Lördag

Hej min kära blogg idag igen! Dagarna far iväg i full fart nuförtiden och jag hinner knappt med längre, men det är väl så antar jag när man har kul.....
Vaknade och hade sovit kanon bra som en stock i natt...
Älsklingen var redan uppe och tvättade fönstren, härlig man det där!
Självgående och självständig! Finnns det såna män?
Eller också har jag råkat hitta den enda som finns hihi....
Har inte skrivit på några dagar nu igen, jag haft fullt upp med all planering och allt som händer runt mig nu här i livet!
I Torsdags var jag ner till Charlie med en massa hygienartilklar som jag köpte som han skulle ha med sig till Stockholm, han hade inte så mycket pengar så jag hjälpte han lite  precis som en förälder ska göra hihi..
Jag var in till stan en sväng också med mina döttrar Therese och Bella och fikade på cafe Engel, och träffade även Birgitta där..
Vi ska nog träffas på Tisdag en sväng, det var ett tag sen...
Var riktigt kul att vara ute och fika med dom en sväng!
Sen var jag in till min vän en sväng och lämnade en fritös....
Hem igen och la mig innan älsklingen kom  hem ifrån jobbet och var totalt slut då han blev dålig av alla utrensningar i kroppen efter massagen, många skulle behöva göra en sån masage för att få ut alla gifter ifrån mediciner och allt vad man stoppar i sig som är dålig mat, jag får aldrig så där men jag äter ju inte heller några mediciner alls och jag äter bara nyttig bra hemlagad mat.....
På Fredagen skjutsade jag Charlie in till stan till tåget och hjälpte henne med alla väskor, packade ner en massa mat också till han, så han ska klara sig en stund..
Han ringde igår och frågade varför jag skickat med så mycket mat hahahahaha.....
Men han ska ha och han är ju mitt barn och då har man ju ett ansvar som förälder.....
Hans syster Madde hade bjudit han på korv och av sin syster Bella fick han rosor, så himla gulligt..
Jag har fina barn jag, det är jag så glad för och man får älska sina barn fast man inte umgås med dom, det kan ingen ta ifrån en.....
Fick reda på att min dotter Therese planerar bröllop,hon ska gifta sig men jag har naturligtvis misstänkt det hihi...
Och vetat det eftersom jag vet lite i förväg om allt...
Oh vad fint det kommer bli....
Jag frågade om jag skulle bli bjuden?
Då svarade hon (om vi inte är osams) hahahahha...
Sen skrattde vi hahahahha...
Man måste se Iromnin i det hela!
klart att jag blir bjuden sa hon, och det är faktiskt mitt första barns bröllop som jag får gå på....
Det har en mening det med....
Allt har ju en mening.....
Hon är min förstfödda dotter och jag var med på hennes förstföddas förlossning och klepp navelsträngen på Jessica, så allt har en mening och jag tror att för att jag är med på hennes bröllop betyder också nåt speciellt....
Vi har nog nått gemensamt....
Det är första barnet som ska gifta sig som jag får vara med och se bröllopet och jag ser fram emot det jätte mycket...
Sen hoppas jag naturligtvis som en mamma att man får ett fint bröllopsfoto av henne att hänga upp på väggen bredvid mina barns kort i trappen i hallen som man får vara stolt över och få visa mina vänner hur fint ett brudpar ska vara....
Det är det enda bröllopsfoto jag kommer få på ett barn!
Det kommer jag att vara rädd om!
Om inte nu Charlie gifter sig nån gång i livet, man kan ju alltid hoppas.....
Som sagt allt har en mening i livet, och jag har sen jag separerade för lite mer än 2 år sen sett livet på ett helt annorlunda sätt...
Jag har vaknat upp tack och lov!
Man ska aldrig vara elak åt nån annan och man ska aldrig ta ifrån nån nånting eller utesluta nån, varken som vän eller i sin familj, för en dag kommer allt ifatt en och då kanske man ångrar det som man en gång gjorde och man kan aldrig ta tillbaka tiden och ändra på vissa saker i livet det är en sanning i alla fall..
Det är nåt som jag har lärt mig..
Jag tar aldrig nånting för givet längre i mitt liv, och jag är glad för det jag har idag...
Jag har förorsakat så himla mycket i mitt liv i många år, och varit elak och arg och hakat upp mig på små skitsaker men inte idag och 2 år tillbaka, för då tänker jag på ett helt annat sätt....
Idag försöker jag ställa allt till rätta med det är inte det lättaste kan jag lova?
Därför gör jag det som jag kan och resten får vara, det som jag har förlorat är ju förlorat!
Jag hälsar på mina barn när vi träffas ute och jag pratar med dom, det är en enorm lycka för mig, jag förstår att dom inte vill ha mig i sitt liv, och alla har rätt att välja!
Jag är bara glad att det inte är nån osämja och att man kan prata med varandra....
Man behöver inte umgås med alla om man inte vill!
Men jag har också mina barn som jag också har en fantastisk kontakt med, vi gör mycket saker tillsammans  och jag får ha mina fina underbara barnbarn, men vet ni?
Man får faktiskt vara glad för det som man har och det är jag så fruktansvärt rädd om idag...
Jag har gjort mina barn så illa, och jag vet det idag, och jag accepterar naturligtvis deras avstånd idag....
Men jag tänker ofta på dom och småler för mig själv...
Älska får man alltid göra med alla hur det än är...
Sen har jag min allra stora kärlek i mitt liv också som har fått mig att förstå så himla mycket.....
Idag ska jag jobba ett skift och i morgon igen, ska bli kul att komma tillbaka till mina underbara arrbetskamrater igen..
Ja, som sagt tiden rinner iväg och jag hinner inte ens med längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0