Ny vecka

Hej min kära blogg ännu en solig dag i mitt liv! Helgen har varit helt fantastiskt underbar med en fisketur och man har fått härlig sol på sig och samtidigt fått umgås med Älsklingen och få åka fyrhjuling i många mil, trots träningsvärk hela natten i benen, hihi....
Men det var det värt kan jag lova.....
Får gå som Zeb Macahan idag, men vad gör det?
Döttrarna har kommit hem, välbehållna också och jag har saknat dom så himla mycket, tänk vad man kan sakna visa människor i sitt liv bara av att dom är borta i 2 dagar, men nu ska jag bara njuta av deras närvaro igen....
Var upp och fikade till lill-tjejerna och dotter och svärson igår, skönt att se dom igen och skönt att dom har haft en sån härlig och fin helg på tu man hand, det var dom värda dom bästaste....
Är så glad att jag har dom, det är livets lycka att få ha dom i min närhet..
Har mist så mycket i mitt liv som vissa av mina barn som jag djupt ångrar, men som jag får stå mitt kast för idag(såklart) men som sagt jag ska nog vara glad ändå, för det finns dom som bara kanske har  endast 2 barn och inget av barnen vill träffa en, så jag har nog mycket lycka ändå i mitt liv.....
Det finns dom som inte har nån, och bara en massa bråk och tjafs om allt och med alla men jag har inget sånt i dagens läge och vet ni vad?
Det är värt allt slit och släp att slippa sånt....
Det var värt att gå trots alla tårar och besvikelse som var just då som nån gav mig, jag har ett fantastiskt liv idag pga att jag inte valde själv, helt fantastiskt....
Efter regn kommer solsken sägs det och det stämmer verkligen....
Det är så himla skönt att ha det lugnt och skönt i mitt liv, alla runt omkring mig bryr sig om varandra i mitt nuvarande liv och man ställer upp på varandra och aldrig bråkar om en massa små skit.-saker.....
Ibland kan det vara bra att bli bort-vald faktiskt, hihi,  bara för att få lugn och ro i livet....
Har varit med om så mycket bråk i olika släkter, där man inte kan vara sams alls men idag fattar jag inte egentligen hur man orkar, lägg locket på och låt alla sköta sitt eget då blir man inte inblandad och på köpet mår man ju också bra...
Ställ er inte på nåns sida för då kan ingen annan komma och säga (om du umgås med den eller om den kommer när du fyller år så kommer inte jag?
Men om alla bestämmer eller ""vågar"" säga vad man tycker och umgås med vilka man vill så får väl den som inte vill komma göra sitt eget val då eller hur?
(Tänk på att den som pratar skit om andra i din närvaro pratar också skit om dig i andras närvaro)....
Bara på lite mer än 2 små ynkliga år hörde jag så mycket sjukt av en och samma människa som jag blev varnad för, men jag råkade själv ut för denna psykotiska människa, snacka om att vända kappan efter vinden!
Eller vad var det ni sa mina bästa vänner U och S va?
Jag har faktiskt lärt mig idag.....
Har aldrig hört en människa prata så mycket skit om ""alla"" andra?
Jag är glad för det jag har idag och njuter av det istället, man kan tyvärr inte få allt, och bara man är glad och lycklig åt det man har så är det väl bra, alla gör ju ett val och man kan aldrig tvinga nån att göra som nån annan vill har jag kommit på....
Alla bestämmer helt själva....
Man blir mycket gladare och lyckligare av att ha glada trevliga människor runt sig och inte en massa bråk hela tiden...
Jag hade inget val men ändå har jag det bästa liv man kan ha idag,....
Jag är evigt tacksam  för det liv jag fick mot det jag hade...Att jag slapp leva så...
I helgen bakade jag en blåbärspaj, så svärfar och älsklingens bror var hit och dom tyckte att det var kanon gott, dom tycker att jag är jätte duktig att baka, kul att höra fast jag vet att jag är det också hahahaha....
Har bara myst hela helgen, och haft det bra...
Älsklingen och jag är lediga en hel vecka till då vi bara kan umgås och vara tillsammans och göraen massa saker....
På fredag ska han bjuda ut mig på middag och på Lördag kommer mina närmaste och äter smörgåstårta, det är mys det...
Min familj är mitt allt....
Min svärmor och svärfar skulle jag aldrig vilja byta ut mot nån annan....
Men sakna sina som man mist får man göra trots att man vet att dom aldrig kommer komma tillbaka...
Men jag älskar dom ändå.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0