Onsdag

Hej min kära blogg ännu en dag! Vaknade i morse bredvid hjärtat och kände kaffe-lukten, klev upp och hängde sen ut en tvätt för att torka i detta fina väder....
Bäddade rent i sängen också så man får krypa ner i en ren säng ikväll...
Sen kom dotter hit och ville ha lite hjälp med sitt skol-arbete, så jag hjälpte henne lite och jag lagade mat samtidigt...
Idag lagade jag en ny rätt igen, hihi...
Det blev hemlagad lasagne med vitlök i, mumma och älsklingen höll på att äta ihjäl sig Igen hahahaha...
Han älskar verkligen min mat...
Det är så skoj att han tycker om den....
Han säger att han blir bortskämd med all god mat som jag lagar hihi...
Sen har vi fått tråkiga besked  hela dagen idag, så nu får det räcka med såna här dagar...
Först så hade lilla Wilma gjort illa sig flera gånger, sen vickade Charlie med  en hjul-lastare i skolan så hon fick åka in  till akuten, men det gick som tur var bra i alla fall förutom lite blåslagen här och där då...
Sen när min andra dotter åkte hem ifrån skolan idag så tappade en lastbil last på deras bil, det fick också bra som tur var, sen dog deras lilla söta kanin idag....
Så vi fick nog av denna dag och tog med oss Charlie ut och fiskade lite i skogen, då fastnade alla dragen och flötet så man kunde inte annat än att skratta åt alla komik idag, vilken djävla dag alltså...
Men man ska vara rädda om varandra, för man vet aldrig när det är försent.....
Ja, i morgon ska vi i alla fall upp med fyrhjulingen på service och ta en heldag bara vi två och bara vara med varandra och shoppa och mysa hela dagen...
Sen på fredag blir det bara å åk, hihi...
Igår var Trisse förbi här också med sin fyrhjuling, så det är många som har en nu, kul.....
Igår sökte jag nåt nytt, så nu väntar jag med spänning på svar hoppas att det blir så för jag vill göra det här....
Har man själv varit med om det så kan man också prata om det, eftersom man vet hur det är själv och få andra att förstå att det inte är deras fel, att man måste kämpa...
Livet har sina ner-gångar ibland men vem säger att man ""inte"" har uppgångar för det senare i livet?
Jag har fått det bevisat mer än en gång i livet, det kan vända väldigt fort och till det bättre, bara man vill själv och tar chansen...
Att bara få ha mina fina människor runt omkring mig idag gör livet mycket lättare att leva, glada och trevliga vänner och positiva som sen får en att skratta varje dag....
Jag skulle inte vilja byta med nån mot det jag har idag....
Jag tror att man får det man ger och idag har jag fått det som jag har mist eller saknat i mitt liv, i många år, idag känner jag mig så himla levande på nåt sätt.....
Jag uppskattar en liten del bara som jag behöver....
Att få må bra och att vara glad är så mycket mer värt än pengar och ett liv i lyx......
Bara att få vara ""jag"" och umgås med alla fina jag har idag får mig att se livet på ett helt annat sätt...
Tänk vad en liten dålig grej kan ge stor lycka till slut...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0