Ny vecka

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade vid halv 5 i morse av att älsklingen skulle åka till jobbet och jag fick ligga kvar och sova under det varma härliga täcket hihi...
Han gav mig en puss (som han alltid gör varje morgon) och så åkte han iväg......
Jag vaknade igen när svärsonen ringde och frågade om han fick kaffe, såklart att bästaste svärson får kaffe!
Så jag klev upp och satt på kaffe och han och lilla Thilde kom förbi....
Sen skjutsade jag iväg dottern till skolan i stan och släppte av henne där, åkte sen ner och tankade och hem igen för att förbereda maten till älsklingen kommer hem ifrån jobbet....
Idag blev det ugnsbakad fläsk-file och potatis , hemlagad gräddsås förstås och hemlagad Lingonsylt, det var mumma.....
Åkte även en vända upp till Manzanares och fick nålar......
Är så himla härligt att bara få vara hemma och mysa och gå omkring och plocka i hemmet och fixa till det som jag vill ha det, jag älskar att ha min egen-tid och få pyssla om i hemmet....
Jag älskar att få ha det fint hemma....
Det blev mat över så man kan frysa ner matlådor också, jag brukar göra mer mat varje dag än vad som behövs då både Älsklingen har med sig när han jobbar eftermiddag till jobbet och Charlie varannan helg när hon åker hem till Marina....
Själv är jag en livs-njutare då jag får vara själv.......
Igår var vi ut och åkte fyrhjuling i 4 timmar och hamnade uppe i Bringsjöberg där jag en gång har bott själv (igen) långt ut på skogen och hittade en stuga vid en jätte fin sjö, så vi grillade korv och drack kaffe och hade det allmänt mysigt....
Det var jätte skoj, vi var ett gäng som åkte dit.....
Det blir fler gånger...
Det var lite kallt men man får väl klä på sig ordentligt så man inte fryser.....
Sen var vi ner till svärmor och svärfar igår kväll och fikade....
Nu finns det nybryggt kaffe här och det luktar så gött....
Så nu ska jag dricka kaffe och njuta av det en stund....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0