Tisdag

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt liv igen! Vaknade i morse gör-trött ""Inte sovit alls"" bra i natt för att jag har vaknat en hel del massa  gånger natt och dröp av svett, ömsom svettig och ömsom frös och skapandet av en oro som sakta kryper i min oroliga kropp och jag har mardrömmar om detta, vill inte, vill inte, man  jag måste ju, eller?
Kollade på nyhetsmorgon medans tårarna föll nerför mina kinder, känslig som få nu och många funderingar finns och som far i mitt lilla huvud och man tänker som alltid förr...
Varför just jag just nu?
Tur att jag har en sån förstående kärlek som jag har....
Tur att jag har en sån fin umgängeskrets och familj...
Vill bara ha det här gjort nu, har ju mina fina vänner och min fina familj som finns där och stöttar som tur är....
Jag vet att ni finns och ni vet vilka ni är, ni som alltid står där och finns för mig när jag behöver er...
Ändå vet jag att konstigt nog så har allt  en mening här i livet....
Ändå vet jag att jag har det inte ens värst, jag vet att ibland får man kämpa för att få det bra igen, jag tar nya tag som alltid, jag kommer aldrig att vara en förlorare, jag vägrar.....
Jag är en kämpe och en vinnare i alla lägen ,jag vet ju det...
Så är det bara....
Jag ska väl inte ge upp nu när jag kommit så här långt, men beskedet som jag kanske får kan bli det jag inte väntat mig?
Men det får jag ta....
Men tack vare alla fina människor jag har runt omkring mig som gör mig glad, som skrattar och ler och har kul med mig, gör att jag mår bra.....
Alla människor som gör mitt liv värt att leva, i frid och i lugn och ro för en gångs skull, det är så härligt så man kan inte annat än att se framåt då....
Skulle åka till graven idag och göra den fin åt min älskade mamma, men jag orkade inte idag, då hade jag brutit ihop, totalt....
Älskade min mamma mer än nån annan men hon togs tyvärr ifrån mig alldeles för tidigt!
Tur att hon finns runt mig i alla fall....
Tänk den dagen jag får träffa dig igen, den kommer att bli så underbar.....
Jag vet att den finns....
Rädsla för döden finns inte ens hos mig, jag vet att det är nåt fint med döden, mycket finare än det liv vi lever här.....
I morgon ska jag ner till min ""syster"" och hälsa på, hämta ett frysskåp som jag har köpt och hämta garderobsdörrar till hallen som vi håller på att bygga på, det kommer bli så fint så......
Idag har jag varit hos bästaste Anita och fikat och vi har varit och handlat och fixat idag inför att jag ska läggas in så jag vet att mina hjärtan har mat sen, hihi...
Livet går vidare trots alla misstag och oro, men som sagt allt har en mening i alla fall..
Efter regn kommer alltid solsken...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0