Helgen slut igen då

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt liv! Vaknade på en mjuk, varm arm och som höll om mig och små-log lite för mig själv ( som jag gör varje morgon) och regnet var på gång ute, kaffet luktade färdigt och gott och var färdigt, åt min frukost med älsklingen och bara mös.....
Det har gått 2 härliga veckor nu som vi har fått rå om varandra på riktigt, då menar jag på ""riktigt"" också....
Det har varit riktigt mysigt....
Vi har åkt fyrhjuling både här och där och utforskat massor av nya och gamla ställen överallt och ingenatans och vi har varit till Borlänge och shoppat, vi har grillat och ätit gott och flott och har umgåtts med våra, både mina och hans fantastiska vänner och våran härliga familj och bara haft det helt underbart, precis som man ska ha det i ett bra förhållande...
Vi har renoverat och byggt till det som vi vill ha.....
Vi har Legat och myst på kvällarna och kollat på film och bara njutit av varandra...
Så har jag ""förstås"" haft min egen-tid också, den är så himla viktig för mig...
Att få göra saker på egen hand med mina vänner och han med sina....
Jag har inte skrivit på några dagar nu då det varit fullt upp ""igen""
Igår fyllde jag år och mina underbara döttrar kom och firade mig med sina underbara barn, smörgåstårta och många glada skratt blev det...
Fick jätte fina presenter som bara dom (mina änglar) kan komma på, helt underbart var det...
Sen åkte  svärson  och lilla Thilde och lilla Wilma och Mormor och Morfar Honken ut till stugan och matade änderna, som är jätte tama och äter direkt ur handen, Wilma tycker det är jätte kul....
Så hon blev jätte glad åt det..
Sen kom mina härliga svärföräldrar på besök och firade mig, dom tyckte att smörgåstårtan var jätte god, det var kul att höra, dom är helt fantastiska , inte kritiska på nåt sätt utan bara rara och goa....
I morse kom lilla Wilma och svärson förbi så jag skickade med en hel del smörgåstårta med dom hem, jag har för-ätit mig redan hihi, till nästa gång....
I morgon börjar en ny vecka igen, då jag ska bara njuta av tiden som är kvar innan jag ska åka in och fixa det som måste göras....
Men sen är det gjort i alla fall...
Men till helgen ska jag i alla fall ut med dom bästaste brudarna och festa och tänka på nåt annat, det blir nog så kul som det brukar bli med dom alltid...
Ja som sagt livet leker trots lite små motgångar som antagligen har en mening , men som sagt dom tar jag gärna, dom är så små så dom märks knappt, och som sagt allt har en mening i livet, så är det bara!
Bara att få vara ""jag"" igen och göra det jag vill och vara jag igen betyder så himla mycket....
Bara att inte ha motgångar nå mer utan bara medgångar och få vara glad och ha det jag behöver i mitt liv, som vänner och min familj som jag vunnit tillbaka igen är värd så mycket...
Sanningen kommer alltid fram (till slut)...
Så är det ju.....
Bara känslan av Att få vakna bredvid den man älskar varje morgon med en varm arm runt sig och veta att man är älskad för den man är ""är"" värd så mycket, jag har inte upplevt sån lycka på ( Ja, jag vet inte när faktiskt?)
Det jag har gjort på 2 fjuttiga år , har jag ""inte"" gjort på 20 förut, så här går det fort minsann....
Hade jag vetat det ja vet idag, (vilket inte alltid är lätt att veta), så hade jag väl aldrig stått och stampat på samma ställe och missat det här?
Varje morgon som jag slår upp mina helt blåa ögon, så ler jag ""igen"" och tänker på hur underbart jag har det....
Jag har massa vänner som är sanna runt mig, jag har min underbara familj, och den jag älskar så mycket hos mig...
Jag har bara kärlek och positivitet i mitt liv nu, jag har liksom kommit ut ur den där (falska)negativa, osannings-bubblan som förstörde mitt liv, som ""inte fick mig att se"" som inte fick mig att öppna mina små, blåa ögon, (trots varningar) det  där underbara som verkligen fanns runt omkring mig som mina barn och mina barnbarn och mina vänner som tog avstånd från mig (men inte pga av mig ) i alla fall....
Som tur var....
Det gick helt enkelt inte att prata med mig då, som det gör idag, men det är ju för att jag mår så bra i det jag har idag....
Idag kan jag se och höra och förstå, vad dom menade......
Idag kan jag tänka tillbaka och faktiskt le lite för mig själv och se att mitt liv har förändrats till det mycket bättre, (på alla sätt och vis)
Mina barn mår bra och har det bra.....
Dom delar mitt liv med mig, dom finns där, dom ger mig så mycket som jag inte såg då?
Men nu ser jag, men jag är helt säker på att det beror på hur man mår, hur man lever och vad man är i?
Idag kan jag vakna med värk men ändå se det positiva i mitt liv, det finns dom som har det värre.....
Det finns dom som ljuget konstant, om allting och inte själva kan förstå att dom ljuger och dom som sitter själva utan nån närstående, och bara sårar andra jämt..
Vad är det för liv?
Jag är helt säker på att det man utsätter andra för får man tillbalka en dag!
Om man är snäll får man snällt tillbaka, jag är ett gott exempel på det.....
Jag hade ingenting i början och nu är det utbytt mot alt, helt fantastiskt faktiskt...
Jag har gjort ett sånt upp-sving så ja tror inte at det är sant...
Enligt mina vänner är jag glad igen mot sur förut, jag är trevlig mot dum förut, jag kan diskutera mot förut inte alls, jag har en jätte fin man som är ärlig om allt och mycket,mycket snyggare än nån annan förut, ""det är mina vänners ord"" hihi...
Enligt mina vänner har jag  tag i ett kap mot gamla sopor hihi....
Men kul att höra att dom gillar han, för han är ju min och vet ni vad?
Han är bara min hahahahahahaha....
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0