Ny vecka 27-10-2013

Hej min kära blogg ännu en härlig dag i mitt liv! Vaknade när Älsklingen åkte till jobbet, och sen somnade jag om igen i min härligt varma sköna säng......
Borrade ner mig i Älsklingens kudde för att känna hans lukt...
Härligt!
Vaknade vid 10 tiden igen och hade faktiskt sovit som en stock, så himla skönt, men jag har legat på Yantra -mattan också några kvällar och råkat somna på den med hihi..
Den är så himla skön att ligga på så jag somnar varenda gång på den....
Härligt, men inte efteråt när man ska kliva av den hihi.....
Men jag har ju sovit på världens skönaste arm också...
Hade en mardröm i natt bara att jag var med barn och fick värkar så när jag vaknade var jag tvungen att känna på magen så att det inte var sant, antar att det är mina moderskänslor som spökar nu då jag snart ska operera mig....
Inte kul precis att ha en svulst med cellförändringar i ens livmoder heller!
Men nu djävlar ska den bort....
Klart att det påverkar ens livsstil....
Det gäller att ha viktiga människor omkring sig hela tiden som bryr sig, jag är så himla tacksam för det, har ju världens underbaraste karl och familj....
Hur som helst så är det en ny dag igen och faktiskt en ny vecka också, skönt fast tiden går så fort nu tycker jag...
Barnen har lov hela veckan och jag ska bara njuta av att bara vara ledig....
Gå omkring och små- strosa och bara ha det bra helt enkelt! Det är livet det!
Slippa jobba och bara ha det bra, leva på det man har hihi.....
Idag är det precis exact 2 år  (gud vart har åren tagit vägen)sen jag hämtade mina nycklar till min alldeles egna lägenhet i Smedjebacken, hade packat och fixat allt helt själv utan hjälp av nån, (till och med fixat egna kartonger själv fast jag blivit fråntagen min egen bil)så det var bara att gå och hämta hem kartonger med sina starka ben och det var tufft att inte få nån hjälp men idag har jag lärt mig en hel del om  människor idag också..... 
Allt har som sagt en mening i livet!
Och jag skulle nu börja om ett helt nytt kapitel i mitt liv, jag fick hjälp av mina gudbarns föräldrar att köra alla grejer på helgen och när jag äntligen öppnade dörren till lägenheten så kände jag att allt  var rätt trots allt i alla fall....
Jag fick ett lugn i kroppen som jag inte hade haft på flera månader, behövde inte längre ha nån oro, eller bråk
och inget gnäll om nånting nå mer och skönt var det med alla dessa hot som också bara försvann, som jag fått stå ut med i alla dessa år som varit och det kändes som ett helt nytt liv spelades upp framför mig, (det var som en underbar film)att bara äntligen få vara jag bara jag och ha min egen tid och göra det som jag ville mest i mitt liv och velat gjort i många år..
Det var som en dröm.....
Visst var det lite jobbigt och kämpigt att lära sig att bo själv när man var van att ha nån hela tiden!
Men det är (alltid bättre att vara ensam än att vara ensam i ett förhållande)
Man ska inte leva i nåt som inte är seriöst i alla fall,  utan bara fullt med svek och otrohet....
Det är alltid bättre att inse sanningen innan hela livet har rullat förbi!
Och jag gillar lite egen-tid också......
Lugnet spred sig jätte fort i alla fall efter att ha haft en ganska lång tid i mitt liv med både mycket press och stress i mitt liv, oro och nervositet var som borta helt plötsligt....
Fått setat instängd i en ful lägenhet utan att kunna ta sig nånstans är väl alltid jobbigt?
Ensam jämt hela helger utan att kunna göra nånting....
Att jag kanske skulle få börja en utbildning och få börja jobba lite smått men jag visste inte än om här att jag hade kommit in på skolan.....
Min dotter bodde lika mycket hos oss båda då, men det blev lite hur som helst sen, hon hade det fruktansvärt jobbigt ett tag där, men idag är jag så glad att hon bor  bara hos mig, jag vet framförallt vilken mat hon stoppar i sig och jag vet framförallt att det absolut inte är nån skit mat utan riktigt bra mat, och det viktigaste av allt (att det alltid finns mat) det är det viktigaste som man måste ha för att kunna överleva, har man inte pengar till annat så får maten gå först helt enkelt så är det bara!
Och att jag finns här helt enkelt dygnet runt, är mycket hemma med henne så att hon ska känna sig trygg i sitt hem....
När hon ""inte"" bodde hos mig fick hon ofta se till att vara barnvakt jämt hos sina fina systrar för där visste hon att hon fick mat, för det fanns alltid mat där när dom skulle äta, det är inte så lätt att gå och vara hungrig och inte få nån mat!
Och inte veta hur man ska göra när den man bor hos aldrig är hemma...
Hon var ofta hos sina fina systrar och jag är så himla tacksam då jag inte visste då hur det låg till att hon hade dom, dom är guld värda för hur skulle jag kunna veta hur det låg till när ingen sa nåt?
Tack så mycket till er fina ni!
