Torsdag

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade ganska tidigt i morse och klev upp, gjorde mig i ordning och käkade lite frukost, och log lite för mig själv där jag satt vid köksbordet..
Jag är så glad att jag har det som jag har idag och kan skratta och le åt allt dumt och elakt  som har varit i livet hahaha....
Ju mer patetiskt det blir ju mer kan jag inte hålla mig för skratt...
Jag åkte ner till Ullis och Mats och hälsade på en sväng och fikade på förmiddagen, det var kul att träffas igen och det blev en hel del goa skratt där med hihi...
Idag har jag lagat lite mat till älsklingen kom hem så vi kunde äta tillsammans som vi alltid gör..
Och Charlie är hos sin syster än, så snälla goa dom är hennes systrar som ställer upp på henne och  jag är glad att hon har dom...
Är jätte glad att barnen håller ihop och det har blivit mer prat med mig också nu sen jag blev ensam men det har nog sina förklaringar skulle jag tro hihi...
Har jag hört i alla fall!
Man ska lyssna på sina barn,  det har jag lärt mig tills idag och det gjorde ju inte jag under många år och jag blev även straffad väldigt hårt för det, även min bror lyssnade jag inte heller på, vi som stog varandra så nära under alla våra år och vi kunde prata om allt mellan himmel och jord som inga andra men nån kom och försörde det rejält och  det blev av nån som bara ljugit i hela sitt liv!
Tänk vad skenet ändå kan bedra?
Men man ska lära sig läxor i livet och det har jag även gjort....
Igår var jag arg lite grann bara för när mina barn blir lidande då kan jag bli arg, men idag är det bättre och jag känner att jag kan le och skratta åt allt igen..
Jag tänkte så här i morse:
Alla  människor måste lära sig sina läxor och det som jag har gått igenom i mitt liv var ändå meningen, jag skulle möta det som jag ha mött i livet av en enda anledning....
Att läxan skulle läras...
Att jag skulle gå vidare med nåt bra, byta det dåliga mot nåt bättre!
Om jag inte hade mött det som jag gjort  i mitt liv så hade jag inte än idag lärt mig vad riktig kärlek är, jag hade inte lärt mig att män kan vara så himla underbara, jag skulle inte mött han som är min stora kärlek idag...
Min Soul Mate.....
Jag hade inte mött den mest ödmjukaste man som finns och den mest trogna man som man kan ha...
Kan tänka mig att det är så....
Man kan inte ha både kakan och äta den!
Jag är glad i alla fall idag att jag har mina älskade barn, dom kom tillbaka och dom är glada och dom ler och är lyckliga idag....
Dom har egna fina familjer, fina såna dessutom...
Jag vill ju att dom ska vara glada och ha det bra....
Då mår jag också bra...
Jag pratar med min bror som jag älskar så oerhört mycket idag, och tänk vad en enda människa kan förstöra så fint mellan nån bara av lögner!
Att få vakna upp ur en dvala efter många år som infunnit sig bara i ett djupt dunkel är inte alltid så lätt när man tror att allt är rätt fast det inte är det ändå!
Idag förstår jag vad mina vänner menade med att jag var i en djup dvala och att jag idag har vaknat ur den ""äntligen""
Igår hälsade jag till min älskade bror då jag pratade med Tott och dom hade det bra nere i Ringhals....
Nästa vecka har vi möte på soc om Charlie och får se hur det går, men han ska nog flytta härifrån, jag tror att han behöver komma bort lite nån annanstans så han får lite lugn och ro nu....
Sista barnet som flyttar hemifrån och härifrån, och skönt att man har så stora barn så man har inget som binder en till nån annan....
Härligt!
Fåglar är fria och ska också vara så, dom ska få flyga hur dom vill i landet och landa precis vart dom vill....
Nån gång i livet måste man få bli fri, men om man inte vet vad frihet är så är man bara kvar och traskar i samma spår och slentrian i alla fall.
Fan ut och se livet, det är ju det som är det bästa som finns...
Lev här och nu, var glad, om man inte tar tag i sina problem som man har i livet så kommer man aldrig upp till ytan igen...
Då sjunker man bara mer och mer...
Man måste klättra upp och man måste ha karaktär, det hade jag och därför står jag där jag står idag.....
Glad och har det bra!
Idag kan jag skratta åt allt elände och ändå vara glad....
Jag har lärt mig nåt och jag har framförallt lärt mig vad som betyder mycket för mig och vilka som gör mig lycklig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0