Onsdag

Hej min kära blogg ännu en dag! Vaknade i morse och hade sovit relativt bra faktiskt i natt....
Inga svettningar och ingen oro, det går åt rätt håll nu igen.....
Kroppen ställer äntligen om sig nu för att bli av med det som inte behövs där längre, kroppen kommer att må  så bra så fort det kommer bort det som inte ska finnas där....
En ny dag har åter nalkats i mitt liv igen och det finns nya både tuffa och härliga utmaningar som kommer fram som vanligt under denna underbara dag.....
Idag har jag haft besök av dotter och lilla mommos Thilde och Emelie Söderberg, inte sett henne på så himla jätte länge och det var kanon kul att träffas så vi smaskade på bullar som jag hade bakat och drack  kaffe i massor.....
Hon är lika fin som hon alltid har varit, gillar denna tjejen skarpt vill jag lova.....
En mysig och go tjej som alltid har  glimten i ögat......
Man blir så glad av att bara se henne....
Idag ska vi åka ner till Bygg-max och hämta lite virke, det blir bara bättre och bättre och finare och finare här, jag stormtrivs här....
Sen ska jag åka ner till  min kära syster Jean och hämta en frys som vi har köpt till svärmor och svärfar, nice....
Igår var vi ute på en långtur med fyrhjulingen i skogen och bara njöt, livet är så fullt av så mycket som man inte egentligen vet något om, tänk att få avnjuta skogsluft med den man älskar och som man har vid sin sida( alltid) och han är faktiskt bara min...
Vi åkte och tittade lite överallt, och tänk vad man kan få se?
Idag lagar jag riktigt mos och falukorv, äntligen är den gamla potatisen tillbaka....
Igår sa min dotter Charlie till mig att (mamma det är så himla gott med potatis och jag är så glad att jag bor hos dig igen, förut fick jag aldrig potatis)
Hon är så go och rar och världens underbaraste mammas tjej, klart att man ska ha potatis, det är ju själva basmaten, jag skulle dö om jag inte fick det!
Fattar inte hur man klarar sig utan det som är så himla gott?
Ja maten kokar på spisen och jag sitter här och små-ler för mig själv trots lite motgångar emellanåt, men dom tar jag gärna idag, om man ska tänka på hur bra det egentligen är ändå...
Lugnet infinner sig i min kropp, och jag kan ta det bara lugnt, vila och göra som jag vill när jag vill....
Kroppen pirrar och jag tänker på dom snart 2 åren som gått så himla fort (som jag inte riktigt hunnit med ) som jag har fått och får fortsätta dela med den bästaste som finns...
Ibland brukar jag tänka att ( när man blir bortvald och mår som sämst) så kan man inte riktigt förstå känslan av att få det än så mycket bättre en vacker dag)
Tänk om man kunde förutse allt, då hade jag satsat för länge sen.....
Då hade jag kanske inte förlorat så mycket i mitt liv som jag gjorde?
Om jag bara hade lyssnat på mina bästa vänner en gång i tiden....
Fast jag träffade även såna som försvann som tur var ur mitt liv, också ( dom var antagligen inga bra val )
Ibland möter man nån snabbt för att försvinna snabbt i ens liv just för att man ska lära sig vilka som är dåliga och kasta bort dom i tid och vilka som är bra som man kan ha kvar....
Men idag är jag så mycket gladare och lyckligare ändå och uppskattar allt mycket mer än vad jag har gjort tidigare i mitt liv..
Jag tror att de beror på vem man lever med också här i livet...
Negativt ger ju negativt och tvärsom.....
Men det kan ta år innan man inser det tyvärr?
Men ibland är det bra att man inte vet sanningen alltid i alla fall....
Och ibland kan det vara bra att lyssna på dom som ser och inte på den som man tror på?
Alla ska få vara älskade tycker jag och alla ska få vara glada och lyckliga, alla ska få den kärlek alla är värda av den man lever med och ""ingen"" ska behöva dela den med nån annan, är så synd att det finns dom som ljuger och hittar på bara för att såra andra....
Tänk om du själv blev utsatt, det skulle inte vara så kul, så tänk längre än så men som sagt karma heter det ju......
Jag vet ju hur det känns, därför tror jag att just jag förstår vad som är bra i livet, man lär sig....
Mötte en gammal kompis på Rusta (Björk) Kul att se han och fick reda på en hel massa saker, men han hade rätt, kul att se att han mår bra nu igen när han också blivit utsatt av samma helvete som en annan.....
I helgen ska jag göra smörgåstårta eftersom ja fyller år så då kommer väl familjen och hälsar på och mina kära svärföräldrar också förstås...
Det ska bli så skönt att umgås med dom igen....
Och få äta en massa gött. gött och bara ha det bra.....
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0