Torsdag

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt liv! Vaknade som vanligt i morse vid halv 5, och somnade om och vaknade faktiskt vid 8 redan i morse igen, jag börjar bli lite piggare och piggare i kroppen nu för varje dag som går, men då har jag ju proppat i mig massor av järntabletter också och bytt ut teflonpannan mot gjutjärn och det har verkligen gett effekt.....
Väntar bara på brevet nu som ska ta mig till Falun för min operation nu, men är livrädd för att bli sövd, tycker det är så otäckt på nåt vis, men det måste göras, så snart är det klart i alla fall....
Skönt att få det över....
Igår var min svärson hem hit på förmiddagen igen och vi drack kaffe, dotter var i skolan och kämpade, hon är så duktig....
I förrgår jobbade hon också ett skift, jag längtar också tillbaka men tyvärr så varken får jag eller kan jobba just nu!
Men träffar mina underbara arbetskamrater lite då och då på byn.....
Även privat...
Sen På eftermiddagen ringde jag till älsklingen och sa att jag inte hann laga mat för jag skulle fika med Poppa nere på byn..
Han var så snäll och rar och sa att (naturligtvis ska du fika med dina vänner) vi kan äta lite senare...
Han är världens bästaste som finns..
Han är en sån man alla kvinnor vill ha! Annars vete fan om man är nån kvinna hahahaha????????
Vilken kvinna skulle ""inte"" vilja ha en sån man som har allt?
Både det rara, snälla, goa, ödmjuka,trygga och framförallt det manliga hos en riktig man?
Han ifrågasätter aldrig vart eller hur eller med vem jag ska vara?
Han ställer aldrig några krav!
Och han springer inte omkring och kollar upp mig vart jag än är eller med vem jag umgås med, utan jag kan göra precis som jag vill, när jag vill och samtidigt vara trygg i mig själv helt enkelt...
Han låter mig vara den jag är och den jag vill vara ""alltså"" mig själv"" och vi hjälps åt med allt som ska göras så vi kan göra roliga saker tillsammans och får även tid för varandra....
Vi bråkar aldrig, och är aldrig sura på varandra, ingen svartsjuka finns som verkligen kan vara en väldigt jobbig ""sjuka""
Vi gör saker både på egen hand och även tillsammans, med både hans och mina vänner, och så mycket vänner som jag har idag har jag inte haft sen tonåren....
Men jag antar att det är som mina vänner sett och säger och tycker att jag är en helt annan människa idag, (eftersom dom säger det i alla fall)
Jag har liksom ploppat ut ur mitt skal, ""den där instängda bubblan" som jag var i ett långt tag och idag är jag är den som jag var när jag var 20 år nu igen och jag har kommit tillbaka efter att ha varit instängd i den många år....
Mina vänner är så glada för min skull och har velat länge att jag skulle ha sett, som jag inte själv gjorde och idag är dom tillbaka på både gott och ont, men dom finns där....
Dom har alltid funnits där men inte nått fram till mig då jag varit så innesluten i mig själv en lång tid men äntligen har jag öppnat mig nu för nya vidder...
Dom tycker att jag har gjort ett kap, hahahaha......
Det har jag ju också!
Men ännu roligare att höra att bara ""inte jag"" som tycker det utan även dom som står mig närmast...
Dom finns där ""alltid"" men idag har vi en mycket mer öppen dialog, dom törs säga saker dom aldrig skulle ha berättat förut för mig!
Men huvudsaken är ju att jag vaknade till liv igen, och fick tillbaka mina underbara vänner och min fina familj, som jag har saknat så himla mycket, idag älskar mina vänner att umgås med mig igen, bara av att en enda människa försvann ut¨ur mitt liv?
Det är fantastiskt  för dom älskar verkligen min man jag har idag och dom ser glädjen i mina ögon, alla säger att jag ser friskt ut idag, att jag har verkligen ""det"" i blicken igen, och att jag äntligen lever ""igen""
Alla säger  att jag utstrålar så mycket, och har en frisk färg igen....
Det är alltså inte "bara jag"" som märkt att jag har det bra idag utan alla även runt omkring mig....
Jag behöver aldrig vara rädd för att fråga min kärlek eller säga nånting åt han för han vill verkligen att jag ska umgås med mina vänner......
Jag mår så himla bra med han.....
Jag är helt säker på att det är ""hur man lever"" och ""framförallt med vem"" man lever som gör en till en själv och hel igen....
Om man har positivitet runt omkring sig så blir man ju automatiskt positiv.....
Om man ständigt har bara negativitet omkring sig så kan man inte leva i positivitet, det säger ju sig självt....
Min Älskling, Han älskar mig för den jag är, och han ger mig det jag behöver på alla sätt och vis.....
Kärlek, ömhet, ödmjukhet, trygghet och lugn och ro..
Jag kan kliva upp varje morgon ""fast"" jag har värk i kroppen men ändå ""LE"" åt det jag har idag...
Hans vänner är så måna om alla, och alla umgås och har kul ihop, alla skrattar och mår bra...
Man kan inte annat än att må bra med dom!
Jag åt i alla fall en vanilj. munk på cafeet och drack kaffe och vi satt och pratade i timmar och skrattade...
Hon är så himla mysig den tjejen.....
Sen åkte jag hem och lagade mat och det blev kassler, potatis och hemlagad gräddsås och hemlagad Lingonsylt..
Mumma var det....
Älsklingen älskar min mat.....
Och Charlie med hihi...
Sen åkte vi in till stan och handlade lite så jag ska slippa göra det på fredag då det är så himla mycket folk då jämt.....
Lite smått och gott och bröd och kräm till dotter som hon vill ha och så ville hon ha jordnötssmör såklart at hon skulle få det.....
Idag ska jag laga kyckling i ugnen med creme fraiche och grädde och så ris till det, det är så djävla gött.....
Annars sitter jag här med mitt morgon-kaffe och ler för mig själv som vanligt och bara har det bra...
Therese har fått en bil av min svärson, det blev en Volvo v 70 precis som svärmor sa åt han att han skulle köpa åt henne hahahahah....
Volvo is the best, hihi.......
Är så glad att jag har så trevliga svärsöner som ja har, dom är guld värda dom ,saknar en av dom, men man får faktiskt sakna trots att dom inte vill ha med mig att göra, jag kan le i alla fall och tänka på dom fina stunderna som var innan alla lögner dök upp på den man trodde man kunde lita på men visade sig att ja hade mycket fel i det......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0