Ny vecka igen nu då!

Hej, hej min kära blogg ännu en dag i mitt liv! Vaknade i morse tidigt av att Älsklingen åkte till jobbet, somnade om igen en stund och klev upp vid 9 igen, satte på lite kaffe och satt på en tvätt.....
Körde Charlie in till skolan i stan då hon missade bussen idag och jag passade på samtidigt att gå in till chefen och prata lite om kommande projekt....
När jag blir frisk igen.....
Men jag tycker att det är skönt och jätte ro-fyllt att bara få gå här hemma och bara mysa lite och plocka med det som jag känner för och älskar (hemmet) just då! Hihi...
Härligt!
Jag älskar att få gå runt i huset och bara vara ""jag"" och få plocka och göra om här hemma.. Göra fint hela tiden.....
Igår kom älsklingen in och skrattade och sa att han tyckte att jag var kul som plockade om hela tiden, men det bästa av allt är ( att han blir glad och tycker att det blir jätte fint)...
Han tycker att jag kan vara hemma och vila nu och koppla av och det är så skönt att veta att han vill det....
Varför ska man jobba hela tiden när man klarar sig ändå?
Det går ingen nöd på mig!
Jag Har så jag klarar mig och lite till...
Han är så himla speciell på nåt sätt, tycker om att ha fint och trivs jätte bra med det som jag gör...
Han uppskattar allt och han ser verkligen allt, som jag gör, han visar verkligen att han bryr sig.....
Han är den som jag känner mig jätte mycket uppskattad av och älskad av....
Jag behöver aldrig känna mig orolig eller känna (tänk om) känslan (. utan jag kan bara gå här och le och våga säga det jag tycker, det är helt underbart...
Han är det bästa som har hänt mig, han har allt det som jag verkligen mår bra av och som jag trodde inte fanns bland karlar...
Han är den som gör mitt liv till det som det är idag, han ger mig lycka och ro i mitt liv....
Han ger mig den ro som jag behöver att vara lugn, jag är trygg hos han och jag får skratta och vara glad jämt för jag umgås bara med såna som skrattar och är glada idag.....
Hans vänner är helt underbara och mina älskar han också, mina barn, barnbarn och svärsöner kommer jätte bra överens med han......
Som det ska vara......
Och min svärmor är gudomlig, tycker att jag gör så himla fint hela tiden och trivsamt.....
Jag känner att jag lever igen.....Jag har tömt mina lungor på mycket svek och oro i mitt liv och öppnat dom för allt glatt istället....
Jag har inte skrivit på hela helgen nu då den har varit väldigt upptagen med hela familjen och mycket trevligt som har hänt....
I fredags kväll var vi ute och åkte en liten tur med bilen, som vi brukar göra ibland, skönt att vara tillsammans på tu man hand också...
Och bara få rå om varandra lite....
I Lördags var det dags att förbereda inför middagen när mina barn och barnbarn skulle komma på middag, jag förberedde och lagade  en rejäl sallad och Älsklingen grillade en massa kött med olika smak och så gjorde vi potatisklyftor ,med bernaisås, och så blev det baguetter med ost på och det var kanon gott och barnen tyckte det var kanon gott dom med...
Det var kul att äta alla tillsammans med hela familjen med barn och barnbarn och svärsöner.....
Och bara få sitta och prata om precis allt i lugn och ro, skratta och må bra tillsammans och sen fikade vi också på det och barnbarnen fick såklart glass.....
Älsklingen tyckte det var fantastiskt skoj att vara alla tillsammans, han går så bra ihop med alla....
Sen på kvällen tog vi en bil-tur igen.....
Igår på Söndag morgon så klev vi upp och åt frukost och drack kaffe, så ringde lilla Wilma och ville komma till Mormor och Morfar och fika så då gjorde dom det, så vi myste med barnen lite grann....
Sen åkte vi in till stan och handlade lite, och sen hem och lagade lite mat, det blev spagetti och köttfärs-sås igår, sen åkte Älsklingen till Lollo och la om våra däck så vi får på vinterdäcken innan snön ska komma och jag fixade lite här hemma, och så kom Linn förbi och fikade och tyckte att vi hade gjort jätte fint med det nya badrummet och allt som vi har fixat....
Kul att hon kom och vi fick träffas lite också....
Älgjakten börjar ju i morgon så nu kanske ja har sån tur att jag får köpa älgkött i år också, mumma det.....
Så kom Jimmie svärson förbi och det är så himla skönt att Jimmie tycker så mycket om  min karl och att dom kommer så jätte bra överens....
Det är ett stort plus.......
Min karl gav han 4 fälgar till Mercan, som han inte ville ha kvar, vi rensar ju undan allt nu.....
Han är ofta hit och hälsar på han också...
Sen när vi hade ätit och Linn hade åkt hem lastade vi fyrhjulingarna ""gänget"" med fika och åkte upp till Bringsjöberg ""igen"" till mina gamla trakter hihi och satte oss vid den där mysiga stugan i solen och fikade och hade det bara bra....
Det är så kul att åka fyrhjuling, Älsklingen frågade mig om jag vile köra men jag är ju lite feg av mig hihi, så jag vågar inte riktigt....
Men han sa att jag måste ju lära mig nu när vi ska köpa en till.....Då har jag liksom inget val mer hihi....
Nu nästa vecka ska vi tapetsera köket och lilla hallen och det kommer bli så himla fint.....
Idag gjorde jag köttgryta till mina hjärtan skulle komma hem ifrån jobbet och skolan, det var mumma....
Älsklingen tyckte det var kanon gott och frågade (varför jag aldrig gjort det här förut) Hihi....
Sen åkte jag med dotter Therese och Bella in till stan och handlade lite kläder, för hon ringde och frågade om jag ville följa med...
Så vi fikade lite också på Cafe Engel och där träffade jag Anki också...
Älsklingen har hjälpt svärfar att lägga om till vinterdäck på hans bil också...
Han var in och tittade på gardinen som jag köpte i Lördags och satte upp och han tyckte att det blev så fint så....
Jag har nog fått världens bästaste svärföräldrar jag!
Nu snart blir det tv och bara ta det lugnt.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0