Onsdag

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt liv! solen lyser ute och jag sitter här och myser och ler för mig själv (som vanligt varje dag)
Vaknade som vanligt vid halv 5 i morse av att världens bästaste gav mig en puss innan han åkte iväg till jobbet, vaknade sen av att min svärson ringde vid 9 så vi tog en morgon -kaffe....
Myste lite med lilla Thilde gjorde jag också..
Det är underbart att få vara mormor till dom små liven....
Han är allt en underbar människa denna svärson, är så glad att jag har den här fina familjen..
Livet flyter på som alltid varje dag. med leendet i ögonvrån som kikar fram och livet leker som det ska, precis som jag har velat ha i många år, men inte fått förut, det blir bara bättre och bättre hela tiden, men ibland ser man inte skogen för alla träden, men skogen har äntligen öppnat sig nu och jag har äntligen sett hur det ska vara och det har visat sig vilken fin  tid det kan vara i livet med kärlek, ömhet och glatt umgänge och glada skratt...
Jag har träffat den bästaste man kan ha, ödmjuk, bara mys och inga bråk, inga lögner, inga sönderslagna saker och dörrar utan bara lugn och ro.....
Ingen svartsjuka, för det är verkligen en ""sjuka""  bland vissa människor som man absolut inte ska ha, man ska kunna lita på varandra, och kan man inte hålla sig till en ""ska man ingen ha"" såna människor är inte värda att ha nån, så är det bara....
Man ska kunna gå ut på varsitt håll utan att den andra ska vara orolig att otrohet infinner sig från nåns sida, men dom som är otrogna mot sina egna är bara såna människor som inte har ett bra självförtroende och bara vill bli bekräftade av andra, för att bevisa att man duger eller är snygg....
>Men såra andra är inte bra alls...
Det är bättre att ha en man som är trogen och tycker om en för den man är, som uppskattar en och håller sig till en och samma....
 
Tillägnat min stora kärlek:
 
Du är det finaste jag vet......Du är det vackraste i världen i mina ögon.....
Du är det finaste jag har och det bästa som nånsin har hänt mig....Du är det vackraste jag har sett, jag är så glad att få bära din ring och att du är det tryggaste jag nånsin har mött....
Ingen är så go som du.. Det är dig som jag vill ha (och verkligen har)
 
Idag ska jag ner på fiket och fika med bästaste <poppa. det var ju ett tag sen så det ska bli kul......
Ibland hinner man inte med allt som man skulle vilja hinna med, men har man många vänner så ska man ju hinna med alla underbara människor som finns i ens liv......
Det blir säkert nå gött man hittar och smaskar på hihi.....
 
 Lägger ut denna fina bild på mig och min dotter då vi var i Turkiet, jätte fina och sköönt hade vi...
Det blir fler gånger kan jag lova....
 
 
 

Kommentarer
Postat av: J

Fina ni är! Härligt ser det ut att vara mor och dotter, är så glad att du har det bra nu och att du är så fantastiskt framåt, att du tar livet som en klackspark,att du har träffat en bra kille som du är värd att ha.
Det syns riktigt på dig hur bra du mår idag, efter allt du fått gå igenom. Är jätte glad för din skull och du har tittat fram ur bubblan, (välkommen ut äntligen)
Lycka till i ditt nya härliga liv!

Svar: Tack vad snällt, ja det var härligt med värme och bara få ""vara""..........Ja det är många som sett och förstått att jag ,mår bra nu, har ett helt annat liv idag än förut, idag vet jag vad kärlek är , att både ge och att ta och få....
Idag har jag världens underbaraste man som jag aldrig hade kunnat drömt om förut....
Jag har vunnit tillbaka så himla mycket av allt som jag inte har haft förut..
Inga bråk finns längre och inget skit-snack, ingen oro över vad man ska säga eller på vilket sätt man säga det bäst på?
Idag lever jag ett sån liv som jag alltid vela ha det, med kärlek, ömhet, och snälla människor som bara pratar bra om varandra och är måna om varandra..
Hade aldrig kunnat drömma om det här...
Men både ni mina vänner och min familj har sett och tycker att jag är en mycket snällare och bättre människa idag, men jag är helt säker på att det är hur man lever och med vem..
Vem vill leva i ständig slentrian och allt går bara på samma sparlåga varje dag som går när man kan leva livet fullt ut?
Vem vill leva i lögner om man kan leva i sanning?
Vem vill leva i ett kärlekslöst förhållande när man kan få kärlek i ett annat?
Vad skulle ni välja?
TAck för att ni finns och vet ni vad?
Om jag hade vetat att jag skulle få tillbaka så mycket bara av att en enda människa försvann ur mitt liv så hade jag tagit denna chansen för länge sen!
Ni är underbara alla runt omkring mig, tack för att ni finns och gör mitt liv en gång för alla värt att leva....
ulla Edenstad

2013-10-02 @ 13:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0