Måndag

Hej min kära blogg ännu en dag!  Hela helgen och hela veckan har gått förbi ännu en gång i snabb takt och nu valkas det en ny härlig vecka igen!
Vaknade bredvid älsklingen i morse (på en måndag) och det kallar jag för LYX....
Hela 2 härliga veckor tillsammans ska vi få, och vi har massor inplanerat....
I förrgår bakade jag en hel massa gott gott så ny är frysen nästan full igen hihi...
Gott att ha lite hemma när det kommer främmande på besök...
Igår var vi ut till sommarstugan och satt med dom bästaste svärföräldrar man kan ha i solen och bara njöt och bara myste, jag tog med mig nybakade bullar och en massa gott så vi smaskade och åt och solen värmde så skönt och jag bara var ""jag"" helt enkelt.....
Jag älskar ju solen och värmen...
Idag har vi varit till soptippen och tömt en kärra full med skrot igen....
Senare ikväll ska vi åka iväg med Benji till en vän som ska ta hand om han....
I morgon ska vi iväg och besikta släpvagnen och på Torsdag åker vi iväg och sörvar fyrhjulingen, sen blir det bar å åk ""igen""
På kvällen ska vi gå på bio...Mys....
Sen på fredag ska vi Ut och åka i skogen med alla hans underbara vänner och fika och rå om varandra, det är livet det...
Helgen blir det  sen veteranmarknad få se om det hittas nåt skoj...
Ja, som sagt det finns lite att göra under hela veckan...
Bara vara ledig och njuta av dagarna som är kvar av den här hösten, har både tvättat allt och bakat i massor och städat så dagarna är bara till för att ""vara"" nu...
Härligt...
Inga måsten på schemat finns, utan bara få vara ""jag"" helt enkelt...
Tänk att jag har äntligen landat i mitt liv, att jag har hittat det rätta för mig, att jag har funnit det som jag har önskat alltid, kärlek, ömhet, vänner och att få vara glad och få må bra..
Mer kan man bara inte önska sig!
Idag har jag hämtat lilla Wilma på dagis så hon ska slippa vara där så länge på dagarna, så vi har haft det så mysigt här...
Hon och morfar somnade i ett varsitt hörn medans jag lagade mat, hahahahaha.....
Så jag har lagat ris och kassler i ugnen blandat med ananas och grädde med majonnäs, det var kanon gött...
Jag älskar husmanskost och skulle jag inte få det skulle jag dö...
Tycker inte om sånt som makaroner och korv och lätta maträtter utan det ska ta tid och det ska vara mycket gott i den...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0