Söndag

Hej min kära blogg! Vaknade halv 10 i morse igen, älsklingen frågade om jag ville ha frukost och det ville jag ju förstås.....
Har världens finaste vän.....
Igår när jag skrev blev det tomt i loggen, konstigt nog kan det bli så ibland men det hade säkert nån mening det också hahahahaha......
Jag skrev i alla fall om att veckan hade varit bra och det hände en massa positivt, som att undersökningen är framförallt klar nu och väntan blir lång till slutet, förutom att jag är ledig ett tag nu, då jag inte varken kan eller orkar jobba just nu...
Men jag har så jag klarar mig och lite till så det är lugnt...
Kroppen är trött och jag likaså, och ett blodvärde på 98 kanske inte är så tufft många gånger....
Funderingar och tankar har jag ju förstås men har världens bästaste vid min sida som stöttar så jag har ett mycket bättre liv idag än för bara några år sen...
Tack och lov!
Kärleken spirar som aldrig förr och för första gången i mitt liv känner jag mig älskad, trots den jag är, och för den jag är?
Jag är ju jag nu igen, det kan ju bero på det.....
Saknar en liten pojke i mitt liv som betydde och betyder än idag massa för mig, småler lite för mig själv då jag sitter och tänker på han, men jag lever på dom fina minnena jag hade i alla fall, nån förstörde det för mig och jag litade på fel människa tyvärr, men jag tror på karma så antar att jag blev straffad för det, men jag se det fina i alla fall trots allt...
Livet går vidare om inte lika dåligt så mycket bättre nu än då i alla fall..
Jag skulle ha varit ut i Fredags med bästaste brudarna men jag orkade inte då kroppen var alldeles för trött, så jag stannade hemma och det var nog tur för tjejerna hade träffat på några snyggingar  på vägen hem (hihi) så dom var inte hemma förrän 3 på natten hihi....
Hade varit kul men det blir fler gånger senare.....
Så jag kröp ner istället i soffan och drog mitt härliga duntäcke omkring mig och kröp upp i en varm famn och myste riktigt ordentligt.....
Kollade på tv och hade det bra ed lite gött att äta och mådde bara bra.....
Igår var det 32 år sen jag fick mitt första barn , en liten pojke på 3300 gram tung och 50 cm lång, minns det som om det var igår, efter mycket smärtor och utan bedövning kom han äntligen ut  klockan 06.03 tidigt på morgonen, ingen var lyckligare än jag då!.....
Tänk vad tiden går fort och tänk att jag känner mig inte gammal ändå.....
Jag är helt säker på att man gör sig inte äldre än man är och framförallt så kan man göra så att man absolut inte ser äldre ut än vad man är..
En vän sa till mig:  Så många barn och du ser inte ens gamma ut? Hon sa förlåt men vissa av barnen ser äldre ut än du! Hihi....
Hon menade inget illa men att man kan inte tro att det är mina barn, lite komiskt faktiskt fast jag tackar och tar emot förstås...
Kul att höra i alla fall att man inte ser gammal ut....
Det bevisar kanske att jag har bevarat min ungdom lite längre då?
Igår gjorde jag hemlagad gräddsås, potatis och kassler med grönsaker, mumma var det...smaskens....
Idag ska jag hämta hjärtat i Saxdalen och sen hela nästa vecka ska jag bara njuta av livet, som vanligt....
Lugnet som infinner sig i mitt liv hela tiden nu, ingen dramatik över huvudtaget och bara kärlek och omtanke som flanerar runt omkring mig....
Härligt.....
Svärson och lilla Thilde har varit hit idag, hon är en sån glad tjej hon!
Jag är så glad att dom finns i mitt liv och att jag har bytt ut så mycket dåligt till så mycket bra......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0