Ny vecka igen nu då!

Hej min kära blogg ännu en dag som denna i mitt liv! Vaknade tidigt i morse sittandes i soffan då jag inte kunde ligga ner pga att jag hade så ont....
Blev tvungen att åka till Akuten ""igen"" i natt vid 2- tiden för jag kunde varken sitta , gå eller stå, hade så fruktansvärt ont.....
Men det gick snabbt där inne och vi var hemma vid halv 4 igen och jag fick en ny medicin igen som jag nu mår så himla piss av istället, hatar ju mediciner....
Vill inte, vill inte äta nåt sånt, det bara förstör kroppen ännu mer med sina gifter som bara vandrar runt i varenda led som finns på en.....
Älsklingen följde med mig fast han var jätte trött, han är så snäll....
Jag satt hela natten i soffan helt snett och sov, slumrade till lite då och då men satt med min surf- platta för att kunna tänka på nåt annat än det som bara gjorde ont....
Älsklingen fick hela sängen för sig själv i natt, fast han ville ju inte det då men så blev det i alla fall....
Men jag är dö-trött idag, skulle kunna somna där jag står!
Åkte upp till Manzanares i alla fall och satte lite nålar, sen hem en sväng till dotter Therese och vi åkte in till stan en sväng och shoppade lite och handlade lite, fikade på Cafe Engel en sväng och mötte lite människor som jag känner, kul att prata med dom, och att bara få komma ut lite....
Dotter piggade upp mig lite grann, men jag mådde så himla piss och jag kände att det drog i hela kroppen på mig, men det gick bra ändå trots allt...
Köpte lite Ljung och åkte ner till min kära mammas grav och satt på dom och lite granris och det blev så himla fint på graven igen....
Älskar min mamma och saknar henne så fruktansvärt mycket....
Sen när vi åkte hem körde Tessan min V 70 och hon var kanon duktig och körde jätte försiktigt....
Träffade Inna och Kroon på Willys gjorde vi också så vi stannade och pratade lite med dom....
Köpte lever så i morgon ska jag laga hemlagad leverstuvning i gräddsås, det kommer bli mumma....
Få se om man kan sova nåt i natt då, vill bara ha det här gjort nu så jag blir bra igen....
Men trots att jag mår piss så kan jag i alla fall le och få vara glad ändå, men jag har ju min älskling som alltid finns där för mig i både vått och torrt och bryr sig.....
Han är ödmjuk och han finns där ""alltid""
Det är det enda som betyder nåt!
Idag kan jag trots att jag har varit sjuk nu ett tag se ändå framåt och tänka positivt, just för att jag har ""bara"" positiva människor runt omkring mig...
Det är så härligt...
För om man lever i nåt positivt så blir man automatiskt positiv....Och tvärsom förstås!
Det finns ju dom som har det värre än jag!
Varför haka upp sig på skit-saker som man ändå vet att det ordnar upp sig till slut.....
Livet har så mycket annat att ge, så varför inte leva här och nu....
Det gör jag...
Nu sitter jag och väntar på att Älsklingen ska komma hem och då ska vi äta nå gott som vi alltid gör på kvällarna, sen hoppas jag att jag slipper sitta och sova i natt utan få somna på dens arm som jag älskar allra mest i livet....
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0