Helg igen då

Hej min kära blogg idag! Vaknade och hade ingen yrsel i morse, peppar, peppar låt det få vara så nu då?
Igår kväll valde jag att sitta hemma i lugn och ro och bara ""vara jag"" med mig själv medans hjärtat var ute med sina jobbar-kompisar och åt...
Det var så skönt och jag gillar verkligen min egen-tid....
Då jag kan få vara ""bara jag"" ett tag och göra precis som jag vill...
Tog ner Hollywood-fruar ifrån via-play och la mig i soffan under en varm filt och värmde på lite Gulasch-soppa och  några ost-frallor och bara åt och och bara mös lite....
Det är livs-kvalite det!
Idag har hjärtat kommit på att vi ska åka och fiska en sväng, eller jag "inte då"" hahahaha, det får han göra själv medans jag kan gotta mig helt i den underbara solen och ha det bra, hihi....
Jag ska dricka kaffe och äta en massa gott fika-bröd som jag har  bakat och har fulla frysen av, det är mumma det....
Men han vill ju så gärna att jag följer med så då får jag väl göra det då!
Bara det är så här fint väder så har jag absolut inget emot det....
När jag klev upp i morse så var kaffet klart, förstås och hjärtat diskade det lilla som var sen igår ""utan att man behöver säga nåt""
Det kallar jag en riktig karl, (som ser vad som ska göras i hemmet)
Lite bortskämd blir man när man inte är van att ha det så utan man har alltid fått gjort allt det själv förut....
Men det finns karlar  faktiskt som har haft ett eget hem i sitt  liv och faktiskt har förstått vad som man ska göra hahahahaha.....
Men dom är få kan jag lova, så dom får man vara extra rädda om....
Man ska ett fint och rent hem och allt ska stå på sin plats och fördelen är att man får leva med en som är likadan, hihi...
Igår skjutsade jag lilla hjärtat till Saxdalen, hon har så himla ont i axeln och armen efter smällen med hjul-lastaren, stackaren, men som tur är så gick det bra, bara det får läka nu så hon kan börja använda armen igen....
I slutet av månade ska vi åka till Örebro och shoppa lite, behöver en ny Jacka både hon och jag, eller behöver, men vi vill ha det i alla fall hihi....
Alltid kul med lite nytt.....
Skönt att alltid ha så man klarar sig och ännu lite till....
Man blir lätt bortskämd med att ha sitt själv...
När man har fått bygga upp allt själv från ingenting, till ett fullbordat hem som man själv vill ha det.....
Sen kommer det ju glada överraskningar lite då och då, det tackar man väl inte nej till heller...
Inte alla som har tur i både kärlek och S.....
Men då skämmer jag bort min dotter också, hon har ju bara mig, så hon ska få så länge som hon bor hemma.....
Hennes låtsas pappa skämmer bort henne också, dom trivs så himla bra ihop och han tycker att hon ska ha det bra...
Hennes flickvän tycker också om han så allt funkar precis så som det ska göra....
Huvudsaken är att hon mår bra och får mat, det får hon, det kan jag garantera att mat är ingen bristvara i mitt hus, hihi
Här är det alltid fullt av god och mycket mat, precis som de ska vara.....
När jag bodde I Smedjebacken själv med henne hade jag det inte så himla fett ,kan jag lova och det var inte mycket över varje månad av ynka 9000 och en hyra på 6000 men vi klarade det också, för mat är det viktigaste för att man ska kunna överleva sen får man väl prioritera bort allt annat i så fall...
Alla mina vänner säger i alla fall nu att det syns att hon mår bra, och det är kul att höra....
Att hon är glad och är mätt varje dag, då mår man bra.....
Jag skulle aldrig låta henne vara utan mat för att jag själv ska ha nåt annat....
Men hon säger ju det själv också, när hon ""inte"" bodde hos mig så var hon tvungen att leva på andra, fick mat av andra som tyckte synd om henne, tur att hon hade sina kära, underbara systrar som fanns i alla fall, för dom har blivit lärda att man alltid ska ha mat och dom har klarat det galant alla tjejer och dom är så himla snälla och rara, och sen hade hon sin pappas nya tjej som förstod att man måste äta, så hon är jätte bra på sitt sätt....
Verkar vara en smart tjej i alla fall, väldigt rar och tog hand om min dotter....
Alla människor har ett bra sätt på sitt ""eget"" lilla sätt för ibland gör man saker som man inte vill göra och ibland är man påverkad av andra så det gäller att tänka till ibland...
Jag är jätte glad att hon fanns där ibland och gav henne mat och handlade åt henne.....
Det är jag evigt tacksam för....
Är så glad att han äntligen har hittat den han vill leva med, han är värd all lycka i världen precis som jag är, och alla mår bra om man lever med nån som man älskar och har det bra med....
Alla har rätt att vara lyckliga och få må bra, alla passar tyvärr inte ihop, så är det bara, men då kanske det dyker upp ett ljus till slut i livet som får en att leva ut sig själv igen.....
Som får en att blomma ut som aldrig förr..
Det var det som hände mig fast jag inte riktigt trodde på det från första början...
Jag har lärt mig massor bara av att bli fri igen, bara av att bli ""jag" igen...
Bara av att få gå som jag vill och vara den jag ville vara egentligen, inte bara bo i en stor bubbla och bara vara instängd, och bara få må dåligt och inte förstå riktigt varför....
Men nu förstår jag varför!
Jag har insett det själv...
Jag har vaknat äntligen....
Jag har ju klivit ur  den stora bubblan, och alla har även sett det att jag är en helt annan människa idag, och framförallt glad och trevlig...
Jag har landat i mig själv och hittat dörr- öppningen som tog mig ur den där bubblan som jag badade i, med vatten upp till halsen........
Man måste få vara fri, man måste få gå som man vill och få göra vad man vill, inte ha en massa måsten och samma, samma sak vareviga dag, samma rutiner varje dag och en slentrian av ""jag vet inte vad"" och man måste ha lite distans ibland och göra olika saker för att man faktiskt ska få må bra...
Saknar min lill-tjej så mycket nu när hon är borta över helgen, vill att hon ska vara hemma....
Men i morgon kommer hon hem igen, då ska vi göra nåt tillsammans igen....
Trodde aldrig att livet kunde vara så bra...ag älskar mina barn och barnbarn och mina vänner....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0