Måndag

Hej min kära blogg en till dag i mitt liv igen! Vaknade och kaffet var klart och det doftade så himla gött.....
Frukosten var serverad och vi satt oss och kollade på Sons Of  Anarchy och drack kaffe och bara var ihopkrupna i soffan tätt intill varandra och myste......
Gick och la oss relativt sent i natt då vi kollade på film, jag hade lite ont igen men nu är det bättre igen....
Dagarna går framåt och det blir bara bättre och bättre, man ska inte ge upp när man har det så bra som jag har det hahahaha......
Den här veckan har jag min helt egen-tid med mina vänner och min familj, igen,precis sånt som jag älskar att ha, ska nog överraska min älskling med goda räkmackor ikväll när han kommer hem, det är han värd och mycket, mycket mer......
Igår var mina svärföräldrar hit och fikade och jag gjorde 2 blåbärspajer, mumma vad gött det var, och alla gillade den och tyckte att den var kanon god....
Så nu smaskar jag på det och dricker mitt goa kaffe, hihi..
Svärmor skröt över min nya gardin som jag hade köpt och satt upp att den var jätte fin, men det är den ju..
Passar perfekt som sagt...
Dom är allt för underbara, kan inte finnas nån som har så fina svärföräldrar som jag har, i så fall finns dom inte många kan jag lova,(dom växer absolut inte på träden)för  jag har ju att jämföra med om jag säger så, hihi....
Det finns många som har riktiga satkärringar till svärmödrar....
Jag är helt säker på att allt har en mening här i livet, och att Alltid efter regn kommer solsken, så har jag upplevt det i alla fall, i mitt liv,så mycket solsken som jag har i mitt liv och har haft dom senaste 2 åren kan jag räkna alla år på alla fingrarna.....
Att få tillbaka nåt som man har förlorat en gång i livet är som att få en puss av nån som älskar en. man blir glad och man känner att man lever framförallt...
Man blir så upprymd och känner att man ler bara åt småsaker som man inte har gjort alls förut....
Jag vaknar varje morgon och har inga bekymmer alls längre, sover gott om natten, inga oljud och inga rädslor finns mer...
Inga orosmoment alls att man ska behöva ställa upp och göra det som man inte vill......
Att bara behöva få vara ""jag"" helt enkelt och våga säga nej om jag nu inte vill det....
Det är allas människors rätt att få göra det.....
Men så lever jag med en man som är trygg i sig själv också och som har fått lära sig att ta ansvar och lära sig allt ifrån början, jag har bara vänner som är glada omkring mig och min härliga familj, glada och vi gör mycket tillsammans, allihopa....
I dag kan jag ändå ha min värk i kroppen men ändå vakna på mornarna och le, och våga kliva upp utan att (OM) eller (NÄR).....
Att få Tänka på allt som verkligen är positivt i mitt liv idag, det är så det ska vara.....
Jag har bara positiva människor i mitt liv idag, inga negativa, och man mår mycket bättre då, ingen som pratar skit om alla andra eller trycker ner alla andra utan idag ställer alla upp på varandra.....
Jag har en trygg famn att somna i och jag vet att han älskar mig för den jag är (inte för nån som ""just"" han vill att jag ska vara)
Han försöker inte göra om mig utan ""jag är jag"" helt enkelt, det säger även alla mina vänner att jag är faktiskt Ulla nu, och mycket mera trevlig och go....
Dom har fått tillbaka mig som den som jag var (en gång i tiden) för över 22 år sen......
Dom tycker ju att det är härligt förstås, jag kan dricka med dom idag mycket mer än förut och ändå vara glad och skratta och framförallt inte vara rädd......
Men jag kan gå ut med vänner och min karl också med sina egna vänner, det är helt underbart...
Jag har aldrig nånsin träffat en sån underbar man som får mig att må så här himla bra....
Vi uppskattar varandra och ger varandra kärlek och mycket ömhet och vi tänker på varandra mest hela tiden...
Är rädda om varandra, och det är något som jag har lärt mig att man måste vara rädda om varandra...
Solen skiner ute idag, vilken härlig sommar och höst vi har fått haft, så vi ska inte klaga i alla fall...
Mycket grillning och god mat har det varit i sommar med familj och vänner.....
Det har varit en rolig sommar med många upptåg på olika håll.....
Saknar min dotter och svärson med barn, men ibland får man stå för det som man har gjort, men jag kan ändå se framåt och veta att dom har det bra, det är det viktiga i livet, och att se på det som jag har istället som gör mig glad och lycklig....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0