Söndag 27/10-2013

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade i morse tidigt då klockan skulle ju ställas tillbaka till vintertid,  så det var bara att ställa tillbaka den en timme då hihi....
Är mycket piggare nu sen jag druckit det där äckliga teet ett tag som jag måste dricka men det funkar ju så det är ju kanon bra......
Jag börjar vänja mig vid smaken hihi..
I fredags var jag in till stan en sväng och hjälpte min bästa vän Anita att handla lite så det blev lite smått och gott hem hit också, hihi. jag handlade lite kex av olika de slag och massa ostar så vi kunde mysa lite på kvällen när älsklingen kom hem, en mycket lyckad kväll alltså....
Först lagade jag citronfile och potatis och sen en massa gott blev det.....
Sen Ihopkrupna i soffan tätt intill varandra och myste och åt gott, det är livet på en pinne att vara med den man älskar i soffan...
Och få vara nära varje,varje dag, och få njuta av den äkta kärlek som faktiskt finns....fast ibland tror man ju inte det om man inte riktigt varit med om det...
Men till slut kommer den bara (sådär) och landar på en och det är värt att vänta...
På Lördagen Sov jag ganska länge innan det var dags att äta frukost och sen laga mat åt mina hjärtan så dom slapp svälta ihjäl innan jag och dotter åkte till Nyhammar på seans, gud vilken klockren människa alltså till medium, kanon bra, jag fick kontakt med min pappa och även min bror, (vilket jag inte hade alls kunnat tro? Då det är massa år sen dom gick över på andra sidan....
Men Therese blev alldeles rysig då hon hörde vad min pappa sa, hihi....Och han pratade med henne också, häftigt, häftigt...
När hon talade om att ett av mina barn (hans barnbarn) hade pappas namn som andra namn så ryste Therese riktigt ordenligt..
Det var ju första gången för henne och hon blev skit nöjd...
Han sa även att jag har ett syskon (en bror) som jag har på avstånd  ifrån och det stämde också.....
Ja, ja kul att pappa är stolt över att jag satt mitt namn på mitt barn, 'sen får ju andra ha sina andra åsikter om det, men man ska aldrig håna en som är död?
Min bror sa rakt ut att jag skulle (GO FOR IT) i mitt nya förhållande (precis som jag har gjort) och han hade en gloria på huvet och var så glad åt att jag har träffat en sån fin man i mitt liv nu och att jag har blivit lycklig, han var så go min bror....
Han sa att jag skulle ut och ha kul och dansa och och festa med mina vänner men det gör jag ju redan hihi....
Det är så djävla häftigt med en seans, att få chansen att kunna få prata med dom som gått över trots att man inte ser dom....
Dom hade det bra där uppe i alla fall och det är fint där, jag är absolut inte rädd för att gå över till andra sidan en dag då jag vet att jag kommer få träffa alla som jag älskar så mycket...
Det kommer att bli så bra så....
Vi fick smörgåstårta och en massa fika men så var det bästaste Therese och Cecilia och hennes underbara familj som hade bakat också, så det kan ju inte annat än att bli gott,hihi...
Nu ska Therese ha en seans också ,så spännande, och jag ska åka ner och ta en privatsittning hos henne så jag kan prata med min mamma eftersom hon är hos mig hela tiden och jag vill veta vad hon vill säga mig....
Nånting vill hon men jag kan inte sätta pricken på vad?
Men jag antar att det är att hon är så glad att det har gått så bra för mig nu i livet efter allt och att jag har fått gjort det jag har velat nu äntligen, komma ut bland folk med utbildning och jobb och få vara social och göra nånting kul!
Att få vara och leva som en människa i allmänhet....
Idag har vi varit in och köpt tapeter till lilla hallen, gud vad fint det kommer att bli hihi!
Så nu är det tapetsering som gäller här...
Sen var vi ut till stugan en sväng och kollade lite, träffade Anki på Rusta, var kanon kul...
Nu ska jag laga mat så idag blir det pytt i panna med hemlagad gräddsås i det, mumma...
I morgon är det en ny vecka igen, regnet strilar nerför rutorna trots att vi snart går in i november, men ingen snö tack och lov...
Veckan som kommer är det lov för våra barn, så mycket roligt kommer hända med barn och barnbarn, och sen ska jag försöka vila lite också inför operationen som är veckan efter som jag absolut inte vill göra men har tyvärr ingen val,...
Älsklingen har tagit ledigt i alla fall och ska följa med mig, han måste vara den mest underbaraste man som finns...
Finns det såna fantastiska män?
Inte lätt att hitta dom, och att veta vart dom finns?
Han är alltid go och rar, och han ger mig den glädje som jag behöver utan att behöva vara orolig för nånting alls, han stöttar mig till 150 % och det är väl riktig kärlek det?
Livet kan förändras snabbt eller i sakta fart, men en dag kommer dagen med stora D i allas liv, jag lovar...
Tänk att jag kunde aldrig tro att jag skulle göra så mycket skoj och bra på så kort tid och ta mig fram så himla snabbt med allt...
Men möter man sin själsfrände så kan man inte mer än att må så bra som jag gör..
Alla har en som man är menad för är jag helt säker på-..
Det är bara det att vissa hittar den rätta på en gång och vissa får helt enkelt vänta?
Men allt har en mening i livet och vi ska lära oss av våra misstag, och det är nånting som även jag har gjort..
Min dotter Therese sa till mig igår att jag är en helt annan mamma nu än vad jag har varit förut, och hon vet mycket väl varför jag är det idag, hon har både sett och hört.. Vi pratade om det igår på väg till seansen och hon är så himla glad att jag är den jag är idag, den mamman hon har saknat och som hon har velat ha i många år, och till slut fick hon det..
Som jag sa så gäller det att inse sina misstag, idag är jag ju en öppen människa och inte innesluten i nån bubbla mer, så idag är jag alltid glad...
Tänk att"" alla" mina vänner och även mina  underbara barn sett vilken förändring jag har fått, gått  från en inneslut,  sur, orkeslös mamma och vän till en helt fantastiskt glad och lycklig och alltid ett glatt leende på läpparna och full fart varje dag.......
Jag är jätte glad att alla har sett och fått tillbaka mig igen, den jag var en gång i tiden..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0