Slut på veckan nu igen då....

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt fina liv! Vaknade tidigt i morse och var bara att göra sig i ordning och åka till Skinnskatterberg och få behandling idag både jag och mitt älskade hjärta...
Idag gick det lite bättre och det var riktigt skönt faktiskt att få ur allt skrot som han säger i lederna...
Är lite öm men det blir man ju av sånt där!
Älsklingen tyckte att det gjorde ont,hihi men nu är han bättre och är jätte glad för det...
Nu ska vi tillbaka om 2 veckor igen och då blir det ju ännu bättre!
Jag får inte ta han på rumpan för där är han jätte öm, hihi, jag som tycker om hans rumpa hihi...
I fredags kväll kom lilla Wilma hit och ville sova här, så vi fick mysa riktigt med henne, världens snällaste tjej är hon....
Vi hade fredagsmys och åt lite gott hihi, vi kollade på barnfilm och sen somnade hon vid 9 och var dödtrött...
Hon vaknade sen på Lördag morgon 20 över 6 så det var bara att kliva upp. hihi....
Älsklingen och hon gick till lekparken medans jag kollade på nyheterna, hon ville ut och gå en promenad sa hon,hihi...
Sen kom Bella och Roy och hämtade henne och vi fikade lite och så myste jag med lilla Thilde också...
Så kom Pan förbi och Stefan....
Sen tog vi våran fyrhjuling och åkte ut i skogen och kollade lite, är så himla skönt att få vara ute i skogen och bara vara lite...
Vi hamnade på en lerig stig nånstans jag vet inte vart?
Men vi kom fram till slut i alla fall men en traktor som lastade timmer fick vi framför oss, hihi, så det gick inte så fort sista biten hihi...
Sen tvättade älsklingen fyrhjulingen när han kom hem, han är  allt noga med att fordinen ska vara rena och man ska vara rädd om dom...
Sen åkte vi ner till svärmor och svärfar en sväng och sen åkte vi bara ut och åkte lite och kollade lite, vi brukar bara åka ut en sväng så där ibland och kika lite...
Är skönt att bara få åka lite bil ibland utan nåt mål!
Sen ringde min son Charlie och vi pratade länge och väl om allt mellan himmel och jord, och om alla saker som han hade släpat i en stor  sopsäck som jag hade åkt upp med dit efter sig ner till sin syster när han blev utslängd, varför ringde han inte mig?
Jag hade kunnat skjutsa ner han dit så han hade sluppit gå med allt som han nu fick med sig....
Jag har så underbara barn jag som ställer upp för sin bror och att han får vara där hos dom, och idag har jag sån tur att jag pratar med dom jag också, livet är  bara så härligt!
Han ska flytta till Stockholm nu men jag har lite svårt att släppa han, antagligen för att han gör saker och är envis och bara gör det helt enkelt, ,men orolig är jag ju som mamma att släppa taget i alla fall, som sagt ,men han måste få gå sin egen väg nu, han är som sagt vuxen och får ta egna intiativ och ett eget ansvar nu...
Sista barnet som flyttar ut och på ett sätt är det befriande, då har man inget kvar alls som binder en vid sig utan nu är fågeln friare än nånsin, bara han får ett eget boende så kan vi hälsa på han när vi vill och jag hoppas att allt löser sig...
Tror att han behöver det här..
Han behöver komma bort härifrån ett tag, och få vara där han vill vara, där han känner att han mår bra av att vara!
Han har haft en jobbig tid, i sitt liv dom senate åren och svårt att förstå allt som skett..
Sen måste ju föräldrar också ha en trygg stabil grund för hans skull, jag finns här och jag har en trygg tid i mitt liv nu..
Jag har världens bästa man i mitt liv, och vi bor ihop och är trygga med varandra...
Ingen alkohol som missbrukas som gör en bara dum i huvet eller bråk utan bara få ha det lugnt och skönt...
Idag skiner solen så härligt utan för och det är sista dagen på den här veckan, i morgon är en ny vecka och jag har möte på mitt ""ännu"" ett nytt jobb i veckan hihi..
Härligt. livet går framåt, och jag bara flyter med på nåt sätt....
Vissa får det bättre och vissa får det sämre, det beror på våra egna val här i livet!
Och vissa har inget val men får allt serverat till slut och mycket bättre ändå, så allt måste ha en mening ändå i livet!
Om jag hade haft ett val så hade jag fortfarande stått och stampat ännu idag.....
Då hade jag inte fått en ny chans att bli nåt bättre än vad jag har varit...
Jag är helt säker på att man ska vara trygg i det som man lever i och då först ser man solen bakom alla molnen..
Man ser inte hur stark kärlek är förrän man själv får uppleva kärleken!
Det är ju som att smaka på en maträtt..
Om du inte har smakat vet du ju inte om den är god?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0