och handla varje vecka och såklart har vi köpt massor av nytt till han, Honken har ockå köpt nytt åt han, han är en snäll låtsas pappa han, tur att han har han, man ska ha snälla styv föräldrar och inte nån elak...
Skönt att jag känner hyresvärden och han kände igen mig på en gång hihi.....
Nu när charlie får eget är det sista barnet som lämnar hemmet och det som är bra med det är att dom blir vuxna och man slipper allt runt omkring....
Navelsträngen lossnar även för dom som försöker klamra sig fast...
I förrgår var Charlie upp till sin syster Madde och fick ännu mer grejer, sen åkte jag upp såklart jag med och myste med mina härliga barnbarn, och det känns så härligt att mina underbara barn äntligen är tillbaka i mitt liv!
Vad skulle jag göra utan dom?
Ibland inser man inte vad man har mist innan det försvinner nåt som ändå inte betyder nåt och sen vaknar man upp och vips är allt det som verkligen betyder nåt tillbaka...
Det är härligt och det är det som kallas livet!
Nästa vecka blir det att inreda Charlies alldeles egna lägenhet och det ska bli så skoj att få vara med, och det som känns så skönt är att veta att jag och hans syskon och låtsas pappa hjälpt han att bygga upp detta hem..
Sen ska älsklingen tapetsera vardagsrummet då jag redan köpt tapeter dit, det kommer bli så fint och han är verkligen duktig att fixa i hemmet, inte många karlar som klarar sånt inte!
Idag ska jag hämta mina stora barnbarn få fritids och dom är så stora så dom klarar allt galant själva, men dom vill vara hos mormor såklart, klart dom ska få vara det, nu flyttar min dotter också snart till Björkås och dom kommer bo jätte nära, det blir så bra så,hihi..
Härligt!
Allt samlat här i byn och jag kan hälsa på precis när jag vill och mysa med allihopa...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0