Min äldsta dotter visste allt hela tiden då Charlie hade berättat allt för henne men hon ville inte säga nånting till mig för hon visste att jag skulle bryta ihop i så fall och bli jätte ledsen och hon ville inte göra mig orolig över det när jag mådde så bra och hade så bra, hon är så fin min dotter!
När jag äntligen kommit ur allt rabalder som var och blivit lycklig!
Men till slut kom det fram i alla fall och jag misstänkte lite det eftersom hon gått ner så fort i vikt på så kort tid.....
Sen har Charlie berättat om en fantastisk kvinna som var hemma hos dom och köpte mat åt henne för sina egna pengar bara för att Charlie skulle ha mat, hon måste vara en helt underbar människa som köper mat åt nån annans barm jag är jätte glad och tacksam över att du gjorde det..
Tack till dig fina du också.....
Det finns helt underbara människor bara att man vill se dom och dom ska man vara rädda om, dom växer inte på träden så att säga!
Min mamma har lärt mig att mat är det viktigaste men ibland lär inte Alla mammor sina barn det tyvärr, det finns alltid andra saker som är viktigare för vissa....
Jag är så himla glad att jag hade mina helt underbara föräldrar i alla fall som lärt mig goda och bra saker och inte lärde mig att göra fel saker i livet eller att vara elak....
Och är så glad att min nuvarande man också har såna fantastiska föräldrar och att vi har växt upp på precis samma sätt och omgavs av mycket kärlek och sanning...
Det är svårt att leva med en trasig människa, men man ser inte skogen för alla träden ibland...
Jag började i alla fall min utbildning till slut för jag kom in, (YES)och ingen var ju gladare eller så lycklig som jag var just då, jag älskade ju att plugga och jag träffade helt underbara människor i mitt liv , både nya vänner och mina gamla tonårsvänner som var jätte glada att jag ""Ulla"" var tillbaka igen...
Jag träffade min brors fru (allt har en mening i livet) och vi pluggade tillsammans och idag umgås vi precis som om vi vore syskon, de känns som om vi är det också, och jag älskar mina syskonbarn som jag har fått jätte bra kontakt med, dom är så fina och goa, men deras mamma är en helt fantastisk person också....
Så dom kan inte annat än bli små sköna och fina individer.....
Jag Har kontakt än idag med mina klasskamrater och jobbar även med flera av dom, helt underbart...
Jag hade inte kunnat föreställa mig förut hur fantastiskt ett liv kan bli och vara bara av en lite ynka förändring i livet som kom och damp ner från det sämre till det mycket bättre livet!
Utan att jag behövde välja själv....
Jag hade helt enkelt inget val men det blev till det bättre för mig i alla fall, så visst fan har allt en mening i livet?
Min ångest är som bortblåst, inga mediciner längre som trycker ner mig mer heller, behöver helt enkelt inga  längre....
Jag måste faktiskt tacka dig som gjorde mitt liv till det mycket bättre....
Du gjorde att sånt bra val åt mig, och jag är evigt tacksam att jag slapp göra det valet själv...
När jag hade börjat skolan började jag leva ""igen"" ett eget liv, jag började se livet på ett helt annorlunda sätt på nåt vis, jag bryr mig inte i saker och pengar utan mitt liv består mest av min kärlek till mina älskade barn och barnbarn med familjer och mina fina vänner och förstås min underbara man i mitt liv... 
Kärlek är nåt så stort som man bara får uppleva (tror jag åtminstone) en gång i livet så ta vara på chansen när den väl dyker upp......
Det är värt det!
Jag började gå ut och ha kul med mina vänner och hade jätte skoj, såg att livet kunde vara kanon skoj och dom livade upp mitt liv till max som ingen annan människa nånsin gjort tidigare, dom fanns där och dom var glada att jag hade börjat om, att jag hade kommit tillbaka i deras liv igen....
Som jag en gång var i tiden!   (Jag helt enkelt)
Efter att jag började i skolan träffade jag en helt fantastisk man, som jag aldrig hade sett på det fina sättet som han ändå var, men han var inte en sån som jag trodde, min syn på han innan var bitterhet och aldrig nånsin glad, men när vi började umgås så såg jag att han skrattade och hade kul med mig, han trivdes med mitt sällskap och när han skrattade hade han världens underbaraste leende som jag aldrig hade sett förut, jag smalt som en isbit  och vi gjorde roliga saker helt enkelt, små underbara saker som jag uppskattar jätte mycket idag, vi åker fyrhjuling med vänner och vi shoppar och vi tar bara bilen ibland och åker ut och åker och myser med varann.....
vi umgås med både hans underbara vänner och mina vänner, och mina vänner älskar han eftersom han är så himla underbar och snäll, vi gör saker på eget håll och aldrig, aldrig några konflikter eller hårda elaka ord utan bara kärlek och värme till varandra varje dag...
Alla mina vänner säger att jag gjort ett uppåt- byte, hihi, dom är så underbara, så många fina vänner som jag har idag har jag inte kunnat drömma om att det fanns....
Allt har som sagt en mening och ska detta vara meningen med livet vill jag gärna vara med...
Nu ska jag laga mat tills mitt hjärta kommer hem ifrån jobbet så vi kan göra nå kul sen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0