Torsdag

Hej min kära blogg idag igen" Vaknade tidigt då det var dags att ge sig av till Falun och sörva fyrhjulingen, lite kaffe hann jag med innan vi åkte i alla fall....
Så jag hann vakna till...
Väl där så lämnade vi av den och fortsatte sen på tu man hand och shoppade och hade en hel-mysig dag bara vi två.....
Hittade lite fynd gjorde vi också och vi köpte lite nya grejer till Charlie i fiske-väg, hon kastade ju bort 2 drag igår när vi var och fiskade...
Vad skulle hon göra utan mig och en låtsas pappa som är så fantastisk och bryr sig?....
Nu har vi kommit hem igen och är 2600 fattigare, men det drabbar ingen fattig, nu kan man åka igen ska bli kul så det var värt dom pengarna....
Idag ser det ut som dagen har varit bra om man jämför med igår, men som sagt ta nya tag, det är aldrig försent att göra det...
Man kan inte haka upp sig på små skitsaker hela tiden....
Har man nån gång levt i skit så uppskattar man desto mer av allt som är bra senare i livet....
Man ska aldrig säga dumma saker om andra eller neka andra att göra saker som man inte vill bli utsatt för själv, för som sagt ""What goes around comes around"" nån gång i livet...
Man ska vara ärlig, glad och tacksam för det man har och inte önska det som man faktiskt inte kan få....
Är man negativ åt andra får man bara samma tillbaka till sig själv till slut...
Om man levt i nåt som får en att avstå från det man älskar mest och att inte få vara med vem man vill i ett umgänge så sen när chansen kommer att man får det så vänds ju världen helt plötsligt upp och ner till ett bättre...
Man ska inte leva på en nivå att alla inte kan umgås  pga avundsjuka utan alla har en rätt att umgås med vem man vill har jag märkt....
Jag har mist så himla mycket som jag älskar i mitt liv men jag har vunnit mycket mer tillbaka än vad jag hade för bra några få år sen och det är jag så himla glad över, att bara få vara jag för en gångs skull och göra vad jag vill....
Få gå till vem jag vill, umgås med precis vilken jag vill utan att nån bestämmer över mig...
jag kan skratta och ha det bra igen, aldrig utan det jag behöver ha, alltid ställa upp och hjälpa och att få fina människor hjälp tillbaka....
Inte nåt alls att prata skit eller göra ur för nån annan...
Jag är så glad att jag står där jag står idag med en positivitet och en med-mänsklighet,med dom jag har runt omkring mig....
Sen om andra bråkar ,ja låt dom göra det då, jag mår ju i alla fall inte dåligt av det...
Jag vet vilka jag har runt mig och jag vet att dom gör mig rikare än vad många andra har....
Kärlek och vänskap....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0