Helg igen då

Hej min underbara blogg idag igen! En ny dag med nya utmaningar och jag hoppas att tiden räcker till idag trots allt!
I morse vaknade jag tillsammans med Älsklingen och det var helt underbart, efter att han har fått gå upp tidigt i en hel vecka och jag har fått fortsatt sovit i den varma sängen.....
Vi har knappt hunnit umgås den här veckan som har gått då jag har ägnat min tid åt mina barn och barnbarn och mina fina vänner som jag har idag, som gör att jag mår kanon bra, trots att jag har varit lite krasslig..
Men nu är jag på G igen  tillbaka, men tack vare världens bästaste karl som man  nånsin kan ha.....
På både det ena och andra sättet hahaha.....
Han ger mig den trygghet som jag behöver i mitt liv och ömhet och omtanke, han ger mig det min kropp också behöver, han är den som har väckt min kropp till såna känslor till liv i mig som jag aldrig trodde kunnat finnas.....
Jag vågar vara jag igen....
Jag vågar leva ut mig i allt, och han får mig att bli mätt och belåten...
På alla sätt och vis....
Jag har inte skrivit på några dagar här nu igen då eftersom jag är en upptagen kvinna i mina bästa år idag hihi....
På Torsdagen så var jag bara hemma och myste, plockade om lite som vanligt hihi till det bättre (enligt mig) i alla fall Hahahaha......
Igår fick jag inte ta min bil in  till stan för älsklingen så jag fick åka med min kära svärson Jimmie in till stan för att jag och Therese och Bella skulle luncha på China och det var så kanon gött gött...
Så Älsklingen sa att jag fick komma förbi och hämta 945:an och ta den eftersom det var vinterdäck på den, så jag hämtade den på hans jobb så vi kunde handla efter lunchen.....
Han är så rar och go.....
Inte van att ha en sån underbar karl (finns dom eller drömmer jag) som bryr sig så mycket när det gäller just karlar, men dom finns, jag lovar ( gäller bara att man får leta lite grann) hihi.....
Bakom värsta träden finns faktiskt skogen ändå.....
Jag tänker på när jag inte hade nåt alls, varken möbler eller en bil så jag kunde ta mig och handla åt min dotter, utan jag fick kämpa hårt för att spara och köpa mig en egen, eftersom det som var mitt en gång i tiden bara försvann...
Som tur var så vann jag lite då också, precis  i rätt tid och som om det bara ska vara bra....
Tänk att ha ett helt eget hem en gång i tiden och man låter nån flytta in hos en med allt trasigt vad det innebar, kläder såsom livet och sen mister man sitt hem för att man inte vågar ta det som är sitt.....
Jag minns första gången min dotter kom till mig i Smedjebacken och jag hade varken ett bord eller stolar att äta vid så jag fick ha maten i knät...
Hon tyckte så synd om Charlie och mig då som skulle behöva bo så, men jag röck upp mig, skaffade en utbildning som jag absolut inte ångrar idag och ett jobb, ett eget hem (igen) som jag byggde upp och det är mycket finare än det nånsin har varit.....
Men idag lever jag ett glatt liv, ett sånt liv som jag alltid har velat haft, och jag har ett jätte fint nytt och härligt hem med allt som jag själv vill ha, jag har köpt 2 bilar själv som går som klockor, jag har byggt upp allt från noll och ingenting och idag har jag lärt mig uppskatta det som jag aldrig gjorde förut, jag är glad åt det jag har, och allting går bara framåt för varje dag som går och jag hade inte kunna drömma om att det skulle bli så här bra?
Jag har fått det jag mest önskar, vänner och min familj och min stora kärlek....
Charlie sa så här till mig igår, (hon satt och räknade upp alla mina vänner som jag umgås med)
Sen sa hon: varför har du så många vänner mamma?, svårt att hålla reda på alla och mycket lättare att ha bara några tyckte hon...
Jag svarade att det är det som är själva livet, idag kan jag och fåt jag umgås med helt underbara vänner, idag får jag må bra, och idag uppskattar jag allt jag har.....
En vän sa till mig härom veckan att tänk om du inte hade fått detta valet, då hade du inte haft så bra som du har det idag , hon har mycket rätt i det hon säger.....
Om jag hade varit där jag var förut hade jag aldrig upptäckt mina vänner som inte ville umgås med mig bara pga en enda person i mitt liv, och nu har jag vunnit dom tillbaka....
Tänk hur livet är egentligen?
Tänk vad många vänner jag har mist bara för ett stort misstag i mitt liv, men nu har jag vunnit dom tillbaka.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0